Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic

17. 8. 2006 | Aljoša Mrak
Deli
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic

Le osem? Zgražanje ’pametnih’ prijateljev ali sosedov preslišite in se le smehljajte. Moč pri višjih vrtljajih namreč ni vse!

Pri Fiatu Grande Puntu imate na razpolago dva 1, 4-litrska motorja: z osemventilskim prepihom ali šestnajstventilskim viharjem. čeprav so japonski izdelovalci postavili večventilsko tehniko kot standard, pa ni rečeno, da je to tudi vedno dobro, zaželeno oziroma vredno vašega denarja.

Če primerjamo omenjena dva motorja, je razlika v moči kar precejšnja (57 kW/78 KM proti 70 kW/95 KM), prav tako je razlika med največjima navoroma (115 Nm proti 128 Nm). Kar pa ponavadi zanemarimo, je dejstvo, da osemventilski stroj doseže največji navor pri 3000 vrtljajih, (športnejši) šestnajst-ventilski pa pri 4500 vrtljajih.

Sedaj pa se dajte v kožo povprečnega kupca Punta, ki na cesti ne postavlja hitrostnih rekordov. Z navorom bo lepo sledil cestnim tokovom, motor bo premišljeno ’držal’ med številkama dva in štiri tisoč na merilniku vrtljajev, mogoče kdaj pa kdaj ’prepihal’ izpušni sistem do pet tistoč, vsekakor pa se izogibal vrtenja do rdečega polja, saj je takrat motor le neprijetno glasen. Motor je dovolj kultiviran v nižjih vrtljajih, da bo lahko ostali del družinice mirno spal tudi na daljših poteh, predvsem pa je zmerno žejen, kar je dandanes še kako pomembno.

Na testu pa smo imeli trivratno različico, ki je že sama po sebi bolj športna, in opremo dynamic, ki si jo izberejo predvsem dinamičnejši vozniki. To pomeni, da smo vrteli športen volanski obroč, ki kar pade v roke, sedeli v bočno izrazitejših sedežih (čeprav bolje izgledajo, kot so školjkasti), predvsem pa se smejali prijateljem, ki so na prehodu na zadnje sedeže spominjali na telovadce.

Opreme je dovolj tudi za razvajene, predvsem pa nas je presenetila slaba izdelava, saj so bili črički izpod armaturne plošče zelo dejavni, predvsem pa so bila prtljažna vrata tako slabo nameščena, da smo kar trije v uredništvu (neodvisno drug od drugega) preskušali, ali nismo povsem zaprli prtljažnika. Očitno so imeli Italijani v proizvodnji res slab dan.

Takle Punto lahko le pogojno zadovolji športnejšega voznika (videz, oprema, menjalnik), ki rad posluša športnejši glas motorja pri 5000 vrtljajih, saj je predvsem pisan na kožo umirjenemu vozniku, ki se noče odpovedati trem vratom, ščepcu športnih dodatkov, hkrati pa mu je poskočnost motorja do 4000 vrtljajev več kot zadostuje.

Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 11.262,73 €
Cena testnega modela: 11.901,19 €
Moč: 57kW (78 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,2 s
Največja hitrost: 165 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1368 cm3 - največja moč 57 kW (78 KM) pri 6000/min - največeji navor 115 Nm pri 3000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 175/65 R 15 T (Dunlop SP30).
Zmogljivost: največja hitrost 165 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,2 s - poraba goriva (ECE) 7,7/5,2/6,1 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1100 kg - dovoljena skupna masa 1585 kg.
Zunanje mere: dolžina 4030 mm - širina 1687 mm - višina 1490 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 275 l
Naše meritve
T=20 °C / p= 1018 mbar / rel. vl.: 67 % /Stanje km števca: 10547 km
Pospešek 0-100km: 14,6s
402m z mesta: 19,3s ( 115km/h)
1000m z mesta: 35,8s ( 143km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,9s
Prožnost 80-120km/h: 20,3s
Največja hitrost: 164km/h (V.)
poraba na testu: 8,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,9m
AM meja: 42m
Ocena
  • Lep, prostoren, z dobrim položajem za volanom pa tudi dovolj poskočen in zmerno žejen. Fiat se z njim znova postavlja na noge, zato boste tudi vi z njim zadovoljni. Če le ne bi imeli italijanski delavci slabega dneva pri sestavljanju ...

Hvalimo in grajamo
motor
položaj za volanom
prtljažnik
oprema
menjalnik
kakovost izdelave
premehki sedeži
odpiranje prtljažnika le s ključem ali z gumbom iz notranjosti
težak dostop do zadnje klopi