Citroën Xsara 2.0 HDi SX

Citroën je v Xsari ponudil še en dvolitrski agregat HDi. Tokrat z nekoliko okrepljeno konjenico.

Prenesi PDF testa
30. 10. 2001

Citroënova poročila za javnost pravijo, da so od leta 1998 prodali že 451.000 vozil z motorjem HDi, od tega skoraj 150.000 samo v modelu Xsara. Očitno je napočil čas za okrepitev nastopa na trgu s poživitvijo ponudbe. Tako zdaj Xsara premore poleg 66-kilovatne (90 KM) izvedbe še okrepljeno 80-kilovatno (oziroma 109-konjsko) različico.

Poleg okrepljene konjušnice k suverenemu nastopu motorja pripomore še 250 Njutnmetrov najvišjega navora pri le 1750 vrt/min. Vrednost teh samih po sebi precej suhoparnih številk (ki pa že na papirju zagotavljajo spodobno kosanje s kilometri) boste spoznali na cesti pri daljših vožnjah brez nadležnih, nezaželenih in prepogostih postankov na bencinskih črpalkah.

Povprečna poraba goriva na testu je namreč znašala, ob upoštevanju zmogljivosti, ugodnih 7 litrov na 100 kilometrov prevožene poti. Dvolitrski agregat je ohranil tudi drugo uporabno lastnost HDi-jev: veselje do vrtenja. So namreč eni redkih dizelskih motorjev, ki lahko brez večjih obotavljanj izkoristijo delovno območje, ki se tokrat prične pri 4750 vrt/min. Zato pa ima ta motor v Xsari nezaželeni učinek.

Kljub dobri prožnosti motorja vam odsvetujemo vožnjo v četrti ali peti prestavi pod 1300 vrt/min. Pa ne zaradi dobro znane »luknje« turbomotorjev, temveč zaradi neznosnega bobnenja, ki ga razširja motor v tem območju. Prestavna ročica in desna roka bosta tako postala boljši in večkrat obiskujoči prijateljici, kot bi bilo sicer želeno. Bobnenje ni nič kaj prijetno za ušesa, kaj šele za sam avtomobil.

Zato pa je Xsara ohranila vse že znane vrline, a tudi pomanjkljivosti. Tako si grajo še naprej zasluži prostornost oziroma pomanjkanje le-te. Višjerasli bodo potovali z glavo zelo blizu strehe in tudi kakšen udarec v stransko strešno oblogo naj jih ne preseneti. Ravno tako nizek je zgornji rob prednje šipe, kar velja tudi za namestitev notranjega vzvratnega ogledala. Ta je višjeraslim pri vožnji skozi desne ovinke krepko v napoto.

Sedeži so še naprej premehki in imajo preslabotno bočno oprijemljivostjo. Kljub nastavljivosti ledvene opore pa je slednja premalo učinkovita, kar je še najbolj opazno na daljših poteh.

Da je Xsara namenjena manjšim, se še enkrat pokaže pri vzglavnikih. Višinska nastavljivost slednjih je premalo izdatna, da bi višjeraslim ponudili dovolj udobju namenjene, kaj šele varnostne opore v primeru naleta od zadaj.

Podvozje je po eni strani zaradi mehkosti značilno francosko, a zaradi okrnjene udobnosti hkrati tudi nefrancosko. Še največ preglavic mu povzročajo kratke grbine, pri čemer pa se kljub mehkosti v ovinkih ne nagiba pretirano. A je v glavnem lega tega spredaj gnanega avtomobila povsem predvidljiva (podkrmarjenje). Zaupanja vredne so zavore, ki ob serijsko dograjenem sistemu ABS, dovolj natančnem uravnavanju sile, a ne ravno najkrajši zavorni poti nastopajo dovolj suvereno.

Citroënu je uspelo nadgraditi ponudbo Xsare s prožnim, zmogljivim in predvsem ne pretirano žejnim motorjem. Skoraj povsem uspela združitev karoserije in motorja, bi upali reči, ki pa potrebuje še nekaj dodelav pri »utišanju« in »umirjanju tresočega« motorja.

Peter Humar

FOTO: Uroš Potočnik

Citroën Xsara 2.0 HDi SX

Osnovni podatki

Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 13.833,25 €
Cena testnega modela: 15.932,06 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 80kW (109 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,5 s
Največja hitrost: 193 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,2l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - vrstni -dizelski z neposrednim vbrizgom goriva - gibna prostornina 1997 cm3- največja moč 80 kW (109 KM) pri 4000/min - največji navor 250 Nm pri 1750/min
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/55 R 15 H
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - poraba goriva (ECE) 7,0/4,2/5,2 l/100 km (plinsko olje)
Mase: prazno vozilo 1246 kg
Zunanje mere: dolžina 4188 mm - širina 1705 mm - višina 1405 mm - medosna razdalja 2540 mm - rajdni krog 11,5 m
Notranje mere: posoda za gorivo 54 l
Prtljažnik: normno 408-1190 l
Ocena
  • Xsara HDi zagotavlja zmogljivo, a hkrati tudi varčno motorizacijo. Težava se pojavi, ko želite nekoliko lenariti s prestavno ročico. Takrat bo namreč motor pod 1300 vrt/min neznosno bobnel, kar bo vplivalo vsaj na vaše počutje, če ne že na »počutje« samega avtomobila.

Hvalimo in grajamo
zavore
prožnost
poraba goriva
motor
notranje ogledalo
prenizki vzglavniki
velik ključ
požiraje kratkih neravnin
utesnjenost v kabini
bobnenje motorja pod 1300 vrt/min

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri