Dacia

Dacia je nastala kot socialistični državni projekt, temeljni kamen za tovarno v Piteştiju pa je leta 1965 osebno vgradil romunski diktator Nicolae Ceauşescu. Romunija, ki je tedaj letno uvozila 9000 avtomobilov, naj bi z njeno pomočjo tudi na avtomobilskem področju postala moderna in samozadostna socialistična država. Ker potencialov za razvoj lastnega avtomobila ni bilo, so razpisali mednarodni natečaj za licenčno proizvodnjo, na katerega so se odzvali Renault, Peugeot, Fiat, Alfa …

Dacia je nastala kot socialistični državni projekt, temeljni kamen za tovarno v Piteştiju pa je leta 1965 osebno vgradil romunski diktator Nicolae Ceauşescu. Romunija, ki je tedaj letno uvozila 9000 avtomobilov, naj bi z njeno pomočjo tudi na avtomobilskem področju postala moderna in samozadostna socialistična država. Ker potencialov za razvoj lastnega avtomobila ni bilo, so razpisali mednarodni natečaj za licenčno proizvodnjo, na katerega so se odzvali Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo in Austin. Romuni so se končno odločili za Renault 12, še pred tem pa so sestavili nekaj Renaultov 8 oziroma Dacij 1100. Leta 1969 predstavljeni Renault 12 se je kot romunska kopija imenoval Dacia 1300 in bil impresivno drag. Če je delavec vsak mesec na stran dal polovico svoje plače, si je avtomobil lahko privoščil v dobrem desetletju. Partijskim funkcionarjem je bila na voljo boljša različica 1301 v temno modri ali črni barvi. Osnovna štirivratna limuzina, ki je v dobrih treh desetletjih postala neke vrste romunski ljudski avtomobil, je dobila tudi vrsto izpeljank. V devetdesetih letih je osvežitev prinesel prvi popolnoma samostojni izdelek romunske tovarne, majhna petvratna kombilimuzina Dacia Nova, ki je leta 2000 postala Supernova, po Renaultovih lepotnih in tehničnih popravkih pa Solenza. V Renaultovi lasti se je Dacia končno razvila v proizvajalko poceni solidnih avtomobilov, kar je avgusta 2004 napovedal Logan, potrdili pa Logan MCV, Sandero, športni terenec Duster, enoprostorec Lodgy in lahki dostavnik Dokker.

Testi

Kratki test: Dacia Spring Comfort Plus (2022)

Je (z naskokom) najcenejši električni avtomobil na trgu cenen ali cenovno dostopen?

Kratki test: Dacia Duster Prestige 1.3 TCe 150 EDC (2021)

Pod pokrovom motorja prinaša tehniko, ki ni ne romunska, ne francoska! Le kaj je to?

Kratki test: Dacia Sandero Comfort TCe 90 (2021)

Samo še naprej

Test: Dacia Sandero Stepway 1.0 Eco-G 100 (2021)

Prikrito spogledovanje

Kratki test: Dacia Duster 1.0 Tce 100 Eco-G (2020)

Poznamo takšne in drugačne hibride. Ta Dacia je drugačna

Kratki test: Dacia Duster 1.3 Adventure (2020)

Nič več sramežljiv

kratki test Dacia Duster TechRoad 1,3 TCe 150 4x4 -

Rekorder z zmogljivim motorjem

Kratki test: Dacia Duster Techroad 1.3 Tce

Tehno Duster

Kratki test: Dacia Sandero Stepway Black&White 0.9 Tce 90

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 110 4WD Prestige

Ostali članki

Dacia raste eksponentno: v osmih letih izdelali toliko vozil kot prej v skoraj pol stoletja!

Dacia Jogger dobiva novo vlogo in ne, ne bo postala dostavnik

Novo v Sloveniji: Več prostora za to ceno ne dobite nikjer!

Dacia Spring že pred odhodom?

Pri Dacii našli način, kako se bodo (delno) izognili elektrifikaciji. Preverite kako!

Renault se odpoveduje bencinskim motorjem! A ne povsem

Dacii uspelo nepredstavljivo: bolje od Renaulta tudi v Franciji

Bi znali shajati z najcenejšim električnim avtomobilom? Ta je sedaj na voljo tudi pri nas

EuroNCAP: kateri avtomobil ni dosegel niti ene zvezdice za varnost? (video)

Premiera: Dacia Jogger - znan obraz a več vsebine