Dejstvo: ženske so boljše potrošnice od moških.
Dejstvo: pri nakupu (tudi družinskega) avtomobila pogosto prevlada ženski okus.
Torej?
Sklep se ponuja sam: narediti avtomobil, ki bo všeč damam, dekletom, puncam in ženskam nasploh. In tu nastopijo oblikovalci. V zadnjem času sicer vse teže ugotovimo, da je kateri avtomobil grd. Ali bolje: ne lep. Večina kotaleče se pločevine nosi nekaj v sebi. Ampak ko gre za dame, imajo evropski južni narodi nekaj več sreče. Ali bolje: avtomobili južnih evropskih znamk.
Iz le pogojne prepoznavnosti (Saxo, Xsara) se zdaj prebuja tudi Citroën (C3). Njegovi malčki številka tri so prikupno napihnjeni, od daleč prepoznavni in nasploh ljubki. Prav nedavno pa je Citroënov malček številka tri dobil mlajšega brata, ki povsem brez sramu nosi enako ime, a z dodatkom: Pluriel. In dekleta so vsa iz sebe.
»Joj, kako je . . « Na pikah si zamislite vse ljubkovalne pridevnike, kar jih premorejo slovenščina in njena narečja. Bratranec 206 CC je ob prihodu Pluriela na hitro izgubil veliko glasov nežnejšega spola. A da ne zaidemo predaleč: enako všeč je tudi nasprotnemu spolu, le da moški manj čustveno izražajo svoje mnenje.
Večina se strinja: Pluriel je čeden in takšnega videza bi moral biti tudi (klasični) C3. Pa ne samo zaradi le para bočnih vrat, ki nekako poudarita ljubkost boka; predvsem zaradi obrazka, ki pri Plurielu bolj nedolžno in bolj razposajeno gleda, navsezadnje pa tudi zaradi zadnjih luči in zaradi barvne kombinacije karoserije, kjer črnina strešnih lokov posrečeno zaključuje celoto. Če smo pred slabima dvema letoma za C3 rekli, da je prikupen, to zdaj za Pluriela še toliko bolj velja.
C3 v imenu pomeni, da sta si Pluriel in petvratni C3 tam, kjer tega ne vidimo, močno sorodna. Govorimo o platformi, torej o tehnični osnovi, na kateri je avtomobil zgrajen, vključno s podvozjem, krmilnim sistemom in pogonsko tehniko. Pomeni tudi, da ima Pluriel enako armaturno ploščo z vsemi njenimi dobrimi in manj dobrimi lastnostmi. V vsem drugem pa je Pluriel drugačen.
Preden se lotevate vseh njegovih preobrazb, je Pluriel (videti kot) klasičen trivratni avtomobil nižjega avtomobilskega razreda, saj strešni del deluje čvrsto. Tudi mehka, pomična streha je iz kompaktnega materiala, spoji na črnih strešnih lokih pa ne dajejo misliti, da je loke mogoče hitro odstraniti. Enak občutek vlada tudi v notranjosti, ki je (spet pomični strehi navkljub) dobro zvočno izolirana. A le do 130 kilometrov na uro. Tu se začnejo nenadoma močno oglašati zračni vrtinci, ki že 20 kilometrov više postanejo nadležni, in vožnja ni več v užitek.
Ostanimo še malce pri poveznjeni strehi. Kdor ga bo vozil, bo navdušen nad prijaznostjo volanskega mehanizma z električnim servom, nad prikupnostjo notranje oblike, do neke mere tudi nad prostorom, namenjenim drobnarijam, vsekakor pa nad prostorom, namenjenim prednjima potnikoma. Zadaj, kjer sta sedeža (le) dva, je višine sicer dovolj, hitro pa lahko - ob bolj nazaj pomaknjenih prednjih sedežih - zmanjka prostora za kolena.
Enako kot že v C3 tudi tu negodujemo nad materiali: groba sedežna tkanina draži gole noge, na otip cenena plastika krog in krog (vključno z volanskim obročem) pa prav tako ne vliva dobre volje. Dvobarvnost armaturne plošče in z izdolbinicami izdelana površina le-te, delno pa tudi vratne kljuke aluminijastega videza sicer nekoliko skrivajo slabo kakovost materialov, še posebej za nežnejše roke pa bo spet nerodna nastavitev (naklon, vzdolžni pomik, prekucni sistem) sedežev. Voznik tudi ne bo posebej navdušen nad teže dostopnim gumbom za priklic podatka o zunanji temperaturi, pa še informacijo o času pri tem izgubi za nekaj trenutkov. Prav nasprotno je odlična klimatska naprava, ki ne zahteva pogostih posegov v delovanje in dobro, za potnike nemoteče ohlaja notranjost.
Zdaj pa: preobrazba. Prvi del opravi elektrika, ki celo streho zloži kot harmoniko do zadnje šipe. Takrat pri Citroënu pravijo, da je Pluriel kabriolet. Prav. No, čisto res je, da se prične že pri mestnih hitrostih zrak kar dobro vrtinčiti v zgornjem delu kabine, sama streha pa se prične pri večjih hitrostih tresti. V naslednjem koraku spet elektrika pomakne zloženo streho nad stekleno zadnjo šipo (ki je ogrevana, a brez brisalnika), od tu naprej je delo ročno, le nekateri mehanizmi sproščanja mehanskih varoval potrebujejo električno napetost. Skratka: del, ki ga sestavljata zadnja šipa in zložena streha, zazibamo v dno prtljažnika, odklopimo po dve varovali za strešna loka, loka odstranimo, spustimo vse štiri bočne šipe (elektrika) in prišli smo do najbolj odprte oblike Pluriela, ki ji pri Citroënu rečejo spider.
Takšen je Pluriel menda še najbolj pregrešno prikupen. Ne vem, če se je za katerim od testnih avtomobilov v zadnjih letih obrnilo več glav, kot za njim. Žal pa je treba prebrati tudi drobni tisk: vsa neelektrična opravila niso prijazna ženskim rokam, kljub dodatnemu aerodinamičnemu pripomočku vrh okvira prednje šipe je znotraj (pre)hitro viharno vreme, neprijeten je tudi močan trušč in če vas ujame dež - ste pečeni. Kar 12-kilogramska loka ste namreč morali nekje pustiti, to pa pomeni, da ste, čeprav streho vozite s seboj, ostali - brez strehe nad glavo. Plurielček ima sicer pokrivalo, s katerim pokrijete potniški prostor, ampak takrat ta Plurielček ni več sposoben za vožnjo.
Dobra stran je, da so se tu vse slabe lastnosti končale. Če se odločite za dražjo različico, bo Plurielčka poganjal živahen 1, 6-litrski motorček, za njim pa bo stal robotizirani ročni menjalnik SensoDrive. To pomeni, da je sicer klasični menjalnik toliko avtomatiziran, da ne potrebuje sklopke, da ga pretikate kot sekvenčni menjalnik (gor ali dol s prestavno ročico ali z odličnima obvolanskima ročicama) in da je zmožen celo povsem samodejnega obnašanja. Ta kombinacija (motor in menjalnik) bo všeč veliki večini voznikov; od tistih, ki samega upravljanja avtomobila ne ljubijo preveč, pa do drugih, ki se jim upravljanje stroja še vedno zdi svojevrsten užitek.
Dober, prožen motor ponuja dovolj navora v nižjih in srednjih vrtljajih: za varčno ali le lagodno vožnjo. Tudi moči je dovolj, da lahko Plurielček postane bolj športen, čeprav motor visokih vrtljajev posebno ne ljubi. Toda bolj kot to zmoti poraba goriva; bistveno pod stokilometrsko desetico ne bo lahko, z malce živčnosti na stopalki plina pa lahko poraba naraste kar na 13 litrov na 100 kilometrov.
Pretirane športnosti ne smete pričakovati tudi od podvozja, saj je to naravnano bolj na udobje, a to še ne pomeni, da s Plurielom ne morete uživati na lepih, zavitih podeželskih cestah, ko ste že delno ali v celoti odkrili njegovo streho. Lega na cesti je sicer dolgo varna in zanesljiva, predvsem pa predvidljiva, le užitkov na fizikalnih mejah ne bo. Tudi ta C3 namreč ni namenjen dirkanju.
Namenjen je seveda drugim užitkom, recimo jim hkratno doživljanje vožnje in okolice. Ali pa le postavljanje. Zakaj pa ne? Novovalovsko poslanstvo Pluriel s svojo pojavo v vsakem primeru odlično opravlja.
Vinko Kernc
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Citroën Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 15.489,90 € |
Cena testnega modela: | 16.124,60 € |
Moč: | 80kW (109 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,6 s |
Največja hitrost: | 185 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,6l/100km |
Garancija: | 2 leti brez omejitve kilometrov splošne garancije, 3 leta garancije za lak , 12 let garancije za prerjavenje, 2 leti mobilne garancije Citroën Assistance |
Menjava olja vsakih | 30.000 km |
Servisni pregled na | 30.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 196,34 € |
---|---|
Gorivo: | 8.106,83 € |
Gume (1) | 1.769,32 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.692,12 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.375,02 € |
Skupaj | 23.995,86 € (strošek na km: 0,24 €) |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 78,5 × 82,0 mm - gibna prostornina 1587 cm3 - kompresija 9,6 : 1 - največja moč 80 kW (109 KM) pri 5750/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,7 m/s - specifična moč 50,4 kW/l (68,6 KM/l) - največji navor 147 Nm pri 4000/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventilai na valj - večtočkovni vbrizg. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski robotizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,417; II. 1,950; III. 1,357; IV. 1,054; V. 0,854; vzvratna 3,584 - diferencial 3,765 - platišča 5,5J × 15 - gume 185/65 R 15 H, kotalni obseg 1,87 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 35,0 km/h. |
Zmogljivost: | največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,6 s - poraba goriva (ECE) 8,3/5,5/6,6 l/100 km |
Voz in obese: | xkabriolet - 2 vrata, 4 sedeži - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,8 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1177 kg - dovoljena skupna masa 1543 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 850 kg, brez zavore 600 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1700 mm - kolotek spredaj 1435 mm - zadaj 1431 mm - rajdni krog 11,2 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1410 mm, zadaj 1300 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 480 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 47 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 L): Pokrita streha: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l). Odkrita streha: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) |
T = 30 °C / p = 1031 mbar / rel. vl. = 38 % / Gume: Michelin Energy | |
Pospešek 0-100km: | 13,9s |
---|---|
1000m z mesta: | 34,8s ( 154km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 13,4 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 18,5 (V.)s |
Največja hitrost: | 184km/h (IV., V.) |
Najmanjša poraba: | 9,6l/100km |
Najvišja poraba: | 13,2l/100km |
poraba na testu: | 10,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,9m |
AM meja: | 43m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 59dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 58dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 66dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 65dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 64dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 72dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 71dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 70dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Kljub strešni prilagodljivosti je Pluriel uporaben avtomobil za vsakdan; tako za mestne vožnje kot za potovanja. Nekoliko je prostorsko omejen prtljažnik, je pa Pluriel nedvomno eden najbolj prikupnih avtomobilov danes. Kar veliko šteje.