Fiat Dobló Cargo Combi 1.3 16V Multijet

Fiat Dobló Cargo je v tej različici, kot ga vidite na fotografijah, na tem svetu z jasnim poslanstvom - prevažati lažji tovor zasebnikom in manjšim podjetjem, vodovodnim inštalaterjem, raznim montažerjem, pleskarjem in podobno. Zaradi pregradne stene in očitne tovorne zasnove ima to tudi vpisano v prometnem dovoljenju, kar pomeni, da je stopnja obdavčitve za naštete uporabnike ugodna. Doblu Cargo bi zato lahko rekli tudi kar Fiat Dobló S. P.

Prenesi PDF testa
Fiat Dobló Cargo Combi 1.3 16V Multijet (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
3. 3. 2005

Poleg 1, 9-litrskega turbodizla JTD v nos Dobla po novem vgrajujejo tudi 1, 3-litrski turbodizel z multijet tehnologijo vbrizga goriva. Pestrejša ponudba in manjši motor tako pomeni nekoliko cenejši avto, seveda z malenkost manj zmogljivostmi v pospeških, navoru in končni hitrosti.

Štirivaljnik zmore 70 konjskih moči pri 4.000 vrtljajih v minuti, kar se na cesti izkaže za solidno kombinacijo s tem tono in pol težkim dostavnikom. Seveda je razlika med 1.9 JTD in 1.3 multijet motorjem očitna, saj ima nenazadnje manjši motor 35 KM manj. Ko je avto obtežen s potniki in tovorom, potrebuje precej več časa, predvsem pa več plina, da se premika enako hitro. Priganjanje v nekoliko višje motorne vrtljaje je zato nujno. Ta motor zaživi šele nad 2.500 vrtljaji, njegovo uporabno območje pa se neha pri 4.000 vrtljajih.

Vse, kar je več, je zgolj še minimalno nabiranje hitrosti na avtocesti. V mestu, v gneči, kjer je veliko pospeševanja, smo morali pogosto posegati po prestavni ročici menjalnika. Na srečo so gibi prestavne ročice dovolj natančni, da pretikanje ni zoprno, ampak za tak avto povsem sprejemljivo. Z menjalnikom bodo zadovoljni vsi, ki jim je jasno, da to ni športni avto. Dizelček ima 180 Nm navora pri 1.750 vrtljajih, kar je prav tako solidno. Ni, da bi človek skakal od navdušenja, je pa dovolj, da zadosti svojemu namenu.

Poraba goriva je seveda področje, ki je pomembno za vsakega podjetnika, ki bi rad dobiček. Ker motor ne porabi veliko, je to njegov velik adut, na našem testu smo mu izmerili v povprečju 7, 1 litra na 100 prevoženih kilometrov. Poraba pa tudi pri močnem priganjanju ni zrasla prek 7, 3 litra. Če pazljivo obremenjujemo stopalko plina, je poraba padla tudi na 5 litrov in pol, a to je bilo že ekstremno početje in verjamemo, da se večina voznikov takšnih in podobnih lahkih dostavnikov ne vozi tako počasi. Čas je denar in to v samostojnem podjetništvu še kako velja. Po ekonomičnosti si torej Dobló 1.3 Multijet zasluži velik plus.

Malo manj nas je navdušila notranja skopa oprema, ki ne premore niti avtoradia, voznikov sedež ni nastavljiv, prav tako volan. Pa bi lahko bil, saj je pogled na merilnike zaradi visokega sedenja in nizko nameščenega volanskega obroča nekoliko okrnjen. Kljub mehkemu oblazinjenju na zadnjih sedežih pa udobja zadaj ni ravno veliko. Težava je v tem, da zaradi sicer solidne nosilnosti (skupna dovoljena masa je 2.250 kilogramov) zadaj vzmetenje deluje udobno (kolikor udobja lahko od dostavnika sploh pričakujemo) šele, ko je avto precej naložen. Ko smo se vozili prazni, so potniki na zadnjem sedežu poskočili vsakič, ko je avto zapeljal prek majhne grbine, pa tudi med vožnjo so čutili tresljaje.

Nekoliko nas je zbodla tudi meritev zavorne poti, ki je s skoraj desetimi metri prekoračitve nad našo mejo (ki je 45 metrov) slaba. Nekaj krivde gre seveda na račun dejstva, da Dobló ni imel zavornega sistema ABS in da zimske gume niso ravno najboljše med zaviranjem na asfaltni podlagi .

A pri vsakodnevnem garaškem delu, predvsem na krajših razdaljah, to morda niti ni najbolj pomemben kriterij pri končnem ocenjevanju avtomobila. Za svojo namembnost je namreč zanimiv in dovolj dober avto, ki s tremi milijoni in pol sodi v zlato sredino ponudbe.

Peter Kavčič

Foto: Aleš Pavletič

Fiat Dobló Cargo Combi 1.3 16V Multijet

Osnovni podatki

Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.790,02 €
Cena testnega modela: 14.580,20 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 51kW (70 KM)
Največja hitrost: 145 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1248 cm3 - največja moč 51 kW (70 KM) pri 4000/min - največji navor 180 Nm pri 1750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 175/70 R 14 T R (Pirelli Winter 190 Snow Control M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 145 km/h - pospešek 0-100 km/h ni podatka - poraba goriva (ECE) 6,7/4,9/5,5 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1440 kg - dovoljena skupna masa 2250 kg.
Zunanje mere: dolžina 4159 mm - širina 1714 mm - višina 1847 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 750 l

Naše meritve

T=2 °C / p= 1003 mbar / rel. vl.: 45 % /Stanje km števca: 5984 km
Pospešek 0-100km: 19,7s
402m z mesta: 20,8s ( 103km/h)
1000m z mesta: 39,1s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,6s
Prožnost 80-120km/h: 17,5s
Največja hitrost: 142km/h (V.)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 54,5m
AM meja: 45m
Ocena
  • Dobló, ki je lahko osebni avto ali dostavnik? Za marsikoga je to odlična kombinacija, povezana z nižjim davkom. Avto je solidno izdelan, uporaben in varčen.

Hvalimo in grajamo
motor
prostornost
veliko predalčkov
veliki vzrvratni ogledali
volan in sedež nista nastavljiva
skopa oprema
pomanjkanje udobja na zadnji klopi