Chevrolet Captiva 2.0 VCDI AT LT Sport

10. 4. 2008
Deli

Športno urejen. Če bi morali Captivo Sport opisati z dvema besedama, bi bili ti dve kar pravi. Ampak pojdimo lepo po vrsti in poglejmo, zakaj.

Ko so leta 2006 pri Chevroletu predstavili SUV-a, so brez dvoma presenetili javnost. Iz znamke, ki je še pred nekaj leti nosila ime, ki ga nekateri niso znali niti dobro izgovoriti, je na ceste zapeljal trenden in prav všečen avto. Pri tem mu je sicer nekoliko pomagala ‘sestrska’ Oplova Antara, toda kljub vsemu je Captiva zlahka našla svoj prostor pod soncem in danes se zdi, da je Antara tista, ki potrebuje pomoč.

Ravno pravšnja mera zaobljenih linij, ki skrbijo za eleganco, nekaj športnih detajlov za agresivnost, dvignjeno podvozje, štirikolesni pogon ? in uspeh je tu. Captiva je očarala. Tudi Slovence. In prav zanimivo je videti, koliko se jih vozi po naših cestah. Pri tem seveda svojo vlogo odigra tudi cena, ki je pri Captivi, če jo (spet) primerjamo z Antaro, krepko vabljivejša. Za osnovno različico 2.0VDCI (93 kW) boste morali pri Chevroletu odšteti 25.700 evrov, pri Oplu pa za (tehnično gledano) precej podobno Antaro dobrih 3.500 evrov več.

Če vam ni do tega, da bi se vozili z naj­osnovnejšo Captivo v ponudbi, pa obstaja tudi Captiva LT Sport 2.0D AT. Cena? Natanko 37.130 evrov. Antare za ta denar ne boste dobili, saj je ni. Najdražja z oznako 3.2 V6 Cosmo (167 kW) stane 36.280 evrov. Podobno kot Captiva LT Sport z bencinskim šestvaljnikom v nosu, za katero boste morali odšteti slabih 200 evrov več (36.470).

Boste pa zato, vsaj tako pravijo tehnični podatki, dobili tri ‘konjske’ moči več. Šalo na stran. Bolj zanimivo je, da so pri Chevroletu štirivaljnemu dizelskemu agregatu, ki zmore okroglih 80 ‘konjskih’ moči manj kot 3, 2-litrski bencinar, postavili višjo ceno. Ampak to je že druga zgodba.

Raje poglejmo, kaj sploh je paket LT Sport. Captive, opremljene z njim, ne bo težko prepoznati. Dovolj je, da se sprehodite k zadku, in če na vratih opazite prozorne (pri Chevroletu jim pravijo športne) luči namesto rdečih z belim krogom v sredini, pred vami stoji Captiva Sport. To pa ni vse.

Poleg dobite tudi 18-palčna platišča s športnim dizajnom, gume z merami 235/55 R 18, zatemnjene šipe zadaj, kromana zaključeka izpušne cevi, kromano zaščitno ploščo podvozja, ogledala in gornji del odbijača v barvi karoserije, strešne nosilce, športno oblikovne stranske letvice in še bi lahko naštevali.

V tem paketom opreme je športno urejena tudi notranjost, v kateri prevladuje usnje. Obloge vrat in vseh sedem sedežev krasi črno-rdeča kombinacija, volanski obroč se baha s črnim usnjem, obšitim z rdečimi šivi, dekorativni dodatki spominjajo na ogljikova vlakna, vse skupaj pa zaokrožuje bogata oprema, na seznamu katere je poleg ‘obvezne’ opreme, kot bi ji lahko rekli danes, mogoče najti tudi parkirna tipala, ogrevanje prednjih sedežev, tipalo za dež, tempomat, samozatem­nitveno vzvratno ogledalo itd. Ko se zazrete v tako opremljeno Captivo, vam je jasno, da je oznaka Sport povsem upravičena. Že tako privlačen SUV postane še bolj všečen in nehote se zazdi, da bi moral biti ta Chevrolet na statusni lestvici višje, kot ga najdemo sicer.

Stvari se vrnejo nazaj na svoja mesta, ko zaženete motor in se odpeljete. Sedeži so na pogled športni, niso pa taki, ko sedete na njih. Enako velja za podvozje, ki je (pre)mehko, in za volanski servomehanizem, ki vozniku ne vrača informaciji, ki bi si jih želel.

Da je Captiva Sport bolj kot vse predvsem športno urejena, dokončno razjasnita menjalnik in motor. V tej opremi je ne glede na to, za kateri agregat se odločite (bencinski šestvaljnik bi bil zagotovo primernejši, če ne bi bil tudi požrešnejši), vedno na voljo le samodejni menjalnik. Ta je petstopenjski ima možnost ročnega pretikanja in to lepo lastnost, da svoje delo zares v celoti prepusti vozniku.

Nikakor pa mu v prid ne moramo šteti sodelovanja z motorjem. Speljevanje iz neprednostnih na prednostne ceste je svojevrstna mora, dokler ne ugotovite, da sklopka in pretvornik navora svoje delo opravljata precej neuigrano (najprej popusti sklopka, nato pretvornik), in zato spremenite tehniko ter začnete speljevati s hkrati pohojenima stopalkama za plin in zavoro.

Do hitrosti 90 km/h se zdi, da je tudi hrupa v notranjosti preveč in da bi lahko menjalnik prestavil višje, od te hitrosti dalje pa postane vožnja s Captivo prijetna, saj piš vetra nežno preglasi motor in se vse skupaj umiri.

Navora (320 Nm) in moči (110 kW) je dovolj za prijetno križarjenje po ravninah. In tudi za prehitevanja, če ste pred tem dovolj skrbni in menjalno ročico ročno potisnete v prestavo nižje. Kaj več pa bi bilo od 1.905 kilogramov težkega SUV-a, pri katerem za pretikanje namesto ročnega skrbi samodejni menjalnik, že nerealno pričakovati. In to se izkaže tudi pri porabi. Na koncu našega testa smo izračunali, da se je povprečna poraba ustavila pri 11, 1 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov.

Matevž Korošec, foto:? Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: GM Southeast Europe
Cena osnovnega modela: 37.130 €
Cena testnega modela: 37.530 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,2 s
Največja hitrost: 214 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.991 cm? – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 5-stopenjski samodejni ­menjalnik – gume 235/55 R 18 H (Bridgestone Blizzak LM-25 4x4 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 214 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,2 s – poraba goriva (ECE) 8,8/6,8/7,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.820 kg – dovoljena skupna masa 2.505 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.635 mm – širina 1.850 mm – višina 1.720 mm – posoda za gorivo 65 l.
Prtljažnik: 265–930 l
Naše meritve
T= 8 °C / p = 1.050 mbar / rel. vl. = 39 % / Stanje kilometrskega števca: 3.620 km
Pospešek 0-100km: 12,6s
402m z mesta: 18,5s ( 120km/h)
1000m z mesta: 34,1s ( 152km/h)
Največja hitrost: 182km/h (V.)
poraba na testu: 11,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 49,0m
AM meja: 40m
Ocena
  • Za tiste, ki iščejo vpadljivega SUV-a, je Captiva s tem paketom opreme lahko precej zanimiva izbira. Dejstvo je, da ne privlači le z videzom, ampak tudi z uporabno, lično in bogato opremljeno notranjostjo. Manj navdušujoče, ko govorimo o opremi Sport, so motorne zmogljivosti – obstaja sicer alternativa (3.2 V6), toda le, če vam ni mar za porabo – in cena, ki ni več tako ugodna, kot to lahko zapišemo za osnovno Captivo.

Hvalimo in grajamo
videz (platišča, krom, črna barva …)
rdeče-črno usnje v notranjosti
uporabna notranjost (sedem sedežev)
bogata oprema
DC (pomoč pri spustih)
ogrevana prednja sedeža
‘kruzanje’ od 90 km/h
(pre)mehko podvozje, volan
delovanje samodejnega menjalnika
povprečne motorne zmogljivosti (oprema Sport)
oprijemljivost sedežev
poraba goriva