Podaljšani test: Citroën C3 Shine PureTech 110 S&S EAT6

Ko je na trg pripeljal Cactus, je bil to revolucionaren avto za Citroën. Z njim so hkrati napovedali, da bi bil lahko podlaga naslednjim modelom. Čeprav smo bili najprej celo malo skeptični, se je to tudi res zgodilo, tudi v obliki Citroëna C3.

Pravijo, da je navada železna srajca, druga resnica pa je tudi, da se človek marsičesa navadi. Še zlasti to velja za avtomobilsko industrijo. Redki avtomobili so na dolgi rok uspešni, ko že ob prvem razkritju osvojijo srca širše javnosti. Bolj uspešni so tisti, ki jih najprej gledamo postrani, potem pa nam počasi, a vztrajno lezejo pod kožo. Ne trdimo, da se je tako zgodilo s Cactusom (čeprav se nekaterim zagotovo zdi prikupen avto), toda njegova evolucija v obliki že mami širšo populacijo.

Prvi v vrsti je novi C3. Novinec je oblikovno povsem drugačen od predhodnika, hkrati v njem prepoznamo večji Cactus. A tokratna oblika je že dovolj drugačna oziroma izpopolnjena, da je avto precej bolj všečen. Hkrati so pri Citroënu zadeli z bogato oblikovno personalizacijo, kar pomeni, da je možnosti za drugačen videz avtomobila zares veliko. Pa vseeno je bilo tveganje precej veliko. Od leta 2002 se je za C3 namreč odločilo več kot 3,5 milijona kupcev, kar pomeni, da je model še kako pomemben za znamko. A, kot rečeno, tako, kot se spreminjajo časi in mi z njimi, se spreminjajo tudi avtomobili.

In za novi C3 so časi že lepi. Več kot očitno je, da ga je javnost dobro sprejela, slabo pa mu ne gre niti na slovenskih cestah. Prav zato se zdi idealen avto, da ga na uredništvu dobro spoznamo in opišemo njegove pozitivne in negativne lastnosti.

Morda tokratni testni avto ne bo ravno pogosta izbira na slovenskih cestah, a glede na napredek tehnologije in spreminjajoče se navade voznikov smo se odločili za zelo dobro opremljeno različico, za sodobni 1,2-litrski trivaljnik in šeststopenjski samodejni menjalnik. Jasno, vsaka prefinjena zahteva ima svojo ceno, v avtomobilskem svetu še toliko bolj. To seveda pomeni, da je končna cena avtomobila precej visoka, vsaj malo pa jo omili skoraj 2.000 evrov popusta. Tako testni C3 trenutno stane dobrih 16.000 evrov, kar se sicer še vedno sliši veliko, a je avto resnično dobro opremljen.

Navduši z dodatno opremo, pri čemer je ta v nasprotju z veliko avtomobilov cenovno resnično ugodna. Za kamero za vzvratno vožnjo je treba na primer odšteti le 250 evrov, še boljši nakup se zdi brezstični ključ za prostoročni vstop in zagon motorja, za kar je potrebnih zgolj 230 evrov. Tudi za sistem Nav DAB s 3D-navigacijo in sedempalčnim zaslonom je potrebnih ugodnih 530 evrov, za 16-palčna aluminijasta platišča Vibe pa 400.

Že res da je C3 majhen avtomobil, a bi si zanj brez težav izposodili konkurenčni slogan, da ima vse, kar imajo veliki. Pri čemer je dobro pomisliti, koliko bi omenjena oprema stala v večjih oziroma prestižnejših avtomobilih. Le redki so namreč, ki imajo omenjeno že v serijski opremi; če slučajno imajo, pa je njihova cena nekajkrat višja.

besedilo: Sebastjan Plevnjak
foto: Uroš Modlic

Preberite še:

Test: Citroën C3 BlueHDi 100 Shine

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 16.200 €
Cena testnega modela: 18.160 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 878 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 5.550/min – največji navor 205 Nm pri 1.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Michelin Premacy 3).
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 110 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.050 kg – dovoljena skupna masa 1.600 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.996 mm – širina 1.749 mm – višina 1.747 mm – medosna razdalja 2.540 mm – prtljažnik 300 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 29 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.203 km
Pospešek 0-100km: 12,4s
402m z mesta: 18,4s ( 121km/h)
Zavorna pot pri 100km/h: 39,6m
AM meja: 40m