Saj veste, kaj pravi stara ljudska modrost: zrno na zrno pogača, kamen na kamen palača. Mi lahko le še dodamo: tolar na tolar Dacia.
Šele ob pogledu na cenik avtomobilov in v denarnico se ponavadi streznimo in nehamo sanjati: »Ne, ne bo šlo, nov avto je predrag, poskusimo najti kakšnega rabljenega«. Žal je tako, kar kaže tudi ofenziva akcij trgovcev, ki bi se radi znebili avtomobilov in jih ponujajo že s smešno velikimi popusti. »Avto, kupite zdaj, za milijon ceneje . . « Ironično in malce komično.
Pri Dacii Logan takega oglasa ne boste našli. Najcenejša, tista z 1, 4-litrskim bencinskim motorjem, stane dober milijon in pol, malce bolje opremljena (a brez klimatske naprave) pa okoli 1, 8 milijona tolarjev. Kaj pa če niste ljubitelj bencinskih motorjev in si želite sodobnega in varčnega dizla? Ni težav, tudi to imajo pri Dacii, oziroma pri Renaultu. Našega testnega Logana je namreč poganjal 1, 5-litrski dCi s 50 kilovati oziroma 70 ’konji’.
A da ne bi takoj pograbili vročega dizla in se morda opekli, predlagamo najprej kratek razmislek ali še bolje izračun. Dizelski Logan je namreč za 400 tisočakov dražji od bencinskega. Če na leto ravno ne prevozite 15.000 kilometrov, ekonomski izračun ne govori v prid dizlu, saj je bencin prepoceni, oziroma poraba Dacie z 1, 4-litrskim bencinskim motorjem ni tako pretirano velika, da bi se dizel izplačal le zaradi manjše porabe in cenejše nafte.
No, po drugi strani 1.5 dCi prepriča tudi z argumenti, kot so udobnejša vožnja z manj pretikanja v menjalniku (ugodna krivulja navora) in predvsem manj postankov na bencinskih servisih. Loganov domet se je namreč gibal med 600 in skoraj 800 kilometri brez samcatega postanka za dolivanje goriva. Z drugimi besedami, poraba je denarnici prijazna in znaša ob živahni vožnji dobrih šest litrov (na testu je bila največja poraba 6, 4 litra na 100 kilometrov), ob zmerno težki nogi pa 5, 1 litra na 100 prevoženih kilometrov.
To pa je že dovolj, da lahko govorimo o varčevanju med vožnjo, ki je ob normalnem tempu, kakor se pri nas odvija promet, tudi presenetljivo udobna. Seveda avto ne omogoča nikakršnih športnih užitkov, toda ob upoštevanju opozoril in omejitev hitrosti na cesti se boste le stežka znašli v kočljivi situaciji, ko avto ne bo ubogal ukazov izza volana. Za nezahtevnega uporabnika podvozje in zavore delujejo povsem zadovoljivo.
Lahko ob vsem tem rečemo, da je to zdaj najboljši Logan? Vsekakor, saj je tudi najdražji. Zaradi prostornosti, zares velikega prtljažnika (510 litrov), solidno opremljene in dobro izdelane notranjosti, solidnih zmogljivosti ter zmerne porabe goriva bi to bil zelo težko kaj drugega kot zelo razumen nakup. Je nov avto za ceno rabljenega (resda boljšega in večjega), a z 200 ali 300 tisoč prevoženimi kilometri. Da o garanciji ne govorimo.
Peter Kavčič
Foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 9.409,95 € |
Cena testnega modela: | 10.937,24 € |
Moč: | 50kW (68 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 15 s |
Največja hitrost: | 158 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,7l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1461 cm3 - največja moč 50 kW (68 KM) pri 4000/min - največji navor 160 Nm pri 1700/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/65 R 15 T (Continental ContiEcoContact). |
Zmogljivost: | največja hitrost 158 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,0 s - poraba goriva (ECE) 5,8/4,1/4,7 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1065 kg - dovoljena skupna masa 1600 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4250 mm - širina 1735 mm - višina 1525 mm |
Notranje mere: | posoda za gorivo 50 l. |
Prtljažnik: | 510 l |
T=27 °C / p= 1022 mbar / rel. vl.: 45 % /Stanje km števca: 4149 km | |
Pospešek 0-100km: | 16,4s |
---|---|
402m z mesta: | 19,9s ( 111km/h) |
1000m z mesta: | 36,9s ( 140km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,5s |
Prožnost 80-120km/h: | 18,4s |
Največja hitrost: | 161km/h (V.) |
poraba na testu: | 6,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 44,1m |
AM meja: | 43m |
-
Razmerje med tolarjem na kubični centimeter avtomobila je za denarnico zelo ugodno. Tale Logan z dizelskim motorjem je sicer najdražji, a še vedno ne predrag. Nakup se vam najbolj splača, če na leto prevozite veliko umirjenih kilometrov.