Citroën Jumper 2.8 HDi Kombi Club c27

5. 4. 2001
Deli

Pravi avtobusi imajo v povprečju 45 sedežev. Torej zavzema devetsedežna izvedba Jumperja ravno petino avtobusa.

Res je! V Jumper Kombi lahko spravite poleg voznika še osem dodatnih potnikov, in sicer se na prvi klopi dva pridružita vozniku, preostalih šest pa se usede na sedeže v drugi in tretji vrsti. Pri različici Kombi Club druga in tretja vrsta omejujeta lastnika, saj ju ni možno preprosto odstraniti iz notranjosti in tako pridobiti prostega prostora za prevoz večjih predmetov. In verjemite mi, notranjega prostora je zaradi razkošnih zunanjih mer ogromno.

Avtobus s skoraj dvema metroma širine vozniku sprva povzroča nemalo težav pri prebijanju skozi zavite in ozke uličice, poleg tega pa mu višina z nekaj več kot dvema metroma tudi velikokrat vzbudi razmišljanje, ali bo šlo brez težav pod nekaterimi nižjimi mostički in nadvozi, ki jih je nenadoma veliko več, kot jih je bilo pri vožnji osebnega vozila. A ko se enkrat privadite na mere in ko ugotovite, da lahko v zunanjih vzvratnih ogledalih spremljate velik del dogajanja ob vozilu in za njim, postane kosanje z ovirami mnogo lažje.

Novost, ki so jo pri Citroënu predstavili v Jumperju, je 2, 8-litrski turbodizelski štirivaljnik s tehnologijo skupnega voda. Motor razvije uporabnih 300 Nm navora, ki je na voljo že pri 1800 vrtljajih v minuti, tako da lahko minibus s kratko nastavljenimi prvimi štirimi prestavami spodobno spelje z mesta (izmerjeni pospešek do 100 km/h je 16, 1 sekunde), na koncu pa mu za doseganje velikih povpreč-nih hitrosti (izmerili smo 159 km/h) pomaga dolga peta prestava. In pri porabi še ugotovite, da zahteva motor za opravljanje svojega dela povsem sprejemljivo količino goriva, saj je na testu v povprečju porabil le 11, 5 litra na 100 kilometrov. Pohvalno!

Motor je torej odličen, nekaj graje pa si zasluži ergonomija potniškega prostora. Sicer je preglednost nad cesto zaradi visokega položaja za volanom zelo dobra, toda volanski obroč je nameščen tako nizko, da ga imate skupaj z obvolanskimi ročicami skoraj v naročju, hkrati pa je še prepoložen.

Za povrh je voznikom, ki so višji od 180 centimetrov, zgornji rob prednje šipe nekoliko v napoto, tako da morajo biti nekoliko sklonjeni, kar pa je v dežju še toliko bolj moteče, saj brisalniki obrišejo šipo še pet centimetrov niže. Za povrh vsega pa še trdo vzmetenje neprestano nabija sedež v zadnjico in »tlači« skupaj hrbtenico, ki je tako po daljših vožnjah močno razbolena. Toda ne pozabite, avtomobil navsezadnje spada med dostavnike in ne med avtomobile visokega razreda, kar tudi prinaša vse opisane pomanjkljivosti.

Testni primerek je bil zelo bogato dodatno opremljen (dvojna klimatska naprava 407.000 tolarjev, električni paket 119.560, sistem ABS 287.510, radio 58.520), kar skupaj z osnovno ceno poskočneža 3.884.000 tolarjev znese zelo bogatih 4.756.590 tolarjev. Če pa si kupec ne privošči vseh teh sicer dobrodošlih napravic, ostane cena še kolikor toliko sprejemljiva in nakup Kombi Cluba z zelo dob-rim 2, 8-litrskim motorjem HDi smiseln.

Peter Humar

FOTO: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 19.849,02 €
Moč: 93,5kW (127 KM)
Največja hitrost: 152 km/h
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 94,0 × 100,0 mm - gibna prostornina 2798 cm3 - kompresija 18,5 : 1 - največja moč 93,5 kW (127 KM) pri 3600/min - največji navor 300 Nm pri 1800/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - neposredni vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,730; II. 1,950; III. 1,280; IV. 0,880; V. 0,590; vzvratna 3,420 - diferencial 4,930 - gume 195/70 R 15 C (Michelin Agilis 81 Snow Ice)
Zmogljivost: največja hitrost 152 km/h - pospešek 0-100 km/h ni podatka - poraba goriva (ECE) ni podatka (plinsko olje)
Voz in obese: 4 vrata, 9 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila - zadaj toga prema, listnate vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne bobnaste, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 2045 kg - dovoljena skupna masa 2900 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2000 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 150 kg
Zunanje mere: dolžina 4655 mm - širina 1998 mm - višina 2130 mm - medosna razdalja 2850 mm - kolotek spredaj 1720 mm - zadaj 1710 mm - rajdni krog 12,0 m
Notranje mere: dolžina 2660 mm - širina 1810/1780/1750 mm - višina 955-980/1030/1030 mm - vzdolžnica 900-1040/990-790/770 mm - posoda za gorivo 80 l
Prtljažnik: normno 1900 l
Naše meritve
T = 2 °C - p = 1011 mbar - rel. vl. = 93 %
Pospešek 0-100km: 16,1s
1000m z mesta: 38,4s ( 131km/h)
Največja hitrost: 159km/h (V.)
Najmanjša poraba: 10,1l/100km
poraba na testu: 11,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 59,6m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 60dB
Napake med testom: varovalka smernikov je dvakrat pregorela
Ocena
  • 2,8-litrski turbodizel v Jumperju je z zmogljivostmi in varčnostjo dobra izbira za ljudi z ogromnimi družinami ali le potrebo po prevozu večjega števila ljudi, ob vsem tem pa si lahko privošči še (sicer drage) mnoge dodatke, ki pridejo še kako prav na poteh.

Hvalimo in grajamo
motor
poraba goriva
prostornost
preglednost
zunanja vzvratna ogledala
čvrstost podvozja
nizek zgornji rob prednje šipe
(ne)prilagodljivost
položen in nizek volan