Citroën Xsara 1.6i SX Break

19. 5. 2000
Deli

Prevozili smo novih dvajset tisoč kilometrov in supertestna Xsara 1.6i SX Break nas je pridno prevažala, čeprav se okrogla obletnica, torej 100.000 kilometrov, nezadržno bliža. Človek ne bi pomislil, da je tale Francozinja v naši družbi že skoraj dve leti, saj je medtem v uredništvu postala tako samoumevna, kot so stoli, mize in računalniki. Brez tega namreč ne gre.

Da pa ne bi le povsem pozabili nanjo, nas vsake toliko časa le opozori, da jo je treba peljati na servis, ji zamenjati gume in postoriti še kakšno stvar. Vendar pa se je od zadnjega poročila, ko so se nekateri testni vozniki razburjali nad neprijetnostmi z motorjem, zelo poboljšala, saj motorček zdaj prede kot kakšna izkušena mačka, poleg tega pa se je poraba bencina ostala na skoraj enaki ravni kot pred 20.000 kilometri. Torej bi lahko dejal, da je mehanikom uspelo ukrotiti vseh 90 motornih konjev. Še več, več ko ima motor za seboj kilometrov, zanesljiveje deluje.

Tega pa ne morem trditi za nekatere naše testne voznike. Xsare se znajo lotiti tako mačehovsko, kot si tega res ne zasluži. Razumem, da koga zmoti še vedno močno rošenje šip v deževnih dneh, pa slabo delujoče prezračevanje notranjosti, s klimatsko napravo vred (ali je vroče ali pa te zebe), toda to še ni razlog, da je treba Xsaro učiti pridnosti s trdo roko.

Eden od testnikov je namreč v zimskih dneh zelo grobo zapeljal čez zaledenel kup snega in popolnoma odtrgal gumijasti spojlerček na spodnjem delu sprednjega odbijača, ob tem pa je počil še odbijač, izgubil pa se je tudi pokrovček odprtine, v katero se sicer namesti meglenka. In smo se morali iti Sherlocke Holmese in dr. Watsone, drug za drugim smo lezli pod avtomobil, da smo le dojeli, kje se skriva napaka.

Xsaro smo se seveda pridno zapeljali na servis, popravilo pa sploh ni bilo poceni. Slabih 50 tisočakov nam daje vedeti, da ni najbolje stružiti dna avtomobila in razbijati odbijače.

Potem se je v naši testni knjigi prvič pojavila opazka, da je razmajan voznikov sedež. Natančneje, da je razmajan mehanizem za dviganje in spuščanje sedeža po višini. In ker je bila takrat Xsara nenehno na poti, resnično ni bilo časa, da bi skočili na servis. Zato smo se z njo vozili tako dolgo, dokler se ni vse skupaj popolnoma razmajalo in je sedež, ko je voznik izstopil iz avtomobila, sam skočil v najvišji položaj.

Nato smo opazili, da še vedno in kar naprej pregorevajo žarnice v sprednjih in tudi zadnjih lučeh. Kot kaže, z elektriko avtomobila nekaj ni povsem v redu, saj zdaj ne mine servis, da ne bi zamenjali vsaj ene žarnice.

Toda na take male nevšečnosti smo se medtem že navadili in ji vsega tega ne štejemo v slabo. Kot se za damice pač spodobi - kar naprej morajo zbujati pozornost.

Andraž Zupančič

Foto: Mateja Jordovič - Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena testnega modela: 11.349,10 €
Moč: 65kW (88 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,5 s
Največja hitrost: 182 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - vrtina in gib 78,5 × 82,0 mm - gibna prostornina 1587 cm3 - kompresija 10,2:1 - največja moč 65 kW (88 KM) pri 5600/min - največji navor 135 Nm pri 2600/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,5 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,420; II. 1,810; III. 1,280; IV. 0,980; V. 0,770; vzvratna 3,580 - diferencial 4,290 - gume 185 / 65 R14 (Michelin Energy MXT)
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,5 s - poraba goriva (ECE) 11,1 / 6,3 / 8,0 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, teleskopski blažilniki, stabilizator, zadaj kinematična prema, vzdolžna vodila, torzijske vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1118 kg - dovoljena skupna masa 1650 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 900 kg, brez zavore 575 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4353 mm - širina 1698 mm - višina 1420 mm - medosna razdalja 2540 mm - kolotek 1423/1428 mm - rajdni krog 11,4 m
Notranje mere: dolžina 1590 mm - širina 1430/1440 mm - višina 910-960/950 mm - vzdolžnica 870-1070/920-690 mm - posoda za gorivo 54 l
Naše meritve
T = 19 °C, p = 1023 mbar, rel. vl. = 70 %
Pospešek 0-100km: 13,0s
1000m z mesta: 34,9s ( 152km/h)
Največja hitrost: 184km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,2l/100km
poraba na testu: 8,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 47,0m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Ocena
  • Še vedno nas navdušuje udobje Xsarinega podvozja, vendar nas jezijo nerodne malenkosti. Sedež se je dvakrat sprostil v vodilih za višinsko nastavljanje, žarnice kar pregorevajo in tik pred oddajo teksta v tisk, smo slišali nezdrav zvok izpušne cevi. Motor zdaj deluje brez težav, pa tudi poraba goriva ni prevelika. Obnašanje na cesti je Xsarina dobra lastnost.

Hvalimo in grajamo
udobje med vožnjo
položaj za volanom
preglednost iz avtomobila
upravljanje radia z volana
poraba bencina
glasen servovolan
pregorevanje žarnic
nespretni testni vozniki