Citroën Xsara Picasso 2.0 Hdi

3. 5. 2001
Deli
Citroën Xsara Picasso 2.0 Hdi

Paleta motorjev za Xsaro Picasso ni razkošna, vendar pa je zadovoljiva. In dizelski motor je ena od najbolj privlačnih izbir.

To velja predvsem za vozne lastnosti, se ve. Pri nakupu je treba upoštevati še kaj več, na primer ceno, saj je različica z dizelskim motorjem najdražja (možni izbiri sta še 1, 6- in 1, 8-litrski bencinski štirivaljnik), kar takoj zmanjša navdušenje. Toda če ste veliko na poti - potem se dizel vsekakor splača.

Xsara Picasso ne sodi ravno med najlažje avtomobile v razredu kompaktnih enoprostorcev, saj tehta 1300 kilogramov, vendar ji tega ne zamerimo, saj sodi z 4276 milimetri dolžine tudi med največje. To se pozna tudi v notranjosti, kjer ponuja veliko prostora, predvsem v drugi vrsti in v prtljažniku za njo.

No, prostorske rešitve niso nič posebnega - sedeže je mogoče pomikati v dolžino, jih preklapljati in vsakega posebej odstraniti - zato pa se prtljažna vrata odpirajo v dveh višinah (da jih lahko dosežejo tudi krajše ženske roke) in v prtljažniku se serijsko vozi zložljiv nakupovalni voziček, ki je prijazen do vsakodnevnih nakupov. Prtljažnik z 550 litri povsem zadovolji potrebe, zavedati pa se je treba, da zaradi padajočega zadnjega stekla ne boste mogli prevažati velikih pralnih strojev in podobnih nerodnih tovorov, ne da bi odstranili zadnje sedeže.

Voznikovo delovno mesto je uporabno opremljeno. Prestavna ročica je na armaturni plošči, tako da je prehod med prednjima sedežema prost, česar ne ponuja noben tekmec v razredu kompaktnih enoprostorcev. Gumbi za upravljanje gretja in prezračevanja ter radijski sprejemnik so pripravno nameščeni, le merilniki so na sredini armaturne plošče in zato malce slabše vidni. Izdelava je kakovostna, sedenje solidno in počutje dobro.

Dizelski motor, ki je poganjal testni avtomobil, je navdušil z zelo dobro odzivnostjo in s prepričljivo prožnostjo - z obema seveda odločno poseka oba bencinska motorja. Še posebej manjši, 1, 6-litrski ima s polno naloženim avtomobilom veliko dela, vseskozi se je treba ukvarjati tudi z menjalnikom. Pri dizlu teh težav ni, avtomobil poskoči tudi pri prehitevanju, če ni motor ravno v najnižjih vrtljajih. Tam nekje nad 1900 vrtljaji se počuti povsem domače.

Dizelskega šklopotanja ne more skriti, vendar pa je to v sprejemljivih mejah. Na avtocestah postane preglasen nad 160 km/h, tako da na običajnih potovanjih ni moteč - pri 100 km/h smo namerili 65 decibelov. Je tudi dovolj varčen. Povprečno je porabil 9, 8 litra plinskega olja, številka pa bi lahko bila tudi nižja, če bi imeli lažjo nogo. Opazili smo, da se pri največjih hitrostih precej poveča, kar je razumljivo: avtomobil ima veliko čelno površino.

Na cesti se Picasso obnaša zgledno, v ovinkih, tako kot pri vseh avtomobil s prednjim pogonom, pri pretiravanju pobegne nos, vodljivost pa zaradi velikosti in mase ni prav športno ostra. Za običajne potrebe je povsem v redu, le nagibanja so prevelika za športno razpoložene voznike.

Vožnja z modernim turbodizlom je na splošno sproščena in nezahtevna, voznik nikoli ne dobi vtisa, da ima motor naporno delo. Če na leto prevozite veliko kilometrov, je lahko najboljša izbira.

Boštjan Jevšek

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena testnega modela: 16.598,65 €
Moč: 66kW (90 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,5 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - vrstni, dizelski, rečno - gibna prostornina 1997 cm3 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4000/min - največji navor 205 Nm pri 1900/min
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhroniziran menjalnik - gume 185/65R 15
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,5 s - poraba goriva (ECE) 7,0/4,6/5,5 l/100 km (plinsko olje)
Mase: prazno vozilo 1300 kg
Zunanje mere: dolžina 4276 mm - širina 1751 mm - višina 1637 mm - medosna razdalja 2760 mm - rajdni krog 12,0 m
Notranje mere: posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: (normno) 550-1969 l
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 14,3s
1000m z mesta: 35,4s ( 143km/h)
Največja hitrost: 171km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,9l/100km
poraba na testu: 9,8 l/100km
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Dvolitrski Hdi je uglajen, močan in prožen motor, zadovolji tudi z majhno porabo. Trušč je sprejemljivih mejah, vožnja pa je vseskozi nezahtevna in po potrebi tudi dinamična. Le ogromno kilometrov na leto morate narediti, da se vam splača!

Hvalimo in grajamo
zmogljiv motor
udobno vzmetenje
notranja prostornost
prilagodljivost
ergonomija
nagibanje v ovinkih
poraba pri višjih hitrostih