Preprostost je vrlina, ki se danes prepogosto izgubi v poplavi blišča, prestiža in samohvale. Avtomobilizem pri tem ni izjema.
V dobrem desetletju smo se tudi mi tako razvadili, da se včasih le še z nostalgijo spomnimo, kakšni avtomobili so nas razveseljevali. Takrat smo bili srečni tudi brez kupa elektronskih pripomočkov, ki so bili navadnim ljudem dosegljivi le v sanjah, sicer pa doma v najdražjih limuzinah. Avtomobilski proizvajalci pa še vedno ponujajo čedalje več dragih novosti tako v malih kot v velikih avtomobilih.
Dobro, saj ni vse nepotrebno, da ne bo kdo razumel napak, pri varnosti so koraki že podobni velikim skokom, kar je vse hvale vredno. A kdo si lahko vse to privošči? Avtomobili pa v trenutku, ko zapeljejo iz salona, izgubijo precejšnjo vrednost. In ali še najdete mali avtomobil, ki stane manj kot 2, 5 milijona tolarjev? Težko, kajti meja se je, žal, približala trem milijonom. Marsikomu se to preprosto zdi preveč denarja za prevozno sredstvo.
Seveda obstajajo rešitve. Ena je nakup rabljenega avtomobila, vendar pa nikoli ne boste zares vedeli, kakšno zgodovino ima. Je bil poškodovan, pravilno servisiran, ima res toliko kilometrov, kolikor kaže števec? To so vprašanja, na katera lahko odgovori le prvi lastnik. Druga rešitev pa je nakup novega avtomobila. Novega? Izbira ni velika, a Dacia Logan je že eden od njih. Tokrat smo preizkusili različico z 1, 4-litrskim motorjem.
O obliki seveda ni kaj dosti razpravljati. Nikakor ni napačna, saj je limuzina povsem prijetna za oko, seveda pa oblikovalsko ne izstopa.
Razveselili smo se preprostega vstopanja, saj se vsa štiri vrata odpirajo dovolj na široko, da je dostop do sedežev lahek. Logan premore tudi precej udobja na sprednjih in zadnjih sedežih. Ti so mehki in z dovolj velikim sedalnim delom. Nekaj manj smo bili navdušeni nad materiali. Blago je pač ceneno, sicer pa na prvi pogled in otip daje občutek trpežnosti. Nikakor pa nas ni zadovoljil bočni oprijem, saj ga skoraj ni. Ta avtomobil res ni športnik, toda kljub temu bi si želeli vsaj malce opore pri vožnji skozi ovinke.
Radi bi tudi poudarili, da Dacia Logan ni avtomobil za hitro, ampak predvsem za umirjeno vožnjo. V teh okoliščinah pravzaprav ne najdemo kakšne omembe vredne napake.
Drugače je pri dinamični vožnji. Lega na cesti ni ravno Loganova odlika, zadek pri pretiravanju hitro odnese, gume, ki so očitno namenjene dolgi življenjski dobi in čim manjši porabi goriva, pa tudi ne zagotavljajo najboljšega oprijema. A vse to bi Dacii tudi odpustili, saj kupci takšnih avtomobilov načeloma ne vozijo hitro. Nikakor pa nismo mogli sprejeti tega, da nad 120 km/h Logan postane nemiren.
Vsaka tovornjakarska kolesnica ali kakšna druga neravnina (stiki asfalta, stiki na začetku mostov . . ) ga spravijo iz ravnovesja in začne nihati ter rahlo vijugati. Nad to hitrostno mejo smo z Loganom imeli precej več dela, kot bi pričakovali in si tudi želeli. Preprosto zahteva več pozornosti in zanesljiv oprijem volanskega obroča. Torej, z Loganom gre najlepše v umirjenem tempu.
A avtomobil ima tudi odlike, s katerimi se ponašajo precej dražji tekmeci. Prtljažnik na primer. Ta je s 510 litri zelo velik in če še pomislimo, kako udobno se v Loganu sedi tako spredaj kot zadaj, ni ovir za pohvalo pri prostornosti.
Tudi motor, sicer stari Renaultov 1, 4-litrski štirivaljnik z dvoventilsko tehniko, je kar pravšnji za to vozilo. Če nas vprašate, kaj se bolj izplača, ali 1, 6-litrski (o tem Loganu smo pisali v velikem testu v AM 4/2005) ali tale 1, 4-litrski, bi sami raje izbrali slednjega. Porabi manj goriva, natančneje 7, 5 litra na 100 kilometrov, njegova največja poraba pa tudi ni presegla 8, 5 litra.
Pri pazljivi vožnji in nežnem pritiskanju stopalke za plin pa je poraba padla celo pod sedem litrov. Najmanjša na našem testu je tako znašala 6, 7 litra. Torej, ker ta motor porabi v povprečju liter in pol bencina manj in stane okroglih sto tisočakov manj od 1, 6-litrskega, je gledano skozi stroške in denar odločitev preprosta. Močnejši motor pa tudi ne pospeši tako bistveno bolje, da bi nas premamil 1, 4-litrski.
Če imate radi preproste avtomobile in če ste podobni družini, ki smo jo naključno videli v nekem Dacijinem salonu, kjer je oče kot glava družine dejal ženi: »Glej, kaj mu manjka, za dober milijon in pol že dobiš nov avto, « potem tudi s tem Loganom, ki ima sicer nekaj več opreme in stane 2, 3 milijona, ne boste brcnili v temo.
Peter Kavčič
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 7.552,00 € |
Cena testnega modela: | 9.585,21 € |
Moč: | 55kW (75 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,0 s |
Največja hitrost: | 162 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 9,2l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1390 cm3 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 5500/min - največji navor 112 Nm pri 3000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/65 R 15 T (Montana M801). |
Zmogljivost: | največja hitrost 162 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,0 s - poraba goriva (ECE) 9,2/5,5/6,8 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 975 kg - dovoljena skupna masa 1535 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4250 mm - širina 1735 mm - višina 1525 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 50 l. |
Prtljažnik: | 510 l |
T=20 °C / p= 1020 mbar / rel. vl.: 58 % /Stanje km števca: 6677 km | |
Pospešek 0-100km: | 15,9s |
---|---|
402m z mesta: | 20,1s ( 109km/h) |
1000m z mesta: | 37,5s ( 136km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 14,8s |
Prožnost 80-120km/h: | 26,0s |
Največja hitrost: | 162km/h (V.) |
poraba na testu: | 8,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 45,9m |
AM meja: | 43m |
-
Dacia Logan z osnovnim motorjem ponudi dovolj, če niste zahteven voznik. Kaj več pa za to ceno ne moremo pričakovati. Novi Logan ali rabljen avto srednjega razreda? Odločite sami!