Chevrolet Lacetti Wagon 1.8 CDX

22. 6. 2006 | Peter Kavčič
Deli

Prvi vtis, ki ga dobimo o avtomobilu, ko z njim odpeljemo prve kilometre, se kasneje skozi celotno dolžino testa lahko izkaže za pravilnega ali napačnega. Lahko je pogojen tudi s predhodno izkušnjo avtomobila iste znamke.

Ne bomo tajili ali vas vlekli za nos, to se za nas, neodvisne novinarje, tudi ne spodobi. Ob znamki Chevrolet nam vsem najprej pride na misel avto, ki je poceni, a se mu to tudi pozna, in sicer tako na zunanjosti kot v notranjosti in med vožnjo. Za nekatere je to moteče, za druge ne, avtomobil je pač treba spoznati in ga razumeti ter konec koncev tudi ugotoviti, komu je namenjen.

Verjamemo, da bi vsakdo izmed vas, tako kot mi, najraje vozil najboljši avto v tem trenutku. Pa naj bo to družinski kombi, med katere sodi tudi tale Lacetti Wagon, ali športen avto, mestni terenec ali morda elegantna limuzina. A zatakne se pri financah. Želje in sanje so eno, resničnost in višina mesečne plače na transakcijskem računu pa drugo. Denar je nedvomno eden glavnih kriterijev pri nakupu novega avtomobila.

Pričakovanja pri Lacettiju vsekakor niso bila zelo visoka, največji kriterij je bil namreč, ali mu bo v naših očeh uspelo upravičiti razmerje med ceno in tem, kar nam ponudi med vsakodnevno uporabo.

Najprej pogled na všečno zunanjost in mehke ’karavanske’ linije nakazuje, da gre za tipično in preverjeno zasnovo v tem avtomobilskem razredu. Bistven pri tem avtomobilu je namreč njegov prtljažnik, ki v osnovi meri spodobnih 400 litrov, ob podrti zadnji klopi pa celo 1.410 litrov. Mi kaj več prostornosti nismo pogrešali niti potrebovali.

Prostornost je sicer eden od adutov tega avtomobila. Sedenje na voznikovem sedežu je udobno, brez občutka utesnjenosti. Ta je tudi nastavljiv po višini in opremljen z ledveno oporo. Med voznikovim in sovoznikovim sedežem je naslonjalo za roke, ki pa bi lahko bilo malce bolj ergonomsko. Na zadnji preklopljivi klopi je sedenje prav tako udobno z dovolj prostora za kolena in glavo tudi, če merite v višino okrog 180 centimetrov. Le zelo veliki potniki so se malce potožili nad prostorom pred koleni.

Udobja torej za ta denar prav nič ne manjka. Če pomislimo še na vso opremo, na električni pomik stekel, radio s CD-predvajalnikom, klimatsko napravo, kup kozmetičnih dodatkov, lično izdelano in uporabno armaturo z imitacijo kovinskih letvic, lita platišča, ABS s sistemom proti zdrsavanju pogonskih koles, meglenke, potem avto resnično ponuja veliko.

Med samo vožnjo nas je Lacetti malce presenetil, saj v resnici nismo veliko pričakovali. A glej, ta Chevrolet je miren pri tudi večjih hitrostih in ga iz ravnovesja ne vržejo niti grbine niti tovornjakarske kolesnice na avtocesti. Šele nenadna močna zaviranja na avtocesti ga nekoliko zamajejo in povzročajo preglavice sicer na udobje naravnanemu podvozju. Lacetti SW pa seveda ni dirkalnik, s katerim bi želeli odpeljati nekaj adrenalinskih voženj, in če se voznik tega zaveda, bo avto svojo nalogo opravil korektno.

Za povprečno hitro družinsko vožnjo pa preprosto nismo našli razloga za utemeljeno kritiko.

K tekoči vožnji velik del pripomore tudi odličen bencinski motor z 1, 8 litra delovne prostornine in s 16-ventilsko tehnologijo. Svojih 122 KM razvije v zveznem naraščanju motorne moči, podkrepljenem s precejšnjim navorom, ki svoj vrhunec 164 Nm doseže pri 4.000 vrtljajih na minuto. Pogrešali smo le nekaj več natančnosti in hitrosti med samim delovanjem menjalnika in prestavne ročice. Morda bi se tako lahko celo popravil sicer soliden pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro, ki je na naših meritvah znašal 11, 8 sekunde.

Na avtocesti je tako doseganje potovalne hitrosti do 130 kilometrov na uro mačji kašelj, pri tem pa ni prav velike potrebe po pretikanju v nižjo prestavo, ko voznik želi nekoliko povečati tempo vožnje. Takrat tudi končno hitrost 181 kilometrov na uro Lacetti SW doseže dovolj hitro. Glede na solidno zavorno pot 40 metrov pa lahko rečemo, da so zavore kos vožnji, ki je primerna za ta avtomobil.

Ob vsem tem tudi poraba goriva ni pretirana. Ob priganjanju v povprečju ni presegla 11, 6 litra na 100 kilometrov, sicer pa se je povprečna poraba med kombinirano vožnjo po mestu, cesti in avtocesti ves čas vrtela okrog 10 litrov.

Ob ceni nekaj več kot 3, 8 milijona tolarjev je zato Chevrolet Lacetti SW avto, ki bo po godu vsem, ki iščejo veliko za čim nižjo ceno.

Peter Kavčič

Foto: Peter Kavčič, Tomaž Kerin

Osnovni podatki
Prodaja: GM Southeast Europe
Cena osnovnega modela: 16.024,04 €
Cena testnega modela: 16.024,04 €
Moč: 90kW (122 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,4 s
Največja hitrost: 194 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1799 cm3 - največja moč 90 kW (122 KM) pri 5800/min - največji navor 165 Nm pri 4000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/55 R 15 V (Hankook Optimo K406).
Zmogljivost: največja hitrost 194 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,4 s - poraba goriva (ECE) 9,8/6,2/7,5 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1330 kg - dovoljena skupna masa 1795 kg.
Zunanje mere: dolžina 4580 mm - širina 1725 mm - višina 1460 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 400-1410 l
Naše meritve
T=14 °C / p= 1015 mbar / rel. vl.: 63 % /Stanje km števca: 3856 km
Pospešek 0-100km: 11,8s
402m z mesta: 18,1s ( 125km/h)
1000m z mesta: 33,0s ( 158km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,7s
Prožnost 80-120km/h: 17,4s
Največja hitrost: 181km/h (V.)
poraba na testu: 10,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,0m
AM meja: 40m
Ocena
  • Lacetti SW je vsekakor veliko avtomobila za pošteno ceno. Ima vso opremo, ki jo mora imeti udoben družinski kombi, poleg tega ga poganja odličen motor. In ne boste verjeli, ampak celo lega na cesti ni več tako nezanesljiva, kot smo bili vajeni pri avtomobilih te znamke.

Hvalimo in grajamo
razmerje med ponujenim in ceno
motor
oprema
prostornost
veliko uporabnih predalčkov
menjalnik
gumbi na radiu
odpiranje prtljažnika