Na kratko: BMW X5 xDrive25d

19. 11. 2017 | Dušan Lukič
Deli

BMW X5 xDrive25d ni čisto osnovni BMW X5. Če bi bil, bi imel dvokolesni pogon in oznako sDrive25d.

To seveda pomeni, da ne bi imel štirikolesnega, temveč le zadnji pogon. A ker je x5 BMW-jev največji SUV in ker vendarle hoče biti vsaj malo terenski, bomo tisto dvokolesno gnano različico ignorirali. Pravi X5 ima štirikolesni pogon in med njimi je xDrive25d osnovni, vstopni model.

Revščina torej, bi si mislili. Pa ni. Ko ima vstopni model 231 ’konjev’ in dvolitrskega, s prisilnim polnjenjem krepko podprtega dizla ter osemstopenjski samodejni menjalnik in ko do 100 kilometrov na uro pospeši v manj kot osmih sekundah, je to morda res osnova, a hudo dobra osnova. Enako oznako si zasluži podvozje: za SUV lepo športno, a vendarle še dovolj naravnano na udobje, da je sprejemljivo, sploh ker gre za športnejše podvozje iz paketa M Sport s pripadajočimi nizkoprofilnimi 19-palčnimi gumami. Če želite popolno udobje v velikem SUV-u, bo treba poseči po katerem izmed tekmecev z zračnim vzmetenjem.

Osnova pa je pri BMW res osnova, ko govorimo o opremi. Osnovni X5 xDrive25d stane okoli 66 tisočakov, pri testnem pa se je številka ustavila čez stotico. Štiri tisočake z usnjem Individual, osem za paket M Sport, dva in pol za paket Night Vision z dinamični žarometi (zelo priporočamo), skoraj štiri za paket povezljivosti (za navigacijo in digitalnimi merilniki vred, prav tako priporočamo), skoraj tri tisočake za Advantage paket (razen parkirnih senzorjev in samozatemnitvenega notranjega ogledala v njem ni resnega denarja vrednih dodatkov) in pet tisočakov za Paket inovacij (z LED-žarometi, kupom vozniških asistenčnih sistemov in projicirnim zaslonom, skratka paket, ki si ga je treba omisliti) plus kopica doplačil po nekaj 100 evrov – to pa seveda nanese. Realno gledano: tehnično odličen X5 si lahko s tako pogonsko tehniko omislite za okoli 80 tisočakov. Potem v njem ne boste le odlično sedeli (sedeži in ergonomija so na nivoju, ki smo ga pri BMW pač navajeni) in se odlično vozili, temveč vam bo znal tudi odlično asistirati in vas razvajati.

A treba se je le še vprašati: ste za to pripravljeni plačati (recimo) 80 tisočakov? Če niste, lahko posežete tudi po manj zvenečih znamkah (dovolj bo že, da obrnete stran), a hkrati je treba vedeti: manj denarja v resnici pomeni manj glasbe. Če ne pri opremi, pa pri imidžu in podrobnostih, ki so na pogled nepomembne (in predrage), vendar so zaslužne za to, da si voznik reče: »V redu, zdaj pa vem, zakaj ta avto toliko stane. Splača se.«

besedilo: Dušan Lukič · foto: Saša Kapetanovič

Preberite še:

BMW X5 xDrive40e

BMW X5 M

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 65.000 €
Cena testnega modela: 101.855 €
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.967 €
Tehnični podatki
Motor: : 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 170 kW (231 KM) pri 4.400/min – največji navor 500 Nm pri 1.500–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik. Masi: prazno vozilo 2.040 kg – dovoljena skupna masa 2.755 kg.
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,7 km/h – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,6 l/100 km, izpust CO2 148 g/km
Zunanje mere: dolžina 4.886 mm – širina 1.983 mm – višina 1.762 mm – medosna razdalja 2.933 mm – prtljažnik 650-1.870 l – posoda za gorivo 85 l.
Ocena
  • Če si lahko privoščite ’osnovni’ X5, vam ne bo hudega. A šele ko ga malce izpopolnite, postane tisto, kar X5 mora biti. Zato ne pozabite: doplačil ne bo malo!

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
poraba
lega na cesti
nekoliko pretrdo podvozje
rahlo zastarela oblika notranjosti