Kratki test: Citroën Spacetourer Feel M BlueHdi 150 S&S BVM6

11. 11. 2017 | Sebastjan Plevnjak
Deli

Tako kot Peugeot Traveller tudi Citroën Sapcetourer Feel M BlueHdi 150 S&S BVM6igra dvojno vlogo - kombija in enoprostorskega osebnega avtomobila.

Pri tem bi se težko odločili, katera mu gre bolje od rok. Ne zato, ker bi kakšno slabše opravljal, ampak ravno nasprotno, blesti v obeh. Glavni razlog moramo iskati v tem, da so se pri Citroënu, tako kot pri Peugeotu, odločili opustiti družinski program osebnih avtomobilov, kjer je kraljeval Citroën C8. Tako so velikim družinam zdaj na voljo Grand C4 Picasso, multipraktični Berlingo Multispace, za tiste z večjimi potrebami pa Spacetourer.

Slednji se je na testu izkazal odlično. Z laičnim pogledom od daleč vsak takšen avto preprosto označi kot kombi. A Spacetourer je precej več kot običajen kombi. Že njegova oblika, ki je za 'kombi' precej sofisticirana, izdaja, da ne gre za običajno vozilo, namenjeno prevozu tovora ali osnovnemu prevozu večjega števila potnikov. Kovinska barva, velika kolesa in lahka platišča z rahlo zatemnjenimi stekli takoj dajo vedeti, da je Spacetourer nekaj več. Še bolj to razmišljanje podkrepi notranjost. Takšne se še pred nekaj leti ne bi branili osebni avtomobili, zdaj pa jo Citroën ponuja v skoraj kombijevskem razredu. Pri tem je treba Francozom sneti klobuk in jim priznati dobro opravljeno delo.

Še bolj presenetljiv je pogled na seznam serijske opreme. Ko ga človek pogleda, se mora še enkrat prepričati, ali gleda pravo opremo, za pravi avto. Tako obširne v tem razredu pač nismo vajeni. Če gremo po vrsti in izpostavimo samo najpomembnejšo, so bili v testnem avtu na voljo ABS, AFU (pomoč pri zaviranju), ESC, ASR, pomoč pri speljevanju v klanec, volanski obroč, nastavljiv po višini in globini, voznikova, sovoznikova in stranske zračne blazine, dnevne LED-luči, potovalni računalnik, indikator prestavnega razmerja, tempomat in omejevalnik hitrosti, nadzor tlaka v gumah, višinsko nastavljiv voznikov sedež, samodejna klimatska naprava in spodoben avtoradio s sistemom za prostoročno telefoniranje Bluetooth. Če prištejemo še akustični paket (boljša zvočna izolacija motorja in potniške kabine) in paket vidljivosti (ki prinaša tipalo za dež, samodejni vklop luči in predvsem samozatemnitveno notranje ogledalo), moramo priznati, da tale Spacetourer nikakor ni od muh. Za doplačilo dobrih treh tisočakov pa je v obliki dodatne opreme ponujal še navigacijsko opremo, odstranljivo sedežno klop v tretji vrsti, električno in daljinsko vodeno odpiranje stranskih vrat in kovinsko barvo. Skratka opremo, kot se je ne bi sramoval marsikateri osebni avtomobil.

A bolj kot s količino opreme je Spacetourer presenetil z motorjem in vožnjo. Dvolitrski dizelski BlueHdi deluje zvezno in odločno, 150 'konjev' in predvsem 370 njutonmetrov navora pa poskrbijo, da voznik nikoli ni na suhem. Še bolj pa preseneti vožnja. Kot celota deluje Spacetourer zelo kompaktno, navduši čvrsto podvozje. To seveda prispeva k dobri vožnji, ki nikakor ni kombijevska, še manj pa tovornjakarsko utrujajoča. Tako je brez težav mogoče s Spacetourerjem premagovati tudi daljše poti (za katere je pravzaprav narejen), o kratkih pa tako ni treba izgubljati besed. Ker bi lahko bil Spacetourer družinsko vozilo, je prav, da zapišemo, koliko bi vožnja oklestila družinski proračun. Brez težav ugotovimo, da ne močno. Na normnem krogu je Spacetourer porabil 6,2 litra na 100 kilometrov, še bolj pa se je izkazal s (sicer relacijskim) povprečjem – zgolj 7,8 litra na 100 kilometrov. Pri tem velja omeniti, da je podatek pokazal potovalni računalnik, ročni izračun pa je pokazal zgolj 7,7 litra na 100 kilometrov. Torej je potovalni računalnik pokazal celo več, in ne manj, kot je to praksa v večini ostalih avtomobilov.

Pod črto lahko samo zapišemo, da je Citroën Spacetourer prijetno presenečenje in zagotovo eden od boljših Citroënovih avtomobilov, pa če se to še tako čudno sliši oziroma bere.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Saša Kapetanovič

Preberite še teste sorodnih avtomobilov:

Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 BVM6 Stop&Start Allure L2

Citroen C8 3.0 V6

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 31.700 €
Cena testnega modela: 35.117 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.550 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostor- nina 1.997 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 370 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/55 R 17 V (Bridgestone Blizzak LM-32).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Voz in obese: prazno vozilo 1.630 kg – dovoljena skupna masa 2.740 kg.
Mase: dolžina 4.956 mm – širina 1.920 mm – višina 1.890 mm – medosna razdalja 3.275 mm – prtljažnik 550–4.200 l – posoda za gorivo 69 l.
Naše meritve
T = 10 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / stanje kilometrskega števca: 3.505 km
Pospešek 0-100km: 12,6s
402m z mesta: 18,7s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,3/13,5s (V./VI.)
Prožnost 80-120km/h: 14,3s (V.)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Ocena
  • Citroën Spacetourer je presenetljivo všečen in uporaben avtomobil. Bolj kot s prostorom in namenom navduši z izdelavo in predvsem z razredno nadpovprečnim podvozjem, ki zagotavlja kompaktno in všečno vožnjo.

Hvalimo in grajamo
motor
podvozje
serijska oprema
težka zadnja vrata
manjka kakšen dodaten prostor oziroma predal za drobnarije ali mobilni telefon