»Smo tik pred tem, da dobimo otroka. Zato je bilo nujno, da sva z novopečenim možem izbrala nov avtomobil in odločilno besedo je izrekel . . kdo drug kot moja malenkost. Izbrala sem manjši limuzinski kombi! «
Lagala bi, če bi trdila, da sem se za limuzinski kombi odločila samo zaradi prihajajočega otroka. Med ponudbo (ha, sedaj sem že prava strokovnjakinja na tem področju) sem opazila prav prikupne avtomobile, ki so povsem novi in zato tudi dovolj varni za mojo družinico.
Fiat Idea mi je takoj padla v oči, kar niti ni čudno, saj sem se do sedaj prevažala s Puntom. Vendar odločitev ni bila lahka, še posebej potem, ko sva z možem vse avtomobile preizkusila in staknila glavi, kaj nama je bilo na njih všeč in kaj ne.
Opel Meriva, Hyundai Matrix, Toyota Yaris Verso ali Ford Fusion se lepo peljejo, so kljub skromnim zunanjim meram ogromni znotraj in s ceno okoli treh milijonov že razvajajo z opremo. Pravijo, da bo prihajajoči Renault Modus tudi 'hud' tekmec v tem razredu.
Mož je tri dni razglabljal in razglabljal, kaj mu je všeč na tem in onem, vprašal je vse prijatelje za mnenje, naročil teste iz Avto magazina in 'presrfal' vse mogoče strani na medmrežju. Četrti dan mi je bilo dovolj in sem pri zajtrku mirno dejala: »Kupila bova Ideo! «
Seveda je revež samo na debelo pogoltnil slino in se z mojo odločitvijo strinjal, saj sem bila - po žensko - zelo odločna. Svojo odločitev sem mu tudi argumentirala. Pri testni vožnji z 1, 4-litrskim motorjem me je živcirala neenakomerna 'polžja' vožnja (ali po domače 'cukanje' ali 'skakanje', ko se v gneči pelješ zelo počasi).
Mož je za to takoj okrivil preobčutljivo elektronsko stopalko za plin. Položaj za volanom je primeren za mojih 170 kot njegovih košarkaških 190 centimetrov, ergonomija volanskega obroča in prestavne ročice je idealna, v mestu pa se bencinskega motorja med nižjimi vrtljaji sploh ni slišalo!
Spomnim se, da sem se z desnim čevljem nekajkrat zataknila med sredinsko konzolo in stopalko za zavoro, kar mojemu petindvajset tisočakov vrednemu čevlju ni prav dobro delo. Z grozo sem pomislila, da bo z zimskimi čevlji še slabše, da niti ne govorim o moževi številki 46!
Na magistralni cesti sva izkoristila vseh 95 KM, ki jih omenjeni motor ponuja. Motor nad 4500 vrtljajev povsem spremeni glas, postane bistveno bolj rezek in se hkrati tudi prebudi, da ga je do oznake 6500 vrtljajev kar prijetno poslušati. Za 1, 4-litrski motor gre zelo dobro! A kaj, hudiča, ko se ne moreš znebiti občutka, da so 95 KM tako dobro skrili, da sva bila tudi malce razočarana.
No, prodajalec nama je povedal, da so pri Fiatu sicer hoteli povečati navor pri nižjih vrtljajih, kar jim je delno sicer celo uspelo, vendar pa se štirivaljnik kot tipični predstavnik šestnajstventilskega motorja prebudi šele pri višjih vrtljajih. In potem ti je jasno, da bi v takem avtomobilu potreboval malce več navora pri nižjih vrtljajih, kar recimo ponujata 1, 3- ali 1, 9-litrski turbodizelski Multijet, vendar za najmanj tristo tisočakov več denarja. Žal sta za naju predraga, sicer ne bi bila v dvomih …
Še preden sva odšla v trgovino z avtomobili, sva se oborožila z otroškim sedežem in vozičkom, ki mi ga je posodila sestra. Saj veste, če že kupujemo nov avtomobil, ki se hvali z družinsko uporabnostjo, potem je treba preveriti, ali bodo imeli otroci dovolj prostora, ali bo prtljažnik lahko pojedel nekaj več krame, itd.
Otroški sedež lahko pritrdiš na sidrišča Isofix, kar varnost naših malčkov poveča, pa tudi zadnja klop je vzdolžno pomična, saj nam je vsaj prva leta pomembnejši velik prtljažnik kot več prostora za noge potnikov na zadnji klopi. Klop je po tretjini deljiva, zato se osnovni prtljažnik poveča: iz skromnejših 320 litrov lahko ob povsem podrti zadnji klopi dobimo kar 1420 litrov!
Sredinski del naslona lahko uporabljamo tudi kot naslon za roko, seveda pa je luknja v prtljažnik kot naročena za prevoz daljših predmetov, recimo smuči. Naslonu zadnje klopi lahko tudi spreminjamo nagib, kar je idealno za počitek na daljši poti (prednji desni sedež preklopiš, zadnjo klop potisneš ob prednji sedež, naslon zadnje klopi porineš proti prtljažniku in dobiš pravo malo spalnico, le da ob tem ne smeš imeti polnega prtljažnika), vendar pa novost kakšne večje uporabnosti dejansko nima.
Žal gredo v prtljažnik le redki vozički, zato je treba biti zelo pazljiv, kakšen model si izberete! Čudežev pri tako majhnem avtomobilu tudi v Fiatu ne znajo delati!
Pa vendar je pravi mali čudež, kako dobre avtomobile zadnje čase izdelujejo Italijani. Po Pandi je Idea prava osvežitev med majhnimi avtomobili in naj prišepnem, da sem nekje prebrala, da nima nič skupnega s sestrično Oplovo Merivo, le nekaj malega (motorji, menjalniki, …) s Puntom. Idea je namreč nastala že pred sodelovanjem Fiata in podjetja GM, zato ne iščite podobnosti med obema tekmecema.
In še nekaj o financah: da Fiatu ne gre najbolje, v Idei ne boste občutili. V testnem avtomobilu me je ob živce spravljalo le škripanje voznikovega sedeža, ostri robovi odprtega predalnika nad glavama prednjih potnikov, predvsem pa dva zaprta predalnika na skrajnih robovih armaturne plošče. Pri odpiranju ali zapiranju le-teh se lahko kar posloviš od dolgih nohtov, saj je to početje bolj podobno borbi kot pa kupcu prijaznemu pripomočku.
Škoda, da Fiat sicer naredi dober avtomobil (motor, menjalnik, podvozje, …), a pade na izpitu pri takih malenkostih! Toda varčevanje se le pozna: natančen pogled na merilnike razkriva, da imajo bencinske in turbodizelske različice iste merilnike, kar pa preglednosti ali estetike prav nič ne kvari!
Naj povem, kaj me je prepričalo v to, da sem ga kupila. Motorja pri nižjih vrtljajih sploh ni slišati, pri višjih pa postane športnejši, kar je bilo všeč mojemu možu. Menjalnik kar 'pade' v roko in skupaj s sedežem in volanskim obročem dajo občutek, da sediš v večjem avtomobilu.
Upravljanje je tako preprosto, tako 'mehko' (tudi po zaslugi dvodelnega električnega servovolana, ki lahko neizkušene zavede na spolzkem cestišču), da mi je bil že takoj pisan na kožo. Bodočemu otroku pa na zadnjem sedežu ne bo nič manjkalo, le za zložljivi voziček moram poskrbeti. Predvsem pa, lep mi je. A ni že to dovolj?
Drugo mnenje
Matevž Korošec
Veliko tega, kar ponuja Idea, smo sicer že videli, je pa vseeno Fiatova Idea zelo dobra ideja. Zadnja klop je maksimalno prilagodljiva, le odstranljiva ni, svetli materiali pričarajo notranjost celo večjo, kot je v resnici, voznik sedi nizko, predalov je ogromno in v motorni paleti boste našli tudi turbodizelski motor (1.3 MultiJet).
Peter Kavčič
Dobra 'ideja', za katero pa ne vem, ali so jo dovolj dobro izkoristili. To, da Fiat sedaj ponuja tudi takšen avto, je dobro (bil je že čas), sam avto me prepriča po motorni plati, po prostornosti pa ne. Pričakoval sem več prostora na zadnjih sedežih in v prtljažniku, za sedenje spredaj pa nimam pripomb.
Vinko Kernc
Ideja sicer ni več tako nova: najprej so podobno obliko povzeli večji avtomobili (Espace), potem srednji (Scénic) in končno tudi manjši (Meriva). Stvar je v tem, da skuša biti Fiatova Idea prepričljiva z všečno zunanjostjo. In s ceno. Kakšne nove revolucionarne ideje pa ne iščite v njej.
(tista) Aljoša Mrak
Foto Aleš Pavletič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 12.502,09 € |
Cena testnega modela: | 13.553,66 € |
Moč: | 70kW (95 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,5 s |
Največja hitrost: | 175 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,6l/100km |
Garancija: | 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 8 let garancije za prerjavenje, 1 leto mobilne garancije FLAR SOS |
Menjava olja vsakih | 20.000 km |
Servisni pregled na | 20.000 km |
Redni servisi, delo, material: | 165,25 € |
---|---|
Gorivo: | 8.300,45 € |
Gume (1) | 1.505,59 € |
Izguba vrednosti (v 5 letih): | (6 let) 8.345,85 € |
Obvezno zavarovanje: | 2.468,70 € |
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.361,04 € |
Skupaj | 23.436,03 € (strošek na km: 0,23 €) |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 72,0 × 84,0 mm - gibna prostornina 1368 cm3 - kompresija 11,0 : 1 - največja moč 70 kW (95 KM) pri 5800/min - srednja hitrost bata pri največji moči 16,2 m/s - specifična moč 51,2 kW/l (69,6 KM/l) - največji navor 128 Nm pri 4500/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,909; II. 2,158; III. 1,480; IV. 1,121; V. 0,897; vzvratna 3,909 - diferencial 3,733 - platišča 6J × 15 - gume 195/60 R 15, kotalni obseg 1,85 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 33,2 km/h. |
Zmogljivost: | največja hitrost 175 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - poraba goriva (ECE) 8,5/5,5/6,6 l/100 km |
Voz in obese: | limuzinski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1155 kg - dovoljena skupna masa 1590 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1000 kg, brez zavore 400 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1698 mm - kolotek spredaj 1434 mm - zadaj 1424 mm - rajdni krog 10,4 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1460 mm, zadaj 1440 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnja klop 520 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 47 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l) |
T = 15 °C / p = 1032 mbar / rel. vl. = 65 % / Gume: Goodyear Eagle NCT / Stanje kilometrskega števca: 4215 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,0s |
---|---|
402m z mesta: | 18,7s ( 119km/h) |
1000m z mesta: | 34,5s ( 150km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 15,3 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 24,9 (V.)s |
Največja hitrost: | 173km/h (IV.) |
Najmanjša poraba: | 8,5l/100km |
Najvišja poraba: | 10,7l/100km |
poraba na testu: | 9,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,3m |
AM meja: | 43m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 53dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 52dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 52dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 65dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 63dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 68dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 65dB |
Napake med testom: | škripanje voznikovega sedeža |
-
Za las mu je ušla štirica, kar pa v ničemer ne zmanjšuje dobrega občutka, da ga imate parkiranega pod blokom ali v garaži ob hiši.
-
Zunanjost (11/15)
Izdelava je dobra, oblika sveža, le da nekateri ugotavljamo, da jih je Opel z Merivo oblikovno prehitel.
-
Notranjost (109/140)
Občutek prostornosti in položaj za volanom sta izvrstna, skromnejši prtljažnik v primerjavi s tekmeci pa mu 'vzame' nekaj točk.
-
Motor, menjalnik (31 /40)
Menjalnik je pravi biserček, motor pa postreže z dvojno naravo: pri nižjih vrtljajih je tih in umirjen, pri višjih pa glasnejši in športnejši.
-
Vozne lastnosti (62 /95)
Servovolan ima s funkcijo CITY prednost na parkirišču, a pri višjih hitrostih ne daje dovolj povratnih informacij, kaj se dogaja pod prednjima kolesoma.
-
Zmogljivost (23/35)
Pravi poskočnež, le 'cukanje' pri počasni vožnji je moteče.
-
Varnost (26/45)
Dobra aktivna varnost, malce slabša pasivna, a vseeno ni strahu za vašo mlado družinico.
-
Gospodarnost
Razmeroma ugodna cena, vendar pa lahko računamo, da boste za rabljeno Ideo dobili manj, kot bi recimo za primerljivo Merivo ali Mazdo2.