
Dacia je nastala kot socialistični državni projekt, temeljni kamen za tovarno v Piteştiju pa je leta 1965 osebno vgradil romunski diktator Nicolae Ceauşescu. Romunija, ki je tedaj letno uvozila 9000 avtomobilov, naj bi z njeno pomočjo tudi na avtomobilskem področju postala moderna in samozadostna socialistična država. Ker potencialov za razvoj lastnega avtomobila ni bilo, so razpisali mednarodni natečaj za licenčno proizvodnjo, na katerega so se odzvali Renault, Peugeot, Fiat, Alfa …
Dacia je nastala kot socialistični državni projekt, temeljni kamen za tovarno v Piteştiju pa je leta 1965 osebno vgradil romunski diktator Nicolae Ceauşescu. Romunija, ki je tedaj letno uvozila 9000 avtomobilov, naj bi z njeno pomočjo tudi na avtomobilskem področju postala moderna in samozadostna socialistična država. Ker potencialov za razvoj lastnega avtomobila ni bilo, so razpisali mednarodni natečaj za licenčno proizvodnjo, na katerega so se odzvali Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo in Austin. Romuni so se končno odločili za Renault 12, še pred tem pa so sestavili nekaj Renaultov 8 oziroma Dacij 1100. Leta 1969 predstavljeni Renault 12 se je kot romunska kopija imenoval Dacia 1300 in bil impresivno drag. Če je delavec vsak mesec na stran dal polovico svoje plače, si je avtomobil lahko privoščil v dobrem desetletju. Partijskim funkcionarjem je bila na voljo boljša različica 1301 v temno modri ali črni barvi. Osnovna štirivratna limuzina, ki je v dobrih treh desetletjih postala neke vrste romunski ljudski avtomobil, je dobila tudi vrsto izpeljank. V devetdesetih letih je osvežitev prinesel prvi popolnoma samostojni izdelek romunske tovarne, majhna petvratna kombilimuzina Dacia Nova, ki je leta 2000 postala Supernova, po Renaultovih lepotnih in tehničnih popravkih pa Solenza. V Renaultovi lasti se je Dacia končno razvila v proizvajalko poceni solidnih avtomobilov, kar je avgusta 2004 napovedal Logan, potrdili pa Logan MCV, Sandero, športni terenec Duster, enoprostorec Lodgy in lahki dostavnik Dokker.
Ob besedi hibrid danes najpogosteje pomislimo na povezavo bencinskega in električnega pogona. Dacia tega še ne ponuja, zato pa v prenovljenem Dusterju ob enem pogonskem …
Če je prva generacija Dusterja ciljala (zgolj) na uporabnost, druga želi ponuditi še nekaj sloga, nekaj tistega, kar imajo tudi precej dražji konkurenti.
Duster je že skoraj sinonim za avtomobil, ki ima primerno opremo za vse tisto, kar takšne vrste avtomobil potrebuje – štirikolesni pogon. Zdaj pa je …
Malenkosti lahko pomenijo veliko, drobni detajli na koncu sestavljajo celoto, ki nam je všeč ali pa ni. Nova Dacia Duster v preobleki omejene serije Techroad …
Dacia danes vse svoje modele ponuja s terenskim videzom, ki nosijo skupno oznako Stepway, a ni še tako dolgo, ko je bil takšen le Sandero. …
Ko so pri Dacii pred leti Dusterja zasnovali kot dostopni športni terenec, ki je za ugodno ceno ponujal v bistvu enako tehniko kot dražji izdelki …
No, ne ravno zares, ampak Dacia Logan MCV v takšni obliki, nekoliko bolj dvignjena od tal, z zaščitno (ali lepotno) plastiko in že v osnovi …
Pomagajmo si z modeli iz istega koncerna: Dacia Duster nam ponuja praktičnost Renaultovega Kadjarja za ceno Nissanove Micre.
Čeprav je Dacia Duster narejena na stari zasnovi, ji prav nič ne manjka. No, skoraj nič.
Dacia Logan se mi zdi kot mleko in kruh. No, če govorimo o družinski različici MCV z dizlom pod motornim pokrovom, je mleko manj mastno …
Obe znamki bosta v prihodnje ostali ločeni, a hkrati še bolj povezani.
Z njim pa imajo Francozi nekoliko drugačne načrte, kot s preostalimi modeli, ki jih poznamo pri nas.
Hkrati bo, kot obljubljajo pri Renaultu, najcenejši električni avtomobil na stari celini.
Med novostmi kar dva avtomobila in cel kup naprednih rešitev, ki bodo realizirane v prihodnosti.
Po razkriti zunanjosti Dacia predstavlja še notranjost svojega najcenejšega modela - ki pa ne deluje ceneno.
Povsem novo podobo dobivata tako Sandero, kakor tudi Logan, ki z nekaj spremembami na trgu vztraja že kar 16 let!
Na trg je prišla le nekaj let pred gospodarsko krizo in tako ji je uspelo osvojiti kupce po Evropi: tudi na najbolj zahtevnih trgih.
Novost je že na voljo v modelih Duster, Sandero in pa Sandero Stepway.
Potem ko se je pred leti še kot kardinal po Argentini vozil s skromno Ford Fiesto, je sedaj za svoje protokolarno vozilo izbral Dacio Duster.
V državi naj bi že pričeli z obujanjem opuščenih rudnikoh redkih zemeljskih materialov, potrebnih za izdelavo baterij.