To, da je nenadoma iz Daewooja nastal Chevrolet, samo po sebi še nič ne pomeni. Izkušnje pa kažejo, da je obenem tudi zares odrasel.
Pri avtomobilu s spodnjega dela cenika sta vedno dve bojazni: da bo zelo plastičen in da bo preslaboten. Kalos 1.2 je že eden od potencialnih kandidatov: ker je (dokaj) poceni, ker ga poganja le 1, 2-litrski motor in ker prihaja s Koreje.
Toda Kalos cilja više. Zato se je oblekel pri Giugiaru, tako da je očem všečen ne glede na to, kaj sicer menite o avtomobilih. Poteze so skladne in videz je nasploh evropski. Podobno je znotraj, kjer vzbuja zelo dober občutek: pretežno s sodobnim videzom, nekoliko tudi z barvami (čeprav je morda sivine res preveč) in še najmanj z materiali, saj je pretežno oblečen v plastiko nižjega cenovnega razreda. Ampak na funkcionalnost to ne vpliva oziroma če že, potem le v dobrem: čiščenje takšnih površin je ponavadi bolj preprosto.
Če izberete takšen radijski sprejemnik, morate vedeti, da kljub modri piki proizvaja podpovprečno kakovosten zvok. Izogniti pa se ne morete obvolanskim ročicam, ki sicer delujejo dobro, a imajo nerodno mehaniko vklopa in izklopa. Sicer pa je takšen Kalos zadostno opremljen skupaj z ročno klimatsko napravo. Ničesar ne pogrešamo, razen morda daljinsko osrednjo ključavnico, ki jo je ponujal Clio (v istem velikostnem razredu) že pred desetimi leti, ali morda merilnik zunanje temperature, ki ga je imela Corsa (iz danes istega koncerna) serijsko prav tako pred desetletjem. Vse drugo, kar v tem razredu pričakujete, Kalos SE Plus ima.
Ko upravljate mehaniko, je jasno, da ne gre za visoko tehnologijo, a to ni moteče. Ročica menjalnika ima morda nekoliko dolge gibe in slabo določljive lege, motor pa je lahko precej glasen. Tu pa se glavne zamere končajo. Ena najpomembnejših zadev je, da motor z mesta dobro speljuje. Zato je vožnja (predvsem v mestih, kjer Kalosa pričakujemo) lahkotna in neutrudljiva. Tudi ko odpeljete iz mesta na podeželsko cesto, je Kalos 1.2 lahkoten partner zaradi zadostnega navora in dobro odmerjenih prestavnih razmerij, ki se lepo ujemajo z motornim navorom.
Dokler . . Dokler takšen Kalos ni polno obremenjen in ne želite prehitevati. Ali dokler se ne zapeljete na avtomobilsko cesto, ki ima (vsaj pri nas) tudi precej vzponov. Takrat se pokaže, da motor nima velike zaloge moči in da je (predvsem na avtocesti) menjalnik takrat predolg. V četrti prestavi bo merilnik hitrosti pri 6000 vrtljajih kazal 170 kilometrov na uro, prek te vrednosti pa bo šlo težko. Elektronika sicer prekine pri 6200, rdeče polje na merilniku vrtljajev pa se prične pri 6500 vrtljajih v minuti.
Če boste pri 170 kilometrih na uro pretaknili v 5. prestavo, bodo vrtljaji padli na 4700, že pri 4500 pa se boste peljali 160 kilometrov na uro. To pomeni, da je ta hitrost za motor ni škodljiva, kar spet pomeni, da je tudi Kalos s tem motorjem lahko uporaben za razmeroma hitra potovanja. Seveda le, če od njega ne zahtevate preveč.
Paket z zgornjim imenom je torej italijansko lepo oblečen, a tudi povsem soliden, ko gre za mehaniko in vse drugo, kar lastnik oziroma voznik pri avtomobilu zahtevata. Le prav veliko (zmogljivosti) od takšnega Kalosa ne kaže pričakovati.
Vinko Kernc
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Opel Southeast Europe d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 8.662,99 € |
Cena testnega modela: | 8.662,99 € |
Moč: | 53kW (72 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,7 s |
Največja hitrost: | 157 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,4l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1150 cm3 - največja moč 53 kW (72 KM) pri 5400/min - največji navor 104 Nm pri 4400/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/60 R 14 T (Sava Eskimo S3 M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 157 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,7 s - poraba goriva (ECE) 8,4/5,5/6,6 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 960 kg - dovoljena skupna masa 1445 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3880 mm - širina 1670 mm - višina 1495 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 45 l. |
Prtljažnik: | 220-980 l |
T=4 °C / p=1010 mbar / rel. vl.: 53 % /Stanje km števca: 3511 km | |
Pospešek 0-100km: | 15,7s |
---|---|
402m z mesta: | 19,7s ( 112km/h) |
1000m z mesta: | 36,9s ( 137km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 18,9s |
Prožnost 80-120km/h: | 36,7s |
Največja hitrost: | 155km/h (V.) |
poraba na testu: | 8,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 44,0m |
AM meja: | 43m |
-
Če izbirate avtomobil v tem cenovnem razredu in če ne pričakujete veliko, vas takšen Kalos ne bo razočaral, saj je solidno zmogljiv, dovolj prostoren in uporaben, lahkoten v vožnji, solidno opremljen in v celem gospodaren. Ter čeden.