Citroën Xsara 1.6i Break SX

25. 8. 2000
Deli

Dve leti in dobrih 100.000 kilometrov je od takrat, ko smo v naš vozni park sprejeli supertestno Xsaro Break z 1, 6-litrskim motorjem. Nekateri so jo sprejeli z dvomi, drugi spet so bili povsem hladni, le navdušenega obraza ni bilo videti. A zdaj, ko je testa konec, nam nekaj v našem voznem parku manjka. Da, udobno prevozno sredstvo, s katerim smo si dve leti delili dobro in slabo.

Na začetku sicer ni najbolje kazalo, da bi se naše druženje lahko razvilo v znosno sobivanje (in uporabo). Le nekaj sto kilometrov je bila pri nas pred »daljnima« dvema letoma, kakih rosnih 2300 kilometrov je štela, ko smo že popravljali udarjeni sprednji blatnik.

Spolzka cesta v hrvaški Istri in objestni nasproti vozeči voznik sta bila kriva, da smo jo morali peljati na servis. Mogoče je po svoje krivo tudi to, da ni imela sistema ABS, ki bi danes moral biti pravzaprav že serijska oprema v avtomobilu tega razreda.

Potem je bil nekaj časa mir, dokler ni udarila na plano tovarniško »prirojena« napaka, ki so jo pri Citroënu med tem seveda že zdavnaj odpravili. Kmalu po 20.000 prevoženih kilometrih je začel pošteno nagajati motor. Ugašal je pred rdečo lučjo na semaforju, včasih celo med počasno vožnjo skozi križišče, med testnimi vozniki pa se je je začel oprijemati sloves nezanesljivega partnerja.

Na servisu so namestili lovilnik oljnih par in spet je bilo vse v redu. Do trenutka, ko smo na tretjem servisu mojstrom omenili, da izpod motornega pokrova prihajajo zares nenavadni zvoki, ki so bolj podobni žvižganju turbinskega polnilnika. Zamenjati so morali napenjalo jermena, a potem kljub temu ni povsem umolknil.

Že od začetka našega druženja je bila glasna tudi črpalka servovolana. Najprej je večino voznikov begala, potem motila, na koncu pa smo se je kar navadili.

Nekaj dela je imela moja malenkost tudi z odpiranjem in zapiranjem avtomobila. Sistem gumbov na ključu za daljinsko odklepanje mi je dal malce misliti, a dlje ko sem se prevažal z njo, bolje mi je šlo od rok.

Priznati pa moramo, da sem ter tja Xsara ni bila deležna najbolj nežnih rok, o čemer priča precej spraskana karoserija (nekaj prask smo pridelali sami, nekaj smo jih dobili kot darilo raznih objestnežev), precej spraskana sprednja šipa pa je bila le pika na i.

Nasprotno pa je notranjost dobro vzdržala uporabo, sedežne prevleke in stikala so stoično prenašali naše ukaze, le voznikov sedež se je proti koncu testa odločil, da bo sam določal, kako visoko bo nastavljen. Razrahljan mehanizem za dviganje in spuščanje sedeža je bil vzrok za to samovoljo, a ga je nekaj spretnih potez mehanika hitro prepričalo, kdo naj bi bil v Xsari glavni.

Poleti je še najbolj motila nenatančna in ne dovolj zmogljiva klimatska naprava. Malone ga ni bilo zaznamka v naši potni knjigi, da se ne bi kdo obregnil ob to. Ali te je zeblo ali pa ti je bilo vroče, nenatančen gumb za uravnavanje in preslaboten ventilator sta silila potnika na sprednjih sedežih, da sta se med vožnjo stalno »igrala« s stikalom.

Zato pa je kar nekaj testnih voznikov pohvalilo Xsarin prtljažnik in njegovo uporabnost, še bolj jim je bila všeč Xsarina lična podoba. In sam dodajam še to, da je bil motor, razen seveda že omenjenih kolcanj zaradi lovilnika oljnih par in sonde za vsesani zrak, vedno kos svoji nalogi. Vsem težavam navkljub nihče nikoli ni obstal ob cesti ali na parkirišču. In navsezadnje, povprečna poraba 8, 1 litra na 100 prevoženih kilometrov ni velika, posebej če upoštevamo, da smo se ogromno prevozili po hitrih avtocestah in da je na stopalko za plin pritiskalo kar nekaj različno težkih desnih nog.

Motilo pa je, da smo morali neprestano menjati žarnice na Xsarinih svetilih, kar govori o čričku v električni napeljavi.

Poletne gume po vsej verjetnosti čez zadnjo zimo niso bile pravilno skladiščene, kot smo opažali med vožnjo, zato so postale ovalne in je bila vožnja temu primero neudobna. Zamenjati smo morali vse štiri gume, neprevidnost pri skladiščenju pa nas je stala približno 48.000 tolarjev.

Istočasno je kar nekaj voznikov opazilo, da v potniško kabino med vožnjo vdirajo izpušni plini, zato so na servisu morali zamenjati počen kolektor in nastavek za izpušno cev.

Xsara se je torej poslovila, in to s kar poštenim računom na servisu. Kot da bi nam hotela nekaj povedati! Mogoče je bila jezna na nas, mi na njo nismo bili, saj smo se z njo radi podajali na pot. Pa čeprav ni bila popolna.

Andraž Zupančič

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 11.233,52 €
Cena testnega modela: 12.569,65 €
Moč: 65kW (88 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,5 s
Največja hitrost: 182 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,0l/100km
Garancija: 1 leto splošne, 5 let na prerjavenje
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 307,67 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 404,77 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 78,5 × 82,0 mm - gibna prostornina 1587 cm3 - kompresija 10,2 : 1 - največja moč 65 kW (88 KM) pri 5600/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,3 m/s - specifična moč 40,9 kW/l (55,4 KM/l) - največji navor 135 Nm pri 2600/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,5 l - motorno olje 3,5 l - akumulator 12V, 250 A - alternator 70 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,420; II. 1,810; III. 1,280; IV. 0,980; V. 0,770; vzvratna 3,580 - prestava v diferencialu 4,290 - platišča 5,5J × 14 - gume 185/65 R 14 T (Michelin Energy MXT), kotalni obseg 1,74 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 31,6 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,5 s - poraba goriva (ECE) 11,1/6,3/8,0 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzdolžna vodila, vzmetne vzvojne palice, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne, zadaj bobnaste, servo, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,3 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1118 kg - dovoljena skupna masa 1650 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 900 kg, brez zavore 575 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4354 mm - širina 1698 mm - višina 1420 mm - medosna razdalja 2540 mm - kolotek spredaj 1423 mm - zadaj 1428 mm - najmanjša razdalja od tal 110 mm - rajdni krog 11,4 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1590 mm - širina (komolci) spredaj 1430 mm, zadaj 1440 mm - višina nad sedežem spredaj 910-960 mm, zadaj 950 mm - vzdolžnica prednji sedež 870-1070 mm, zadnja klop 920-690 mm - premer volanskega obroča 375 mm - posoda za gorivo 54 l
Prtljažnik: normno 517-1512 l
Naše meritve
T= 24 °C - p= 1018 mbar - rel. vl.= 60 %
Pospešek 0-100km: 13,1s
1000m z mesta: 35,4s ( 148km/h)
Največja hitrost: 181km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,2l/100km
Najvišja poraba: 10,9l/100km
poraba na testu: 8,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 48,1m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Ocena
  • Citroën Xsara Break 1,6 je v dveh letih neprizanesljive uporabe pokazala nekaj šibkih točk, a jih je bilo mogoče hitro in brez večjih zapletov odpraviti. Čeprav so Citroëni nekoč sloveli kot samosvoji avtomobili, je Xsara dokaz, da znajo v tej tovarni izdelati tudi avtomobil za »širše ljudske množice«. Nekaj napak na motorju so med tem že tovarniško odpravili, vsem pomanjkljivostim navkljub pa smo s Xsaro udobno in zanesljivo potovali na različne konce Evrope. In tudi cena ni pretirana, tako da lahko ob tem dejstvu zamižimo na eno oko.

Hvalimo in grajamo
nevpadljiva in lična oblika
zmogljiv motor
cena in oprema
udobje med vožnjo
veliko odlagalnih prostorov v notranjosti
glasen servovolan
neučinkovita klimatska naprava
pregorevanje žarnic
namestitev gumbov za pomik sprednjih stranskih šip
rezervno kolo pod dnom vozila