Že ob predstavitvi X5 so Bavarci poudarjali, da njihov polterenec ni SUV, ampak SAV. S tem pa so, ne nazadnje, glasno na pot pospremili tudi model X3. In v čem je razlika med SUV (Sport Utility Vehicle) in SAV (Sports Activity Vehicle)?
Začnimo tokrat tam, kjer navadno končamo - pri ceni. Torej; če imate 17.000.000 tolarjev in vam je testni X3 všeč, potem vedite, da še nimate dovolj denarja. Res pa je, da vam ga prav veliko več ne manjka. Ampak naj vas vprašamo še nekaj. Ste morda ob znesku pomislili na število kvadratnih metrov, ki bi jih za ta denar dobili nekje v Ljubljani? Če ste, potem se sploh ne obremenjujte več. Kupci BMW-jev X3 namreč teh problemov nimajo.
Ne verjamete? Prav, pojdimo dalje. Najmanjša povprečna poraba goriva, ki smo jo izmerili na našem testu, je bila 13, 2 litra bencina na sto prevoženih kilometrov. Pa da ne bo pomote: to ni povprečna poraba goriva, ki jo navajamo na testu. Slednja je za 2, 5 litra večja. Ko govorimo o največji porabi, pa ta brez kakršnih težav poskoči do številke 18. In tudi čez.
Še vedno ne verjamete, da je X3 »megaloman«? No, prav, potem naj vam zaupamo še nekaj. Štirje litri tekočine, namenjene pranju prednjega in zadnjega stekla ter žarometov, v zimskih dneh zadoščajo točno za štiri dni. Torej en liter na dan. Toda da ne boste mislili, da ste s svojo preračunljivostjo lahko pri tem kaj bolj varčni. Količino, potrebno za učinkovito pranje stekel in žarometov, odmeri naprava sama. No, smo vam vsaj približno razkrili skrivnost kratice SAV?
Ni kaj, BMW X3 je vozilo, ki v tem trenutku preprosto nima tekmeca. In ga tudi v njegovem večjem bratu ne iščite. Slednji mu je resda podoben, zato pa je večji, dražji, predvsem pa prestižnejši. Črni odbijači na testnem X3 namreč niso znak cenenega paketa opreme ali šibkosti motorja - mimogrede, na spisku dodatne opreme ni ostalo skoraj nič, česar testni avto ne bi imel - tam so za to, ker so odpornejši na morebitne praske.
Pa pustimo ob strani ugibanje, kdo je v Sloveniji dovolj pogumen, da bi se z avtom, ki je v osnovi vreden 11.600.000 tolarjev, zapodil po skalah. Raje se vprašajmo, kako se da temu izogniti. Rešitev je, le odločiti se morate za črno barvo karoserije. Da odločitev ne bo preveč suhoparna, so v Münchnu za vas pripravili dve različni, in sicer safir črno s kovinskim odtenkom ter črno z oznako »uni«.
Če se boste odločilo za eno od teh dveh, pa naj vam zaupamo, da boste s tem ubili kar dve muhi na en mah. Plastični in črni namreč niso le odbijači, ampak tudi strešna nosilca, obrobe stekel in obrobe zunanjih ogledal.
Tako, problem, ki bi lahko nastopil pri izbiri zunanje barve, smo rešili, torej je prav, da se počasi preselimo v notranjost. Če ste že sedli v potniško kabino serije 3, potem boste tu prijetno presenečeno ugotovili, da je prostora občutno več. Tudi na zadnji klopi in v prtljažniku, ki po svoji prostornosti prekaša celo tistega v X5.
Boste pa zato manj prijetno presenečeni ugotovili, da je plastika na armaturni plošči prav neverjetno zrnata in neprijetna na otip, da je sredinski greben za prestavno ročico izoblikovan tako, kot da bi bil delo osnovnošolcev pri pouku likovne vzgoje, in da v predalih, katerih pokrov služi kot naslon za roke, ne boste našli niti toliko prostora, da bi tja lahko odložili drobnarije iz žepov.
Prav tako so nazadovali merilniki, ki po novem ne vključujejo »ekonometra«, oziroma analognega prikaza trenutne porabe goriva. Že res, da se je večini morda zdel neuporaben, toda zakaj bi ukinjali nekaj, kar je v vseh teh letih postalo malodane zaščitni znak avtomobilov znamke BMW. Tudi opozorilnika, ki bi vam prikazoval, katera vrata so odprta, X3 nima.
Potovalni računalnik vam sicer postreže s petimi podatki (ura, zunanja temperatura, povprečna poraba goriva, domet in povprečna hitrost), toda na majhnem zaslonu, na katerem je tudi število skupnih in dnevno prevoženih kilometrov, vam je na voljo le eno od teh.
Se pa vam, če dokupite navigacijski sistem »Professional«, ki vključuje dodaten barvni zaslon formata 16 : 9, za doplačilo pa še televizijski sprejemnik in telefon, lahko zgodi nekaj drugega. In sicer da se boste še na poti domov ustavili v eni od specializiranih prodajaln z avdio opremo in tam kupili tudi nove glasbene komponente za lastno dnevno sobo.
No, in če vam morda še vedno ni povsem jasna razlika med Sport Utility in Sports Activity, potem pozorno berite od tu dalje. Ergonomija X3-jevega voznikovega delovnega prostora je vrhunska. Električno pomičen in v usnje oblečen voznikov sedež bi lahko sicer imel bolj pokončen položaj naslonjala in za odtenek bolj izrazite bočne opore, toda to so že »finese«, ki na končno oceno ne vplivajo veliko. Tako kot malenkostno prepoložen volanski obroč ne.
Stopalke skupaj z oporo za levo nogo si zaslužijo najvišje ocene. Prav tako 5-stopenjski samodejni menjalnik Steptronic z zasukano shemo v ročnem načinu pretikanja, ki je takšna, kot jo poznamo pri sekvenčnih menjalnikih v dirkalnikih. Motor je pravi biser. 3, 0-litrski vrstni šestvaljnik z dvojnim sistemom VANOS, ki zagotavlja idealni krivulji navora in moči, ne navdušuje le s prožnostjo, z odzivnostjo in zmogljivostmi, ampak tudi z zvokom.
In končno štirikolesni pogon. Besede o »pametnem« pogonu, ki so jih izrekli v Münchnu, so se v zimskih razmerah, ki smo jih imeli pretekli teden v Sloveniji, izkazale za resnične. »xDrive« resnično deluje. S pomočjo večplastne sklopke potrebno moč na vsak kolesni par razporedi v le 100 milisekundah.
Če to ni dovolj, mu na pomoč priskoči še DSC. Sistem, ki hkrati bdi nad delovanjem podsistemov ABS, CBC (nadzor nad zaviranjem v ovinku), DBC (dinamični nadzor zavor) in ADB-X (samodejna diferencialna zavora). Tudi HDC ima X3. Torej elektronsko pomagalo, ki brez voznikove pomoči premaga strme in spolzke vzpone ali spuste. In ko seštejete vse to, najverjetneje ni treba posebej razlagati, da sneg X3-ju ne povzroča večjih težav.
Ampak to še zdaleč ni tisto najlepše in če ste pravi ljubitelj te avtomobilske znamke, potem zagotovo že veste, kaj imamo v mislih. Jasno, tisto, kar Bavarci že ves čas poudarjajo - tudi v novinarskem gradivu - in kar doživite le, če izklopite DSC. To pa je tudi edini pravi način, da resnično ugotovite razliko v pomenu besed Sport Utility Vehicle in Sports Activity Vehicle.
Peter Humar
Če zna kdo narediti razliko med svojimi avtomobili, potem je to BMW. Ko se presedete iz Sedmice v Petico ali iz Petice v Trojko, vedno občutite prehod z višje ravni udobja in žlahtnosti na nižjo. Tako kot pri limuzinah so Bavarci uspešno vdelali različnost tudi v svoja cestna »terenca«.
Da je X5 približno 3 milijone dražji od X3, občutite takoj, ko sedete za volan. Res pa je, da groba plastika na armaturni plošči v X3, ki je sicer videti cenejša, vendar je še vedno enako kakovostna, najbrž le ni za tri milijone tolarjev cenejša od plastike v X5.
Dušan Lukič
Je X3 pomanjšani X5? Če govorimo o počutju v avtomobilu, vsekakor. V njem je manj prostora, ne pa tudi manj udobja. In tri- litrski bencinski motor je boljša izbira od dizla. Sploh, ko se je treba zapoditi po zasneženi vijugasti cesti . .
Matevž Korošec
Foto Aleš Pavletič, Saša Kapetanovič
Prodaja: | Avto Aktiv d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 48.481,05 € |
Cena testnega modela: | 71.373,73 € |
Moč: | 170kW (231 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,1 s |
Največja hitrost: | 210 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 12,1l/100km |
Garancija: | 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 6 let garancije za prerjavenje |
Redni servisi, delo, material: | 154,40 € |
---|---|
Gorivo: | 12.108,16 € |
Gume (1) | 4.172,93 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | (5 let) 45.902,19 € |
Obvezno zavarovanje: | 4.848,94 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 12.923,55 € |
Skupaj | 80.601,74 € (strošek na km: 0,81 €) |
Motor: | 6-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 84,0 × 89,6 mm - gibna prostornina 2979 cm3 - kompresija 10,2 : 1 - največja moč 170 kW (231 KM) pri 5900/min - srednja hitrost bata pri največji moči 17,6 m/s - specifična moč 57,1 kW/l (77,6 KM/l) - največji navor 300 Nm pri 3500/min - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - 2 × VANOS - po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg. |
---|---|
Prenos moči: | samodejno vklopljiv štirikolesni pogon (xDrive) - 5-stopenjski samodejni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,420; II. 2,220; III. 1,600; IV. 1,000; V. 0,750; vzvratna 3,030 - diferencial 3,640 - platišča 8J × 17 - gume 235/55 R 17, kotalni obseg 2,08 hitrost v V. prestavi pri 1000/min 45,8 km/h. |
Zmogljivost: | največja hitrost 210 km/h (elektronsko omejena) - pospešek 0-100 km/h 8,1 s - poraba goriva (ECE) 17,4/9,1/12,1 l/100 km Terenske zmogljivosti: premagovanje vzpona 33 ° - dovoljen bočni nagib ni podatka - vstopni kot 26,1 °, prehodni kot 19 °, izstopni kot 23,6 ° - dovoljena globina vode 500 mm - oddaljenost od tal 201 mm. |
Voz in obese: | terenski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, poševni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, prečna vodila, vzdolžni vodili, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (roeica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,4 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1840 kg - dovoljena skupna masa 2280 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2000 kg, brez zavore 720 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1853 mm - kolotek spredaj 1524 mm - zadaj 1542 mm - rajdni krog 11,7 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1460 mm, zadaj 1460 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 520-560 mm, zadnja klop 460 mm - premer volanskega obroča 385 mm - posoda za gorivo 67 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 L): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l) |
T = 2 °C / p = 985 mbar / rel. vl. = 78 % / Gume: Dunlop SP Winter Sport M+S / Stanje kilometrskega števca: 3412 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,4s |
---|---|
402m z mesta: | 16,2s ( 143km/h) |
1000m z mesta: | 29,5s ( 178km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,5 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 21,2 (V.)s |
Največja hitrost: | 210km/h (IV.) |
Najmanjša poraba: | 13,2l/100km |
Najvišja poraba: | 18,2l/100km |
poraba na testu: | 15,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 47,3m |
AM meja: | 43m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 59dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 58dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 69dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 65dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 70dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 68dB |
Napake med testom: | Odpovedal električni pomik levega zunanjega ogledala |
-
Če denar za vas ni ovira in če ne bolehate za »glamurjem«, ki ga sicer ponujajo avtomobili v tem cenovnem razredu, potem si le kupite X3-ja. Nad tem, kar zmore tudi na zasneženih cestah, boste presenečeni, verjemite.
-
Zunanjost (13/15)
Skladnost oblike ni primerljiva z X5, zmotijo pa tudi odbijači, strešni nosilci in druge obrobe v črni barvi.
-
Notranjost (116/140)
Prestiž, ki ga X5 ponuja v svoji notranjosti in ki bi ga za to ceno moral ponujati tudi X3, boste iskali zaman.
-
Motor, menjalnik (40 /40)
Motor, menjalnik in ne nazadnje tudi pogon daleč presegajo priČakovanja. Tudi še tako zahtevnega voznika.
-
Vozne lastnosti (91 /95)
BMW je tudi v tem razredu pokazal, kdo bo po novem postavljal merila.
-
Zmogljivost (30/35)
Če smo do danes pisali o skoraj športnih zmogljivostih polterencev, so zdaj te postale športne.
-
Varnost (18/45)
Če mu pod poglavjem »pasivna« varnost še najdemo tekmece, to za »aktivno« skoraj ne velja več.
-
Gospodarnost
To pa je poglavje, kjer X3 le s težavo nabere kakšno točko. O gospodarnosti tega avtomobila res ne moremo pisati.