Fiat Grande Punto 1.3 M-Jet 16V Dualogic

21. 6. 2007
Deli

Grande Punto je velik avto. Večji od svojega predhodnika. In tudi od številnih tekmecev, ki mu hočejo odžirati kruh. Toda velikost ni vse. V razredu, v katerem se je znašel, morajo avtomobili ponuditi še kaj več in tega se pri Fiatu k sreči dobro zavedajo.

Tehnologiji Blue & me in Multijet smo že spoznali, na pariškem salonu pa so lansko jesen Fiatovi gospodje predstavili še eno novost, menjalnik Dualogic. Z drugimi besedami - robotiziran mehanski menjalnik (samodejni bi bil za ta avtomobilski razred predrag), ki zna vse, kar znajo samodejni. Nekaj podobnega torej kot Alfin Seelesped, Oplov Easytronic ali Renaultov Quickshift. O. K., obstaja tudi Ferrarijev F1, ampak tokrat tega ne bi vrivali v omenjeno družbo. Iz preprostega razloga: ker je poslanstvo Ferrarijevega menjalnika popolnoma drugačno od poslanstva preostalih menjalnikov.

Napake, ki so jo naredili pri Alfi Romeo, ko so menjalnik poimenovali Selespeed (čeprav je ta vse prej kot hiter), dodali tipke ob volanskem obroču ter vse skupaj zapakirali v športni paket, pri Fiatu niso ponovili. Z Dualogicom je k nam na test prišel povsem običajen Grande Punto z 1, 3-litrskim M-Jetom (dizelski motor) in obarvan v kovinsko sivo barvo. Na športnost bi lahko namigovala le 17-palčna platišča, ki niso samo dovolj velika, ampak tudi primerno agresivna. In to je tudi vse.

Vendar pustimo to in se raje posvetimo Dualogicu. Da se v nosu skriva ‘neobičajen’ menjalnik, v prvih trenutkih sploh ne opazite. Prestavna ročica je prav takšna kot pri drugih modelih. Razlika je le v shemi pretikanja, ki je zrisana na glavi. Desno in naprej je prosti tek, desno in nazaj je vzvratna prestava, pomik ročice k sebi pomeni prehod v ročni način pretikanja, v katerem s potiski ročice naprej ali nazaj izbiramo primerno prestavo, ko si zaželimo samodejnega pretikanja, pa zadostuje ponoven potisk ročice k sebi (levo), ki vključi program Auto.

Zelo preprosto! Bolj dinamični vozniki se bodo pritoževali, da je shema obrnjena napačno in da bi ob potisku ročice naprej menjalnik moral prestaviti navzdol in obratno. Ampak ponovimo še enkrat, pri Fiatu niso razmišljali o športnosti. To Dualogic dokazuje že s svojo hitrostjo, ki se je, če ste vajeni hitrih sprehajanj iz ene prestave v drugo, morate najprej navaditi. Pretentati ga ni mogoče! V ročnem načinu svojega dela ne opravlja nič hitreje. Še huje! Če ste preveč samosvoji in hočete izbrati ‘napačno’ prestavo, vas ošteje z glasnimi piski in utripajočim informacijskim zaslonom, tako da za vaše ‘napake’ izvejo tudi potniku v vozilu. In tako kaj kmalu ugotovite, da vam na koncu ne preostane nič drugega, kot da se prepustite ritmu delovanja menjalnika in temu prilagodite svojo vožnjo.

Toda, da se ne bomo napačno razumeli, Dualogic ni zadetek v prazno. Ko se ga enkrat navadite in se mu v celoti prepustite, ugotovite, da ve, kaj pomeni udobje. Svoje dela opravlja sicer počasi, vendar prijetno, nežno in skoraj povsem brez neprijetnih sunkov.

Matevž Korošec, foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.870 €
Cena testnega modela: 15.120 €
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,5 s
Največja hitrost: 165 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni – vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1.248 cm3 - največja moč 55 kW (75 KM) pri 4.000/min - največji navor 190 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski robotiziran menjalnik - gume 195/55 R 16 H (Pirelli Sotozero Winter 210 M+S).
Mase: prazno vozilo 1.105 kg - dovoljena skupna masa 1.665 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.030 mm - širina 1.685 mm - višina 1.490 mm - posoda za gorivo 45 l.
Notranje mere: 275–950 l
Naše meritve
T=10 °C / p= 990 mbar / rel. vl.: 60 % /Stanje števca: 3.587 km
Pospešek 0-100km: 14,2s
402m z mesta: 19,1s ( 177km/h)
1000m z mesta: 35,0s ( 148km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,5 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 20,1 (V.)s
Največja hitrost: 165km/h (V.)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,5m
AM meja: 44m
Ocena
  • Naj bo jasno takoj na začetku: Dualogic ni namenjen dinamičnim voznikom. V Grande Punta je priromal, da bi olajšal nadležno pretikanje (še zlasti v mestnih konicah) in tako naredil vožnjo udobnejšo. In tega bodo tisti, ki si želijo udobja, ne pa športnosti, zagotovo veseli.

Hvalimo in grajamo
nežnost pretikanja
logično sprehajanje po shemi
kombinacija motorja in menjalnik
prostornost in počutje v notranjosti
hitrost pretikanja
nadležno piskanje in utripanje informacijskega zaslona ob ‘nepravilni’ izbiri prestave