Ne glede na končni vtis, ne glede na njegove dobre in slabe strani: to je eden tistih avtomobilov, ki jih lahko vzljubiš. Mu nadeneš ljubkovalno ime.
Morda njegova zunanjost res ni več zadnji hit mode, je pa še vedno prijazen. Še bolj lahko vzljubite notranjost: je zanimivih, pestrih oblik, predvsem pa (še posebej, če je takšna kot v testnem Picassu) topla - barvno in v prenesenem pomenu besede.
Kdor ’pade’ na položaj sedenja, ki je za osebni avtomobil opazno povišan, bo nedvomno zadovoljen. Vozniku odmerjen prostor je toliko visok, da je vanj lahkotno sedati, pa tudi potem je položaj prijeten za vožnjo, vštevši lego prestavne ročice in volanskega obroča.
Na merilnike, ki so nameščeni v sredino armaturne plošče, se je treba navaditi, kar ne terja posebnih predpriprav, je pa potem pogled nanje manj težaven kot na ’klasičen’ položaj pred volanskim obročem. Njihova grafika je čista in lahko berljiva, še vedno pa tam ni merilnika vrtljajev.
Verjetno je najbolj smotrna motorizacija dvolitrski turbodizel s tehniko skupnega voda in z neposrednim vbrizgom. Motor je zelo dober: ima neizrazito, praktično nezaznavno turboluknjo, zato z nizkih in s srednjih vrtljajev potegne enakomerno ne glede na vklopljeno prestavo.
Tudi navora je dovolj, glede na skupno maso avtomobila ter na njegove aerodinamične lastnosti pa mu zmanjkuje moči. V praksi to pomeni, da posebej divjati z njim ni mogoče; avtocestno omejitev skupaj z navzgor dodano toleranco (razen na dolgih vzponih) zlahka vzdržuje in če ni gostega prometa, se odlično izkaže tudi na cestah izven naselij, tudi če se te vzpenjajo proti alpskim prelazom.
Ob dobrih zmogljivostih pa zmore biti tudi varčen, saj mu ob priganjanju nismo uspeli izmeriti več kot 8, 2 porabljena litra dizelskega goriva na 100 kilometrov, z (našo) ’nežno’ nogo pa je pristal tudi pri dobrih šestih litrih.
Malo manj je navdušil menjalnik; življenje z njim je sicer povsem lahkotno, če od njega ne zahtevate preveč - gibi ročice so dokaj dolgi, ne ravno natančni in brez dobre povratne informacije, pa tudi hitrost ni njegova odlika. Tudi zato takšen Piki nima večjih športnih ambicij.
Navsezadnje je njegovo težišče precej visoko (in vse, kar iz tega sledi), podvozje je v celoti naravnano bolj na udobje, pa tudi volan je daleč od športnega značaja. Jasno je, da Piki ni brez napak, je pa vseeno zelo prijazen do voznika in potnikov, zato velja še vedno dobro razmisliti o njem. Še posebej s takšnim motorjem.
Vinko Kernc
Foto Saša Kapetanovič
Prodaja: | Citroën Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 19.278,92 € |
Cena testnega modela: | 19.616,93 € |
Moč: | 66kW (90 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 14,5 s |
Največja hitrost: | 175 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,5l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1997 cm3 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 4000 vrt/min - največji navor 205 Nm pri 1900 vrt/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/65 R 15 H (Michelin Energy) |
Zmogljivost: | največja hitrost 175 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,5 s - poraba goriva (ECE) 7,0/4,6/5,5 l/100 km |
Mase: | prazno vozilo 1300 kg - dovoljena skupna masa 1850 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4276 mm - širina 1751 mm - višina 1637 mm - prtljažnik 550-1969 l - posoda za gorivo 55 l |
T = 15 °C / p = 1015 mbar / rel. vl. = 53 % / Stanje kilometrskega števca: 6294 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,9s |
---|---|
402m z mesta: | 19,0s ( 116km/h) |
1000m z mesta: | 35,1s ( 149km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,7 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 17,4 (V.)s |
Največja hitrost: | 171km/h (V.) |
poraba na testu: | 7,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,1m |
AM meja: | 42m |