Daewoo Nubira Wagon 2.0 CDX

31. 10. 2002
Deli

Ne. Če ste navajeni najsodobnejših avtomobilov, polnih elektronike, električnega udobja, usnja, vrhunske tehnike motorja in podvozja, dovršene ergonomije ter izbranih materialov, potem o Nubiri

(raje) ne razmišljajte.

Ampak - če pa niste . .

Menda nam, Slovencem, standard pada. Nekateri ekonomisti napovedujejo, da bomo lepe in drage avtomobile spet bolj ogledovali v salonih in o njih brali v Avto magazinu, kot pa jih vozili in imeli. In če imajo ti ekonomisti prav, se bo pojavilo nezanemarljivo število ljudi z (avtomobilsko gledano) velikimi prostorskimi zahtevami, a s pretanko denarnico. Avtomobili pa so za povprečen žep res nesramno dragi.

Nubira ne želi konkurirati »hi-tech« avtomobilom; želi le najti povprečno zahtevnega voznika z družino, ki ne kupuje avtomobila, da bi se z njim postavljal, ampak da bi ga uporabljal. In v tem je Nubira Wagon dovolj prepričljiva.

Naši standardi ocenjevanja so jo potisnili nizko, ampak to ne pomeni, da avtomobil ni vreden ogleda in razmisleka. Centimetri v potniškem prostoru so govorili njej v prid, litri v prtljažniku prav tako in zmogljivosti takšnega avtomobila so več kot samo zadovoljive. Večina drugega je lahko - če se zmorete postaviti v takšno kožo - le star osebnega okusa in osebnih kriterijev.

Že ko jo pogledate, ni, da bi vabila. Morda se zdi celo nekako neskladna. Podobno je z notranjostjo: linije in oblika površin so preproste, kot bi jih zrisal nekdo brez domišljije. In še vedno je sivine preveč. Tu pobereta zamero sedeža, ki ne zagotavljata nikakršnega bočnega oprijema, ne na sedalnem delu ne na naslonjalu. Ko sedete za volanski obroč, ugotovite, da je nekoliko tanek in neprijetno plastičen. Merilniki za njim so veliki in dobro pregledni, v celoti gledano torej brez zamere, še posebej, če vzamete v obzir, da gre za družinski avtomobil brez kakršnihkoli športnih ambicij.

Ko se lotite vožnje, vas bo najprej ujezil ključ, ki gre nerad v ključavnico ob volanskem obroču. Položaj za volanom je dober po zaslugi pravega razmerja med komandami ter sedežem. Sam obroč je nastavljiv (le) po višini, je pa po višini nastavljiv tudi voznikov sedež. In čeprav Nubira Wagon ni majhen avtomobil, saj v dolžino meri prek štirih metre in pol, je vidljivost iz nje zelo dobra; zaradi velikih vzvratnih ogledal in zaradi dobre zasteklitve karoserije. Celo pokrov motorja ne izgine očem takoj za spodnjim delom prednje šipe; v tem prekaša marsikatero bolj cenjeno in znano avtomobilsko ime.

Ne pričakujte preveč! »Tovarniški« avdiosistem, tak, kot je bil v testnem avtomobilu, ne daje kakovostnega zvoka, ventilator, ki premika zrak po kabini, spušča (sicer dokaj tih) zvok in sedeli boste - tudi če povsem spustite sedež - dokaj visoko. Gumb za nastavitev zunanjih ogledal vas utegne (in to po pravici) spomniti na Ople, pa tudi nad (desno obvolansko) ročico za vklop zadnjega brisalnika ne boste navdušeni, saj je neprijazno trda. In ko brisalnik vklopite, bo deloval neprekinjeno in zelo hitro. Nepraktično, le pogojno uporabno.

Ampak bivanje v tem avtomobilu ni obremenjujoče. Ergonomija vozniku ne povzroča težav, saj je večina gumbov in ročic primerno pri roki. Znotraj smo pogrešali nekaj več odlagalnih polic in predalov, je pa po drugi strani navdušila prostornost; tako na prednjih sedežih kot na zadnji klopi. Tudi notranji hrup pri zakonsko omejenih hitrostih (in pri zmernih motornih vrtljajih) ne naraste nad ušesom motečo mejo.

Dobro se bodo počutili tudi potniki na zadnji klopi, ki premore dva samodejna varnostna pasova (in enega dvotočkovnega) in tri vzglavnike. Tam je veliko kolenskega prostora, toda tkanina, v katero so oblečeni sedeži, je precej groba. Več veselja bo pri zlaganju prtljage, saj je v kombijevskem zadku prostor velik, nakladalna površina dovolj nizka, dno pa povsem ravno.

Prtljažnik, ki je pokrit z mehkim rolojem, se zoži le v delu kolotekov. Njegova osnovna prostornina je zelo velika tudi v absolutnem merilu (550 litrov! ), z zlaganjem zadnje klopi pa prostornina naraste na odličnih 1840 litrov. Nekaj zamere gre na račun samega zlaganja klopi; naslonjalo je namreč mogoče podreti po tretjini, sedalni del pa se lahko zloži le v celoti, kar praktično pomeni, da je delna prilagodljivost (podaljšana le tretjina ali dve tretjini) slaba.

Motor v vsakem primeru steče v trenutku, omogoča zelo lagodno vožnjo in zaradi dovoljšnega navora ne zahteva pogostega pretikanja (navzdol), se pa zelo nerad vrti v višje vrtljaje. Ko kazalec na merilniku vrtljajev doseže številko 6500, ga elektronika grobo prekine. To niti ni moteče, saj značaj motorja vsiljuje manj športno vožnjo, tja do 5000 vrtljajev v minuti, in tudi v takšnem primeru se boste z Nubiro povsem spodobno hitro vozili. Dober navor pomeni tudi, da bo prehitevanje lahkotno, saj tudi v tem primeru motorja ne bo treba gnati v visoke vrtljaje. Ima pa motor dve slabosti: ni varčnež in rad cuka.

Vsakokrat, ko po odvzetem plinu spet (četudi nežno) pohodite stopalko plina, bo avtomobil rahlo, a vseeno neprijetno cuknil, med pretikanjem pa, ko spustite plin in pohodite sklopko, vrtljaji sploh ne padejo v področje prostega teka. In poraba: tehnično nedovršen motor in skoraj tono tristo kilogramov težak kombi sta krivca, da se tudi ob zmerni vožnji poraba ne bo spustila bistveno pod 10 litrov za 100 prevoženih kilometrov.

Menjalnik se zdi zaradi dobre navorske krivulje sprva zelo kratko izračunan, a se izkaže, da motor le stežka in le v idealnih pogojih v četrti prestavi doseže najvišje možne vrtljaje. Sama ročica menjalnika z izjemo dokaj dolgih gibov spodobno opravlja svoje delo. Zaradi pogonske zasnove (motor in pogon spredaj) se Nubira v ovinkih dolgo obnaša nevtralno, ampak tudi s tega stališča športnost odsvetujemo, saj avtomobil ne ponuja nobenih voznih užitkov.

Podvozje je udobno mehko in kot tako dobro požira udarne jame, a se na ovinku precej nagiba. Če tam nenadoma odvzamete plin, bo prednji del rahlo potegnilo v ovinek, eden slabših volanskih mehanizmov današnjega časa pa tudi ni tisti, ki bi popravljanje takšnih situacij delal zabavno. Toda kljub temu: četudi je tehnično le (pod)povprečna in čeprav ne zbuja športnih skomin, se pri največji hitrosti voznik in potniki počutijo povsem varno, saj avtomobil ne kaže muh pri obnašanju.

Vse torej ostaja pri lastnih kriteriji. Ali če hočete: pri globini denarnice. Tako je lahko tudi Nubira Wagon še vedno čisto dober avtomobil.

Vinko Kernc

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.931,90 €
Cena testnega modela: 13.161,37 €
Moč: 98kW (133 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,0 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,7l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 6 let garancije za prerjavenje, mobilna garancija
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 429,81 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 389,33 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 86,0 × 86,0 mm - gibna prostornina 1998 cm3 - kompresija 9,6 : 1 - največja moč 98 kW (133 KM) pri 5400/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,5 - specifična moč 49,0 kW/l (66,7 KM/l) - največji navor 184 Nm pri 2400/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 7,0 l - motorno olje 3,75 l - akumulator 12V, 55 Ah - alternator 85 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,545; II. 2,158; III. 1,478; IV. 1,129; V. 0,886; vzvratna 3,333 - prestava v diferencialu 3,550 - platišča 6J × 15 - gume 195/55 R 15 V, kotalni obseg 1,80 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 34,3 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,0 s - poraba goriva (ECE) 12,3/6,7/8,7 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, vzdolžna vodila, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1247 kg - dovoljena skupna masa 1860 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 630 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4550 mm - širina 1720 mm - višina 1430 mm - medosna razdalja 2570 mm - kolotek spredaj 1464 mm - zadaj 1464 mm - najmanjša razdalja od tal 140 mm - rajdni krog 10,6 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1730 mm - širina (komolci) spredaj 1410 mm, zadaj 1410 mm - višina nad sedežem spredaj 915-955 mm, zadaj 930 mm - vzdolžnica prednji sedež 940-1130 mm, zadnja klop 880-650 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 62 l
Prtljažnik: normno 550-1840 l
Naše meritve
T = 15 °C - p = 1015 mbar - rel. vl. = 58 % - Stanje kilometrskega števca: 5500 km - Gume: Bridgestone Potenza RE88
Pospešek 0-100km: 11,4s
1000m z mesta: 33,0s ( 156km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,3 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 17,0 (V.)s
Največja hitrost: 175km/h (IV.)
Najmanjša poraba: 9,3l/100km
Najvišja poraba: 14,4l/100km
poraba na testu: 10,5 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 65,5m
Zavorna pot pri 100km/h: 38,6m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 72dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Napake med testom: tresenje karoserije med močnejšim zaviranjem
Ocena skupaj (215/420)
  • Daewoo Nubira 2.0 CDX je skozi oči prostora odličen družinski kombi. Glede na namembnost zadovolji tudi pogonska mehanika, bistvene zamere pa gredo na račun notranjih materialov, »cukanja« motorja in pomanjkljive varnostne opreme. Vse to skuša kompenzirati z (zelo) ugodno ceno.

  • Zunanjost (9/15)

    Daleč od tega, da bi obračala poglede, a je po drugi strani več kot le solidno izdelana in sestavljena.

  • Notranjost (87/140)

    Notranje ogledalo je preblizu vozniku, sicer pa je notranjost z izjemo klimatske naprave podpovprečna.

  • Motor, menjalnik (25 /40)

    Motor in menjalnik sta tako po tehničnih značilnostih kot po primernosti ter uporabi le povprečna.

  • Vozne lastnosti (45 /95)

    Avtomobil cuka pri dodajanju plina, volanski mehanizem je slab. Med zaviranjem trese, vzmetenje je razmeroma mehko.

  • Zmogljivost (16/35)

    Za 2-litrski motor in glede na obljubljene zmogljivosti je pod pričakovanji, glede na njegov namen pa zadovolji.

  • Varnost (38/45)

    Ima le dve varnostni blazini in zavorni ABS, druge varnostne tehnike nima in zavira zgolj povprečno.

  • Gospodarnost

    Ni varčnež pri porabi, je pa za svoj denar gotovo največ avtomobila na našem trgu. Dobri garancijski pogoji, a velika izguba vrednosti.

AM ocena: 2/5

Užitek v vožnji: 1/5

Hvalimo in grajamo
notranja prostornost
velik in prilagodljiv prtljažnik
zmogljivost klimatske naprave
vidljivost navzven
vrednost glede na ceno
neprijetno cukanje motorja
le dve varnostni blazini
slabše zmogljivosti od tovarniško obljubljenih
notranji materiali
zatikanje ključavnice za vžig
zatikajoča se desna obvolanska ročica
slaba požiralnost posode za gorivo (zadnji litri)
poraba goriva