BMW X4 mami po vzoru večjega X6. Zakaj točno, ne ve nihče, tudi lastniki ne. A očitno je, da jim je všeč in tudi marsikateremu naključnem opazovalcu.
Pomisleki se namreč porajajo, zakaj bi tak avto človek sploh imel. Z racionalne plati odgovora ne bo, saj sta prostorsko boljša X3 ali večji X5. Večji je jasno tudi X6, a oblika je enaka. Zakaj torej? Pa je odgovor bolj preprost, kot se zdi - oblika, vendar!!
Niso vsi avtomobili narejeni z jasnim namenom in tudi kupci jih ne kupujejo zgolj zato, ker potrebujejo oblikovno točno tak avtomobil. Nekateri imajo vendarle nekaj več svobode in si lahko izberejo avto, ki jim je všeč. X4 je eden takšnih avtomobilov - ali ti je neznansko všeč, ali pa ti seveda sploh ni. Hkrati zaradi oblike močno izstopa. Kar je nekaterim seveda precej všeč.
Po drugi strani je križanec s kupejevsko podobo logično nadaljevanje razvoja avtomobilske industrije. Če so pri Mercedesu med prvimi ponudili petvratnega limuzinskega kupeja, so Bavarci stavili na večjega, višjega in težjega. Kupeja, seveda. Čeprav je jasno, da kupe nista ne en, ne drug. Zgolj streha ne naredi avtomobila, a pustimo malenkosti.
Zdi se, da je BMW X4 v svoji drugi generaciji končno tisti pravi. Spomnim se, ko sem preskušal prvo generacijo, so bili občutki precej mešani - z obliko si nisva bila na ti, tudi z opremo avto ni izstopal, za povrhu je bil motor precej glasen. Z večjim, trilitrskim šestvaljnikom je bil avto precej boljši, a še vedno ni povsem prepričal.
Zdaj X4 prepriča takoj. Na prvi pogled se bo morda komu zdel enak, a je to daleč od resnice. Prednji del zaznamujejo drugačne luči, večje ledvičke oziroma kar maska cela, diodne meglenke in oblikovno drugačni zračniki. Tudi pokrov motorja je drugačen, tako kot bočna linija in navsezadnje zadek z večjo šipo in elegantnimi zadnjimi lučmi. Navsezadnje pa je avto osem centimetrov daljši, skoraj 4 širši in malenkostno nižji, kar mu seveda zagotavlja še bolj agresivno podobo.
Četudi je večji, pa je zaradi rabe sodobnejših materialov lažji, kar se odraža predvsem med vožnjo. Če prištejemo še počutje v prefinjeni in prav tako prenovljeni potniški kabini, se zdi, da je zdaj X4 tisti pravi. Dovolj prostoren za štiri odrasle osebe, pa vendarle ne prevelik in pretežak, da še vedno zagotavlja dinamično vožnjo. 2-litrski turbodizelski motor je v testnem X4 ponujal 231 ‘konj’, kar je več kot dovolj. Za zanesljivo, varno in udobno vožnjo pa gredo seveda zasluge tudi štirikolesnemu pogonu in odličnemu osemstopenjskemu samodejnemu menjalniku, v primerjavi s predhodnikom pa je precej boljša tudi zvočna izolacija. Tako je vozniška izkušnja na najvišji možni ravni. Seveda med podobnimi avtomobili, kajti sam sem še vedno pristaš osebnih avtomobilov.
A kdor si bo omislil takšen avtomobil, kot je bil testni, zgrešil ne bo. Ob že tako precej bogati serijski opremi je bil avto namreč dodobra založen še s kopico dodatne opreme (ki je sicer nesramno podražila avto), tako udobnostne, kot varnostne. Novi BMW X4 lahko tako ponuja resnično vse, kar si človek zaželi. Za celoten seznam varnostno-asistenčne opreme je tule seveda premalo prostora, najbolj pomembno pa je seveda dejstvo, da vse deluje kot namazano, in da se v avtomobilu počutijo dobro tako voznik kot sopotniki. Če ob tem pomislim na večji in okornejši X6, bi težko z zagotovostjo trdil, da je tudi boljši od sicer manjšega X4. Vendarle slednji ponuja udobje in sprejemljivo vožnjo, med tem ko pa večji X6 bolj kot ne, najprej ponuja prestiž. Za tiste, ki ga seveda v tem avtomobilu prepoznajo in ga zato tudi cenijo.
Cena testnega modela: | 86.322 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 59.400 € |
Cena testnega modela s popusti: | 86.322 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.796 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 170 kW (231 KM) pri 4.400/min – največji navor 500 Nm pri 2.000/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/60 R 18 W |
Zmogljivost: | največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,6 l/100 km, izpust CO2 148 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.755 kg – dovoljena skupna masa 2.420 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.752 mm – širina 1.918 mm – višina 1.621 mm – medosna razdalja 2.864 mm – posoda za gorivo 60 l |
Prtljažnik: | 525–1.430 l |