Citroën Evasion 2.0 HDi SX

O Evasionu ne bomo odkrili nič novega, lahko le ponavljamo hvalo ali grajo. Ni popoln, je pa prav gotovo popolnejši kot kdajkoli.

Prenesi PDF testa
16. 6. 2000

Popolnejši je z opremo in z novim dizelskim motorjem. Dvolitrski turbodizel z neposrednim vbrizgom goriva v valje prek skupnega visokotlačnega voda, s turbinskim polnilnikom in hladilnikom polnilnega zraka je Evasion, ki je sicer v zrelih letih (moški kolegi bi temu rekli »v najboljših letih«), nekoliko pomladil.

Enak motor uporabljajo v koncernu PSA že nekaj časa, od Peugeota do Citroëna, od 306 do Xantie. V manjših modelih so mu dovolili največ 90 KM, v večjih pa 110 KM. Tudi v Evasionu. Sodobni dizelski motor je Evasionu »v najboljših letih« dal novo dimenzijo. Relativno majhen motor se dobro obnese v precej velikem avtomobilu. Ni pretirano glasen, ni pretirano požrešen (prej varčen) in še ena dobra lastnost - avtomobil ni podhranjen.

Res ne dosega hitrostnih rekordov, se pa odlično obnese tako na krajših vožnjah kot na daljših potovanjih. Na dolgih vožnjah lahko poraba pade tudi pod sedem litrov, kar je zelo dobro povprečje, če upoštevamo velikost avtomobila. Ni ravno tako dober kot nekateri tekmeci, ki odlično vlečejo že skoraj v prostem teku.

Evasionov motor potrebuje nekaj več vrtljajev, da potem suvereno pospeši. Ugoden navor je na voljo v dovolj širokem razponu, do 4600 vrtljajev, do koder ga je še smiselno priganjati, potem pa ne več.

Testni Evasion je imel sedem sedežev - že kar pravi mali avtobus. Spredaj dva, z vmesnim prehodom, v sredini trije in zadaj zopet dva. Vse je mogoče posamično odstraniti in jih postopno zložiti. Tudi učinkovita samodejna klimatska naprava je našla svoje mesto, vendar so stikala tako nerodno nameščena, da pogled nanje zakriva prestavna ročica.

Notranja razsvetljava je bogata, električno zložljiva zunanja ogledala so zelo pripravna v ozkih prehodih, drsna vrata na obeh straneh pa so zelo koristna na ozkih parkiriščih. Udobja ne manjka.

Naj bo Evasion še tako »v najboljših letih«, je filozofija enoprostorcev še vedno v modi. Pojavlja se sicer čedalje več pomanjšanih variant, ki večjim odžirajo trg, vendar tudi velikim še ne bije zadnja ura. Še posebej ne takim z varčnimi motorji, kot ga ima tudi Evasion.

Igor Pucihar

FOTO: Uroš Potočnik

Citroën Evasion 2.0 HDi SX

Osnovni podatki

Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 21.514,73 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 80kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,8 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4 -valjni - 4-taktni - vrstni, dizelski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 85,0 × 88,0 mm - gibna prostornina 1997 cm3 - kompresija 18 : 1 - največja moč 80 kW (110 KM) pri 4000/min - največji navor 250 Nm pri 1750/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - neposredni vbrizg goriva po sistemu skupnega voda, elektronsko vodena črpalka (Bosch), turbinski polnilnik na izpušne pline (KKK), nadtlak polnilnega zraka 0,9-1,3 bara, hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 8,5 l - motorno olje 4,3 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,417; II. 1,783; III. 1,121; IV. 0,795; V. 0,608; vzvratna 3,155 - diferencial 4,468 - gume 205/65 R 15 (Michelin Alpin)
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,8 s - poraba goriva (ECE) 8,4/5,6/6,7 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 5 vrat, 7 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj poltoga prema, vzdolžna vodila, Panhardov drog, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1595 kg - dovoljena skupna masa 2395 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1300 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 60 kg
Zunanje mere: dolžina 4454 mm - širina 1816 mm - višina 1714 mm - medosna razdalja 2824 mm - kolotek spredaj 1534 mm - zadaj 1540 mm - rajdni krog 12,35 m
Notranje mere: dolžina (do srednje klopi) 1240-1360 mm, (do zadnje klopi) 2280-2360 - širina 1570/1600/1400 mm - višina 950-920/920/880 mm - vzdolžnica 870-1010/880-590/520-720 mm - posoda za gorivo 80 l
Prtljažnik: normno 340-3300 l

Naše meritve

T = 14 °C - p = 1018 mbar - rel. vl. = 57 %
Pospešek 0-100km: 14,4s
1000m z mesta: 36,0s ( 144km/h)
Največja hitrost: 174km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,2l/100km
poraba na testu: 8,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 49,5m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Ocena
  • Kljub svojim zrelim letom se ta enoprostorec še vedno dobro drži. Varčni in dovolj zmogljivi dizel je velika prednost, dovolj bogata oprema pa lahko zadovolji marsikoga. Za daljše vožnje pogrešamo tempomat.

Hvalimo in grajamo
udobje za voznika
bogata oprema
prilagodljivost notranjosti
široko odpiranje prednjih vrat
motor, prožnost, poraba
ni tempomata
tipke klimatske naprave so skrite za prestavno ročico

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri