Citroën

Francoska avtomobilska tovarna Citroën je v avtomobilskem svetu vedno veljala za nekaj posebnega. Njen ustanovitelj André Citroën je sprva izdeloval zobnike s puščičastimi zobmi, iz katerih izhaja tudi znak tovarne, dvojna puščica. Leta 1919 je izdelal Type A, prvi množično proizvajani avtomobil v Evropi. Pomemben je bil tudi Citroën 5CV »Petite Citron« (majhna limona), prvi »damski avtomobil«. K razpoznavnosti znamke so prispevale tudi odprave s terenskimi avtomobili čez Saharo, Aljasko, …

Francoska avtomobilska tovarna Citroën je v avtomobilskem svetu vedno veljala za nekaj posebnega. Njen ustanovitelj André Citroën je sprva izdeloval zobnike s puščičastimi zobmi, iz katerih izhaja tudi znak tovarne, dvojna puščica. Leta 1919 je izdelal Type A, prvi množično proizvajani avtomobil v Evropi. Pomemben je bil tudi Citroën 5CV »Petite Citron« (majhna limona), prvi »damski avtomobil«. K razpoznavnosti znamke so prispevale tudi odprave s terenskimi avtomobili čez Saharo, Aljasko, in Azijo. Leta  1924 so predstavili popolnoma pločevinasti B10, leta 1925 pa B12 z zavorami na vseh kolesih. 8CV iz leta 1932 je prvi imel samonosno karoserijo, leta 1935 predstavljeni Traction Avant pa je bil prva elegantna limuzina s prednjim pogonom. Nova lastnika, gumarska brata Michelin, sta vodstvo tovarne zaupala Pierru Boulangerju, pod katerim je nastal  legendarni Citroën 2CV »Spaček. Njegovo nasprotje je bil citroën DS, razkošna limuzina s futurističnimi aerodinamičnimi oblikami in napredno tehniko. Vmes je od leta 1961 bil bolj konvecionalni Ami, od leta 1967 pa tudi Dyane. Od DS je veliko lastnosti podedoval tudi leta 1970 predstavljeni GS, v sodelovanju z Maseratijem, tedaj v Citroënovi lasti, pa je nastal Citroën SM. Leta 1974 je DS nasledil CX, ki so ga poimenovali po simbolu za količnik zračnega upora. Leta 1976 je tovarna prišla v last Peugeota, ki jo je vključil v koncern PSA Citroën-Peugeot. V osemdesetih letih je Citroën z modeli AX, BX, ZX in XM izgubil precej samosvojih potez, podobno pa je bilo tudi v času xsantie, xsare in saxoja v devetdesetih letih. Zadeve pa so se precej spremenile v drugem tisočletju, ko je Citroën svojim modelom s črko C v imenih, povrnil precej svoje posebnosti in se bolj zaveda svojih korenin.