Chevrolet Kalos 1.4 16V SX

10. 6. 2004
Deli

Da je Daewoo po novem Chevrolet, se še nismo povsem navadili, smo se pa zato toliko bolj vsega tistega, kar ponuja Kalos. In če sodimo po tem, ni hudič, da se ne bomo tudi novega imena.

Spomnimo se samo Lanosa. Izdelka, ki so vse njegovo življenjsko obdobje prodajali pod Daewoojevim imenom. Ne le zaradi tehnološke nedozorelosti, tudi zaradi svoje oblike in izbranih materialov v notranjosti se z evropskimi tekmeci preprosto ni mogel kosati.

Pri Kalosu je zgodba drugačna. Že oblikovno je avto precej bolj zrel, pa čeprav je dimenzijsko gledano manjši od Lanosa. Toda bolj oglati robovi, previdnejše oblikovne poteze in podarjeni blatniki ga naredijo resnejšega, v kombilimuzinski različici pa celo bolj športnega.

Da domneve niso napačne, Kalos dokazuje tudi v notranjosti. Dvobarvna armaturna plošča, okrogli merilniki, ki so vtisnjeni v armaturo, prav takšni zračniki, stikala iz svetleče plastike na sredinski konzoli in ura (skupaj z opozorilnimi lučkami), nameščena na sredini, so nedvomno dokaz, da si ta avto želi več spoštovanja. Še zlasti, če se zazremo v njegovo ceno (2.200.000 tolarjev) in opremo, ki nikakor ni skromna.

Avtoradio s kasetofonom znamke Blaupunkt (resda v cenejši izvedbi), električni pomik stekel, centralno zaklepanje, volanski servomehanizem, ABS in celo ročno klimatsko napravo boste našli v njem.

Se boste pa zato morali navaditi na volanski obroč, ki je že na pogled prevelik, prednjih dveh sedežev, ki opravljata le svojo osnovno funkcijo, pa tudi predalov, ki jih je sicer dovolj, so pa številni od njih dokaj neuporabni. V vratih so na primer preozki, okoli sredinske konzole pa pregladki, da bi vanje odlagali ključe in mobilni telefon hkrati.

Podobno lahko opišemo tudi mehaniko. Vzmetenje je še vedno premehko, zato se avto v ovinkih nagiba. Volan in menjalnik sta preprosto povedano premalo natančna, da bi lahko dvigovala ugled znamki. Nekaj dodatnega dela pa bo v prihodnosti treba postoriti tudi na motorju.

Slednji je sicer prostorninsko dovolj velik in s po štirimi ventili na valj, kar naj bi veljalo za sodobno gradnjo, vendar pa priganjanja ne mara. Nanj se odzove s precejšnim hrupom in povečano porabo goriva, kar pomeni, da tega ne boste počeli prav pogosto.

Sicer pa Kalos v limuzinski izvedbi takšnim kupcem niti ni namenjen. Slednji bodo morali poseči po kakovostnejših, uglednejših in ne nazadnje tudi dražjih znamkah. Po teh pa se ozira tudi Kalos. Kako bi si sicer drugače razlagali spremembo imena.

Matevž Korošec

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Chevrolet Central and Eastern Europe LLC
Cena osnovnega modela: 10.194,46 €
Cena testnega modela: 10.365,55 €
Moč: 69kW (94 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,1 s
Največja hitrost: 176 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1399 cm3 - največja moč 69 kW (94 KM) pri 6200/min - največji navor 130 Nm pri 3400/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/60 R 14 T (Sava Eskimo M+S)
Zmogljivost: najve¸čja hitrost 176 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,1 s - poraba goriva (ECE) 8,6/6,1/7,0 l/100 km
Mase: prazno vozilo 1055 kg - dovoljena skupna masa 1535 kg
Zunanje mere: dolžina 4235 mm - širina 1670 mm - višina 1490 mm - prtljažnik 375l - posoda za gorivo 45 l
Naše meritve
T = 0 °C / p = 1012 mbar / rel. vl. = 76 % / Stanje kilometrskega števca: 8029 km
Pospešek 0-100km: 12,6s
402m z mesta: 18,3s ( 122km/h)
1000m z mesta: 33,8s ( 153km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,8 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 23,7 (V.)s
Največja hitrost: 176km/h (V.)
poraba na testu: 9,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 49,4m
AM meja: 43m
Hvalimo in grajamo
evropskemu okusu približana notranjost
zložljiva mizica na zadnjem sedež
spodobno bogata oprema
prednja sedeža ne ponujata bočne opore
prostornost na zadnji klopi
premehko vzmetenje