
Francoska avtomobilska tovarna Citroën je v avtomobilskem svetu vedno veljala za nekaj posebnega. Njen ustanovitelj André Citroën je sprva izdeloval zobnike s puščičastimi zobmi, iz katerih izhaja tudi znak tovarne, dvojna puščica. Leta 1919 je izdelal Type A, prvi množično proizvajani avtomobil v Evropi. Pomemben je bil tudi Citroën 5CV »Petite Citron« (majhna limona), prvi »damski avtomobil«. K razpoznavnosti znamke so prispevale tudi odprave s terenskimi avtomobili čez Saharo, Aljasko, …
Francoska avtomobilska tovarna Citroën je v avtomobilskem svetu vedno veljala za nekaj posebnega. Njen ustanovitelj André Citroën je sprva izdeloval zobnike s puščičastimi zobmi, iz katerih izhaja tudi znak tovarne, dvojna puščica. Leta 1919 je izdelal Type A, prvi množično proizvajani avtomobil v Evropi. Pomemben je bil tudi Citroën 5CV »Petite Citron« (majhna limona), prvi »damski avtomobil«. K razpoznavnosti znamke so prispevale tudi odprave s terenskimi avtomobili čez Saharo, Aljasko, in Azijo. Leta 1924 so predstavili popolnoma pločevinasti B10, leta 1925 pa B12 z zavorami na vseh kolesih. 8CV iz leta 1932 je prvi imel samonosno karoserijo, leta 1935 predstavljeni Traction Avant pa je bil prva elegantna limuzina s prednjim pogonom. Nova lastnika, gumarska brata Michelin, sta vodstvo tovarne zaupala Pierru Boulangerju, pod katerim je nastal legendarni Citroën 2CV »Spaček. Njegovo nasprotje je bil citroën DS, razkošna limuzina s futurističnimi aerodinamičnimi oblikami in napredno tehniko. Vmes je od leta 1961 bil bolj konvecionalni Ami, od leta 1967 pa tudi Dyane. Od DS je veliko lastnosti podedoval tudi leta 1970 predstavljeni GS, v sodelovanju z Maseratijem, tedaj v Citroënovi lasti, pa je nastal Citroën SM. Leta 1974 je DS nasledil CX, ki so ga poimenovali po simbolu za količnik zračnega upora. Leta 1976 je tovarna prišla v last Peugeota, ki jo je vključil v koncern PSA Citroën-Peugeot. V osemdesetih letih je Citroën z modeli AX, BX, ZX in XM izgubil precej samosvojih potez, podobno pa je bilo tudi v času xsantie, xsare in saxoja v devetdesetih letih. Zadeve pa so se precej spremenile v drugem tisočletju, ko je Citroën svojim modelom s črko C v imenih, povrnil precej svoje posebnosti in se bolj zaveda svojih korenin.
Čeprav so spogledovanje s športnimi terenci nakazovali že z ekscentričnim C4 Cactusom, je prvi pravi Citroenov križanec C3 Aircross. Pravkar praznuje tretji rojstni dan, še …
Avtodom je fina stvar. Naložiš robo za čez konec tedna ali kar za ves dopust, zaloge hrane dokupuješ sproti in v udobju mini garsonjere na …
Množica kompaktnih športnih terencev s priključno hibridnimi pogoni je vse večja in gnečo v njej zdaj povečuje še Citroen. C5 Aircross Hybrid ni samo sveža …
Citroënov največji model je od začetka letošnjega leta C5 Aircross, ki na ponudbo te francoske znamke deluje pomlajujoče.
Z novo generacijo je Citroen Berlingo dobil izvedbo XL tudi v potniški izvedbi, in ko se voznik z njim srečuje nekaj dni, hitro narastejo apetiti …
Če iščemo Citroënov osnovni model, je to seveda C3. Z začetka ponudbe, a z dovolj rešitvami, da je lahko primerna izbira.
Citroen se zadnje čase vrača tja, kjer je bil včasih najbolj uspešen: k malo drugačnim, predvsem zelo udobnim avtomobilom. Udobje brez kompromisa, bi lahko zapisali.
Ljubitelji serije Zvezdne steze bodo prepoznali obliko naslova in zanje lahko zapišemo tudi: Upor je nesmiseln, asimilirani boste. V pojasnilo ljubiteljem pa le tole: Berlingo …
Že res, da so zdaj v modi terenci in križanci, toda Citroën ima v svojem rokavu dodatnega asa: primerno velik in udoben avtomobil za tiste, …
Čeprav se zdi, da se Citroënov Cactus ni prav veliko oddaljil od svoje prvotne ideologije, je s prenovo zamenjal svoj karakter oziroma na neki način …
Stoletnica znamke in 60-obletnica prisotnosti v Sloveniji vam lahko prineseta kar nekaj veselja in dobre volje.
Z elegantno podobo bo navduševal predvsem nežnejši spol, a Citroën C3 je avtomobil, ki ga bodo z veseljem zapeljali tudi moški, vsakogar pa bo navdušil …