Ja, pri Citroenu so nizkocenovnika poimenovali po razkošni predsedniški palači v Parizu. Face, kajne?
Jasno, C-Elysee hoče biti vse drugo kot pa predstavnik prestižne veje Citroenovega prodajnega programa, zato nam povezava niti ni najbolj smiselna. Pa pustimo to. Poglejmo, kaj so pri Citroenu spremenili po štirih letih, odkar je ta model zapeljal na precej širok mednarodni trg (predvsem južno in vzhodno od nas). Najopaznejši so seveda kozmetični popravki: C-Elysee ima zdaj novo masko, večje žaromete z dnevnimi lučmi v LED-tehniki ter prenovljen odbijač. Tudi zadnje luči imajo novo svetlobno grafiko, dodali so nekaj novih platišč in karoserijskih barv.
Spremembe v notranjosti bodo zaznali predvsem tisti bolj 'povezani'. Z novim multimedijskim sistemom s 7-sedempalčnim zaslonom je zdaj namreč mogoče mobilnike povezati s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay. Izboljšave so doletele tudi navigacijsko napravo, ki zdaj prikazuje tudi prometne informacije in predlaga alternativne poti.
Sicer pa C-Elysee tudi po prenovi ostaja robustna limuzina z dobro mero elegance in udobja. Prostora je za vse potnike dovolj, poleg tega pa ostane še dobrih 500 litrov prtljažnega prostora. Voznik sedi na značilno mehkih sedežih brez izdatne bočne opore, za namestitev vozniškega položaja pa se bo moral zadovoljiti z le po višini nastavljivim volanom.
Testnega C-Elyseeja je poganjal 100-'konjski' turbodizel, ki je primarna izbira za tak avtomobil. Motor je enakega značaja kot avtomobil: ne izstopa v nobeni smeri, je pa racionalna rešitev. Pohvaliti velja porabo, želeli pa smo si tišje zvočne spremljave v višjih vrtljajih in mrzlih jutrih.
besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Saša Kapetanovič
Test: Citroën C-Elysee 1.6 VTi 115 Exclusive
Test: Peugeot 301 1.6 HDi (68kW) Allure
Test: Škoda Rapid 1.6 TDI (77 kW) Elegance
Test: Seat Toledo 1.2 TSI (77 kW) Style Welcome Back
Kratki test: Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI (77 kW) Elegance
Kratki test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 Life Plus
Cena osnovnega modela: | 15.140 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 16.900 € |
Obvezno zavarovanje: | 372 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 811 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm³ – največja moč 73 kW (99 KM) pri 3.750/min – največji navor 254 Nm pri 1.750/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 3,8 l/100 km, izpust CO2 98 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.090 kg – dovoljena skupna masa 1.585 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.419 mm – širina 1.748 mm – višina 1.466 mm – medosna razdalja 2.652 mm – prtljažnik 506 l – posoda za gorivo 50 l. |
poraba na testu: | 5,9 l/100km |
---|---|
Poraba goriva na normnem krogu: | 4,9 l/100km |
-
Citroenu C-Elyseeju so poleg osvežene zunanjosti namenili tudi posodobitev notranjosti z novim multimedijskim sistemom. V osnovi pa ostaja trpežen in uporaben avto.