Čeprav je Dacia Duster narejena na stari zasnovi, ji prav nič ne manjka. No, skoraj nič.
To, da je narejena na platformi starega Clia, da je za dostop do prtljažnika še vedno treba pritisniti gumb, da morate za dolivanje goriva iz žepa povleči ključ, da je troblja v levi obvolanski ročici in da je volanski obroč nastavljiv le po višini, ne pa po dolžini, so dejstva.
Osebno razen volanskega obroča, ki zahteva voznikovo prilagoditev pri položaju za volanom, do teh stvari nisem preveč strog, saj smo se ne nazadnje veliko našega življenja prevozili s starim Cliom. In to brez večjih težav, saj je tehnika preverjena in preskušena! Duster je po drugi strani všečen, saj s širokimi blatniki in višjo postavo pritegne marsikateri pogled, v notranjosti pa po prenovi ponuja celo sodobni za dotik občutljiv zaslon za razvedrilno-informativne vsebine.
Na testu smo imeli različico Urban Explorer, ki spada med posebno serijo, zato je bil spisek vgrajene opreme kar dolg. Usnjeni volanski obroč, navigacija, tempomat, ročna klimatska naprava, štirikolesni pogon pritegnejo, med dodatno opremo pa je imel le štiri postavke: električni pomik zadnjih stekel (105 evrov), kartografija vzhodne Evrope (100 evrov), parkirna tipala zadaj (205 evrov) in kovinski lesk barve (450 evrov). Pri tehniki velja omeniti le zelo, ampak res zelo kratko prvo prestavo. Ker Duster nima reduktorja, naj bi tovornjaško kratka prva prestava pomagala pri speljevanju (navkreber, polna naloženost), predvsem pa naj bi se to poznalo pri terenski vožnji.
To verjamemo, je pa taka rešitev malce nerodna pri vsakodnevni vožnji, dokler ne ugotoviš, da lahko z drugo prestavo spelješ ravno tako učinkovito kot pri drugih avtomobilih s prvo. Zato se je treba na to rešitev le privaditi. Duster ostaja še vedno eden boljših avtomobilov znamke Dacia in z opremo Urban Explorer je tudi eden bolj mamljivih.
Aljoša Mrak foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 18.390 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 19.250 € |
Moč: | 81kW (110 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 422 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.021 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min – največji navor 250 Nm pri 1.500 – 3.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik– gume 225/50 R 17 V (Hankook Winter I'Cept). |
Zmogljivost: | največja hitrost 187 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 124 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.472 kg – dovoljena skupna masa 2.030 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.543 mm – širina 1.816 mm – višina 1.478 mm – medosna razdalja 2.630 mm – prtljažnik 587–1.470 l – posoda za gorivo 50 l. |