Citroën C6 2.2 HDi FAP Lignage

22. 11. 2007 | Dušan Lukič
Deli

Če ste ljubitelj francoskih limuzin, ta hip druge izbire skorajda ni: vrh galske avtomobilske ponudbe udobja je Citroën C6. Kakšnega C6 bi izbrali, je pa druga zgodba.

Zunanja oblika obljublja več kot notranja, saj so lahko oglate oblike armaturne plošče in stikal na njej (vse skupaj je pravzaprav enako kot v za avtomobilsko generacijo starejšem Peugeotu 607) neprijetne za oči tistega, ki si želi notranjih oblik, ki bi bile v skladu s tistim, kar C6 nakazuje navzven. Tudi ergonomija ni 100-odstotna, a tistih nekaj nemogoče nameščenih stikal lahko mirno zapišemo pod kategorijo ‘Citroënov ekscentrični šarm’ in mu tega ne štejemo v minus.

Zadaj se sedi udobno, prostora je glede na zunanjo dolžino dovolj, sedeži pa so udobni (a le za dva potnika, tretji bi neudobno jahal sredinsko grbino). Kaj pa prtljažnik? Kljub majhni odprtini je dovolj velik. Znotraj je ta C6 enakovreden (seveda glede na opremo) svojim bratom z drugačnimi oznakami motorjev. Oprema pa . .

Oznaka Lignage pomeni, da je ta avtomobil opremljen s smernimi ksenonskimi žarometi, sistemom za pomoč pri parkiranju ter električno nastavljivimi in delno v alkantaro oblečenimi sedeži ter da se osnovni podatki merilnikov projicirajo na vetrobransko steklo.

In tehnika? Hidropnevmatsko vzmetenje je pri Citroënovih limuzinah klasika in tudi za C6 velja, da je tehnika nagnjena bolj k udobju kot k športnosti, a očitno ravno to kupci C6 zahtevajo in pričakujejo. Da je avto krepko podkrmarjen, predvsem na račun dolgega nosu in motorja v njem, tudi ni presenečenje. Popolnoma pričakovano in sprejemljivo je še, da je volan naklonjen vztrajanju v vožnji naravnost, manj pa dinamičnemu vijuganju.

2, 2-litrski štirivaljni turbodizel (s filtrom trdnih delcev) zmore 170 ‘konjev’, ki podprti z dizelsko obilico navora, poskrbijo za zados­tno največjo hitrost in pospeške, s katerimi se ne boste sramotili. Ja, šestvaljni 2, 7-litrski biturbodizel bi bil še bolj zaželen, a je tudi precej dražji.

In še stvari ‘z napako’: skoraj petmetrska limuzina, namenjena predvsem udobju, motor, ki očitno ni namenjen športnim po srcu, in ročni menjalnik je kombinacija, ki avtomobilu povsem vzame smisel. Še huje: avtomatike ni mogoče niti doplačati. Kot da bi pri Citroënu želeli, da tega avta ne kupite in da se vendarle potrudite ter naberete denar za šestvaljni (bencinski ali dizelski) motor, pri katerem je avtomatika serijska. Kajti šele to je pravi C6.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 46.770 €
Cena testnega modela: 49.150 €
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 217 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.197 cm3 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 4.000/min – največji navor 370 Nm pri 1.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/55 R 17 W (Michelin Pilot).
Zmogljivost: največja hitrost 217 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,5 s – poraba goriva (ECE) 8,7/5,4/6,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.816 kg – dovoljena skupna masa 2.270 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.908 mm – širina 1.860 mm – višina 1.464 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 72 l
Prtljažnik: 488 l
Naše meritve
T=23 °C / p= 1.010 mbar / rel. vl.: 56 % /Stanje števca: 4.290 km
Pospešek 0-100km: 9,6s
402m z mesta: 16,9s ( 133km/h)
1000m z mesta: 30,8s ( 171km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,9/13,2s
Prožnost 80-120km/h: 10,3/14,6s
Največja hitrost: 219km/h (VI.)
poraba na testu: 11,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,5m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če kupujete udobno limuzino, si kupite avto s samodejnim menjalnikom. Če iščete športno, izberite ročnega. Športnost z avtomatiko ali udobje z ročnim menjalnikom je slaba izbira. Tale C6 tudi.

Hvalimo in grajamo
prostor zadaj
prikazovalnik podatkov na vetrobranskem steklu
varnostna oprema
ročni menjalnik
položaj za volanom za višje voznike