Pri X5 boste oznako motorja našli (če sploh) na prednjem robu letvice na vratih. A pozor: če nočete neprijetnih presenečenj, si jo dobro oglejte. 3.0d in 3.0sd sta dva zelo različna X5.
Trilitrski dizel, torej 3.0d, je znan že dolgo, tudi v X5 smo ga že preizkusili (ne le enkrat) in vsakič znova nas je navdušil z zadovoljivimi zmogljivostmi, uglajenostjo in dovolj majhno porabo.
Tele mali s med 3.0 in črko d pa spravi X5 na novo raven. 3.0sd namreč pomeni, da se v nosu skriva motor, ki bi v Trojkah ali Peticah nosil oznako 335d ali 535d. To hkrati pomeni, da gre za nov turbodizel, ki se lahko pohvali z dvema turbinskima polnilnikoma in z zelo zdravimi 285 'konji'.
Z njim v nosu X5 ni le zadovoljivo motoriziran ? ta X5 je točno takšen, kakšen bi (kar zadeva pogon) moral biti SUV tega razreda.
Res je: to, da je v nosu dizel, ima tudi svoje minuse. Od tega, da je treba ustavljati na smrdljivem delu bencinskega servisa, prek dejstva, da je od zunaj po zvoku še vedno le dizel (za volanom je zvok zamolklo športen in prav nič moteč), pa do tega, da je izcedek iz obeh izpuhov neugledno rjav, zaradi česar je na beli plastiki okoli izpušnih cevi vedno videti, kot da avto 'pušča', in je jasno, da se v nosu skriva dizel.
Kombinacija dizel + M pa še vedno ni ravno običajna (je pa vse bolj). Testni X5 je bil namreč opremljen s športnim paketom M, ki je (poleg prednjih športnih sedežev in športnega volana) vključeval tudi karoserijske dodatke, ki X5 naredijo še bolj športnega, skorajda zlobnega.
Dvajsetpalčna kolesa (s praznovoznimi gumami) so sicer na pogled zelo prijetna, a so precej manj naklonjena dobremu blaženju udarcev s ceste.
Ostanite pri 19-palčnih. Preostanek dodatne opreme, ki je ceno testnega X5 dvignil z osnovnih 62 tisočakov na slabih 85 (sedem tisočakov stane M-paket), je dobrodošel (pa čeprav bi nekateri deli pri teh cenah sodili v serijsko opremo): aktivni volan je dobrodošel v mestu in na parkiriščih, sistem za pomoč pri parkiranju prav tako, štiripodročna klimatizacija je prav tako vredna slabih 800 evrov doplačila in tudi sistem zapiranja vrat Soft Close ni odveč.
Izboljšan tempomat z zavorno funkcijo, biksenonski aktivni žarometi in senzor za dež izboljšajo že tako dobro aktivno varnost.
Vse te dodatke si lahko zaželite v pravzaprav kateremkoli BMW-ju X5, tudi 'navadnem' 3.0d. A razmislite, kaj je bolje: ali porabiti lep kupček denarja za dodatno opremo ali raje doplačati za tisti s pri dizlu? Pri Avto magazinu svetujemo drugo, še bolj pa sd z vso to opremo.
Dušan Lukič, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 62.400 € |
Cena testnega modela: | 84.968 € |
Moč: | 210kW (286 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 7,0 s |
Največja hitrost: | 235 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,2l/100km |
Motor: | 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.993 cm? – največja moč 210 kW (286 KM) pri 4.400/min – največji navor 580 Nm pri 1.750–2.250/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume spredaj 275/40 R 20 W, zadaj 315/35 R 20 W (Dunlop SP Sport Maxx). |
Zmogljivost: | največja hitrost 235 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,0 s – poraba goriva (ECE) 10,3/7,0/8,2 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 2.185 kg – dovoljena skupna masa 2.790 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.854 mm – širina 1.993 mm – višina 1.776 mm – posoda za gorivo 85 l. |
Prtljažnik: | 620–1.750 l |
T = 19 °C / p = 1.100 mbar / rel. vl. = 36 % / Stanje kilometrskega števca: 6.808 km | |
Pospešek 0-100km: | 7,1s |
---|---|
402m z mesta: | 15,2s ( 146km/h) |
1000m z mesta: | 28,0s ( 185km/h) |
Največja hitrost: | 235km/h (VI.) |
poraba na testu: | 11,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,5m |
AM meja: | 39m |
-
Močnejši dizel prerodi X5, zato namesto karoserijskih in udobnostnih dodatkov raje porabite več denarja za 'konje'.