BMW Z4 M40iDvoživka

Pravzaprav je to lahko vsak kabriolet ali roadster, a Z4 ni dvoživka zgolj zaradi odpirajoče se strehe, temveč ali pa predvsem zaradi očem skritih stvari.

Dvoživka (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
31. 1. 2020

Kar očem ni skrito, sta seveda oblika in streha. Bavarci so se odločili, da novemu Z4 ponovno namenijo platneno streho, v nasprotju s predhodnikom, ki je imel zložljivo trdo. Ta je sicer zahtevala davek v prtljažniku in pa tudi pri skupni neto masi avtomobila, a predhodnik je pač na cesto pripeljal, ko so bile takšne strehe moderne. Nekateri jih zagovarjajo še zdaj, češ da je platnena veliko bolj občutljiva – tako za vreme kot za objestnost (poškodbe in cigaretni ogorki), a dejstvo je, da je avto s platneno streho lepši in predvsem lažji. Hkrati pri BMW-ju izpostavljajo tudi dejstvo, da je zaradi platnene strehe precej nižje težišče avtomobila, kar seveda pomaga voznim lastnostim.

Če se s težo ukvarja tovarna, pa se z videzom avtomobila predvsem lastnik in zavistneži. Novi BMW Z4 brez dvoma navduši že z obliko. Je kot nekakšen oblikovni balzam na številne bavarske modele, ki s svojo neizrazito podobo sramežljivo prej skrivajo kot pa razkrivajo, h kateremu modelu pripadajo. Z4 je odločen. Dolg nos, ostri robovi, zajetna maska (ki je morda celo ena od najlepših v celotni ponudbi), velike reže za zajem zraka, nizka bočna linija ter ličen, a vseeno dirkaško agresiven zadek ne pustijo ravnodušnega še tako nezainteresiranega opazovalca. Sploh v kombinaciji živordeče barve karoserije in svetleče črne barve, ki je prekrivala vse drugo, vključno s platišči.

Po videzu bi človek morda lahko napačno sklepal, da je novi Z4 namenjen absolutno zgolj dinamični vožnji. Pa ni. Tudi na račun prefinjene notranjosti, ki vozniku sicer ponudi vse, kar potrebuje za dinamično in hitro vož­njo, a hkrati ponudi tudi ležernost in udobje. Kdor ljubi usnjeno oblazinjenje, bi se sploh v testnem avtomobilu počutil nadvse prijetno. A dejstvo je, da je črno-bela kombinacija sicer zelo všečna, bolj malo verjetno pa tudi obstojna. Že kavbojke in svetlo usnje si znata biti precejšna sovražnika. A po drugi strani verjamem, da se bo takšnih notranjosti prodalo kar precej. Pač sovpada z avtomobilom.

Sicer pa je BMW Z4 tudi v notranjosti tipičen roadster. To pomeni, da se sedi zelo pri tleh, kar sicer godi vož­nji, bolj manj pa izstopanju iz avtomobila, zlasti na ozkih parkirnih mestih, kjer se vrat ne da odpreti toliko, kot bi si jih želeli. V oporo je lahko sredinski naslon za roki, ki je zelo zajeten, vendar potem razočara s prostornostjo. A slednja je pač problem takšnih avtomobilov, saj tudi v vratih predali niso prostorsko razkošni. Nekaj odlagalne površine ponuja Z4 za sedežema, seveda pa je predpogoj, da sedeži niso potisnjeni čisto nazaj. Potem je pač prostor za voznika (in sopotnika), in ne za odlaganje.

Je pa seveda res, da Z4 ni prevozno sredstvo, namenjeno prevozu tovora. Tudi prtljažnik si tega ne želi, niti ne zmore, saj je v njem prostora zgolj 281 litrov, ki pa jih na srečo platnena streha (ko je odprta) ne krati. In seveda si nekaj besed zasluži tudi streha. Ko je razprta, se iz avtomobila vidi bore malo. Zato godi, da je električno pomična (kar v današnjih časih ni več čudež, mar ne) pa tudi, da lahko postopek odpiranja ali zapiranja opravljamo tudi med vožnjo, in to do hitrosti 50 km/h. Se sprašujete, zakaj je to tako dobrodošlo? Vsakemu, ki se je že kdaj vozil z roadsterjem ali kabrioletom, se je že kdaj zgodilo, da začelo deževati ali se je vreme spremenilo in posledično je zunaj postalo bodisi vroče bodisi mrzlo.

Če streha zahteva stoječ položaj, je seveda treba najti mesto, kjer lahko ustaviš in postopek opraviš. Zadnje, kar si želiš, je, da te pri čakanju pred semaforjem preseneti zelena luč, streha pa je še napol zaprta/odprta, zadaj pa kolona. Scenarij za naprej si lahko verjetno brez težav predstavlja vsak. Torej, z električnim pomikom se lahko izognemo takšnim neprijetnostim, saj lahko postopek odpiranja/zapiranja pričnemo že pri ustavljanju in ga navsezadnje (če dobrih deset sekund, kolikor je potrebnih za pomik strehe) ne zadostuje, nadaljujemo tudi po speljevanju. In svet je lep za vse, voznika in tiste zadaj.

Testni Z4 se je bahal z oznako M40i. Ta je obetajoče mična, a tudi precej zavajajoča. Novi Z4 vsaj za zdaj čistokrvne M različice ne bo ugledal, zato je M40i največ, kar si bodo kupci trenutno lahko omislili. Še bolj pa lahko zmede številka 40i, ki seveda ne označuje velikosti motorja. Še vedno me kdo ustavi z vprašanjem: 'A štirilitrski motor?', in vedno znova sledi nelogičen odgovor: 'Ne, tri!'. Je pa res, da mu pomagata turbo puhali in tako je pod črto vozniku na voljo kar 340 'konjev'. Če hkrati voznik seže h gumbom za nastavljanje voznih programov in preskoči programa Eco in Comfort ter poseže po programu Sport, pa je veselica zagotov­ljena. Z4 navduši z izjemno vožnjo, nadpovprečno lego na cesti in odličnim zvokom.

Jasno, pohvale gredo tako vrstnemu šestvaljniku kot izpušnemu sistemu, pa navsezadnje športnemu programu, ki poskrbi, da ob popuščenem plinu v izpušnih ceveh dirkaško zapoka. Se je pa treba v vsakem trenutku zavedati, da sicer Z4 res veliko da, a tudi veliko zahteva. Predvsem vozniškega znanja, saj odpuščanja ni, sploh na slabi, drseči ali mokri podlagi. Razen seveda, ko si voznik tega zaželi. Navsezadnje z mesta do stotice pospeši v vsega 4,5 sekunde, pri čemer odlično delo opravlja tudi osemstopenjski samodejni menjalnik.

Pod črto je tale BMW Z4 res ena velika dvoživka. Lahko je prestižen nastopač ali brezpogojni dirkalnik. Žal si ga zaradi slednjega omisli bolj malo kupcev, lahko pa se motim in se bo marsikateri lastnik z njim zapeljal tudi na dirkališče. Seveda v mislih nisem imel cestnega dirkanja, žal za slednje 'hitri' vozniki ne potrebujejo Z4. Pa si ga navsezadnje večina tudi ne more privoščiti, ker ni poceni. In morda je to še najbolj prav. Naj uživajo tisti, ki res lahko. Kakorkoli že.

BMW Z4 je ultimativni roadster, pri čemer nikoli ne bomo izvedeli, kako zelo je pomagalo ali pač ne, da so ga razvijali skupaj s Toyotinimi inženirji, ki so iskali oporo za novo Supro.

BMW Z4 M40i (2019)

Osnovni podatki

Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena testnega modela: 81.064 EUR  €
Cena osnovnega modela s popusti: 69.300 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 81.064 EUR  €
Moč: 250kW (340 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 4,5 s/100 km/h s
Največja hitrost: 250 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,5 l/100 kml/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje, 3 leta ali 200.000 km jamstvo Repair inclusive
Sistematični pregled na 30.000 km km / 24

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 0 €
Gorivo: 11.033 EUR €
Gume (1) 3.226 EUR €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 55.033 EUR €
Obvezno zavarovanje: 3.550 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 10.615 EUR €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 83.457 EUR € (strošek na km: 0,83 EUR €)

Tehnični podatki

Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 82 × 94,6 mm – gibna prostornina 2.998 cm3 – kompresija 11 : 1 – največja moč 250 kW (340 KM) pri 5.000–6.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 15,8 m/s – specifična moč 83,4 kW/l (113,4 KM/l) – največji navor 500 Nm pri 1.600–4.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 5,250; II. 3,360; III. 2,172; IV. 1,720; V. 1,316; VI. 1,000; VII. 0,822; VIII. 0,640 – diferencial 3,154 – platišča 8,0 J × 18 – gume 225/45–255/40 ZR 18 Y, kotalni obseg 1,91–2,07 m.
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,5 s – povprečna poraba goriva (ECE) 7,4 l/100 km, izpust CO2 168 g/km.
Voz in obese: roadster – 2 vrat, 2 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.535 kg – dovoljena skupna masa 1.860 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: n.p., brez zavore: n.p. – dovoljena obremenitev strehe: n.p.
Zunanje mere: dolžina 4.324 mm – širina 1.864 mm, z ogledali 2.260 mm – višina 1.304 mm – medosna razdalja 2.470 mm – kolotek spredaj 1.594 mm – zadaj 1.589 mm – rajdni krog 11 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 930–1.120 mm – širina 1.459 mm, – višina nad glavo 987 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 450–570 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 52 l.
Prtljažnik: 281 l

Naše meritve

Okoliščine meritev: T = 23°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 67 % / Gume: Michelin Pilot Sport 225/45–255/40 ZR 18 Y / stanje kilometrskega števca: 7.037 km 
Pospešek 0-100km: 4,9 ss
402m z mesta: 13,0 ss ( 173 km/hkm/h)
Največja hitrost: 250 lm/hkm/h
Poraba na normnem krogu: 7,6 l l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 59,3 mm
Zavorna pot pri 100km/h: 36,8 mm
AM meja: 40,0 mm
Trušč pri 90km/h 57 dbdB
Trušč pri 130km/h 60 dbdB
Ocena skupaj (440/600)
  • Morda kdo takšnega avta niti pogledal ne bo, za ljubitelja roadsterjev pa je lahko Z4 največ, kar si sploh želi. Če je vsaj malo z vožnjo na ti, pa je nadpovprečni užitek več kot zagotovljen.

  • Kabina in prtljažnik (66/110)

    Če streha ni odprta, je kar tesno, z odprto pa je svet na dlani.

  • Udobje (93 /115)

    Poslanstvo Z4 zagotovo ni ponujati nadpovprečno udobje, in ga tudi ne. 

  • Pogonski sklop (68 /80)

    Že res, da je avto za užitkarjenje, a motor te ne pusti ravnodušnega.

  • Vozne lastnosti (80 /100)

    Če znaš in želiš, lahko Z4 ponudi ene boljših vozih lastnosti.

  • Varnost (88/115)

    Z obliko sicer ni na ravni velikega SUV-a, a asistenčni sistemi vseeno bdijo nad napakami voznika.

  • Ekonomičnost in okolje (45 /80)

    Ekonomičen nakup Z4 zagotovo ni, a za ljubitelje roadsterjev bo odlična izbira.

AM ocena: 3/5
Hvalimo in grajamo
odzivnost in raznolikost voznih programov
lega na cesti
motor
majhni odlagalni prostori v kabini
nepregleden s poveznjeno streho

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri