Večjih in velikih avtomobilov se kar tre. Vsi govorijo o udobju, ki se pretežno nanaša na poti zunaj mesta. Kaj pa pretežno v mestu?
Na vrhu cenovne lestvice je pripomb na avtomobile - z izjemo cene - bolj malo. Kaj pa spodaj? Ponudbe je vse manj pa še tista, ki je, vzbuja nekaj strahu: kako se bomo v takšnem, razmeroma cenenem avtomobilu počutili?
Kdaj se počutimo dobro? Ko je opreme veliko in ko so notranje mere razkošne. Panda, takšna, kot smo jo preskusili tokrat, nima ne enega ne drugega. Mere so že v osnovi skromne, oprema pa je (vključno z mehaniko, torej z motorjem) tokrat najskromnejša. Ampak tudi takšna Panda naredi življenje prijetno in lahkotno.
S čim prepriča? Najprej privabi s čedno zunanjostjo, nekako na svoj način prikupna je tudi znotraj, poleg tega pa je v razumnih mejah uporabna in prijazno, kar otročje lahko se pelje. Njena uporabnost je seveda omejena s skupno notranjo prostornino in z zmogljivostmi motorja, ima pa pet vrat, lahek dostop na sedeže, za mestne potrebe povsem dovolj velik in lahko dostopen prtljažnik in dokler niste na daljši poti, bo razveseljeval tudi motorček.
Da nima posebej razkošne opreme, še ni kritično, saj sta osrednja ključavnica in električno pomične šipe (v voznikovih vratih celo z avtomatiko gor in dol) zadostna pomoč pri vsakdanjih opravilih. Pri tem ji bolj zamerimo to, da je treba tako pokrov posode za gorivo kot pokrov prtljažnika (peta vrata) vsakokrat odpirati s ključem, malo manj pa to, da nima podatka o zunanji temperaturi ali potovalnega računalnika. In klimatske naprave. Ta bi zlasti prav prišla vsakokrat, ko se sonce upre v karoserijo in precej močno ogreje notranjost.
čeprav je majhna zunaj, njena notranjost vseeno ni tako utesnjena, kot bi morda pomislili. Višine je dovolj, dolžine (vsaj spredaj) tudi, nekoliko se zatakne le pri širini. Oblika karoserije pa je takšna, da je izza volanskega obroča odlično pregledna: občutek, kje je konec avtomobila spredaj in zadaj, je verjetno med najboljšimi v tem trenutku.
Lahkotna obvladljivost vozila je tista, ki je na prvem mestu seznama odgovorov na vprašanje, kaj je na (takšni) Pandi otročje lahko. Besedo »otročje« vzemite seveda v prispodobi, ob njej pa se spomnite težav pri parkiranju in same vožnje.
Panda ima volan (električno) servoojačen, ta pa omogoča dve »trdoti« sukanja obroča: normalno za vožnjo in mehko za pogostejše in intenzivnejše sukanje obroča, na primer pri parkiranju. Težko boste našli avtomobil, ki ga boste peljali z manj truda in napora; fizičnega in psihičnega.
Prav takšna Panda je namenjena tistim, ki jim sama vožnja ni v poseben užitek, prej breme, vendar bodo znali v njej uživati tudi vozniki, ki nikakor ne sodijo v to kategorijo. Delni krivec za to je tudi motor(ček), stari Fiatov znanec, ob svojem rojstvu genialnež, a še danes odličen izdelek.
V testni Pandi sicer sem ter tja ni stekel v hipu in majhen, kot je, je v zelo mrzlih dneh stežka dobro ogrel notranjost. To pa sta tudi edini zameri na njegov račun. Na krajših, počasnejših vožnjah (mesto) je odličen partner: že z nizkih vrtljajev je poskočen, zagotovi dovolj navora za lahkotna speljevanja in je do 90, 100 kilometrov na uro tudi zelo prožen.
V tretji prestavi na primer lepo, ne sunkovito, a tekoče vleče že od 20 kilometrov na uro, nad 100 kilometri na uro pa opazno opeša. Malce so kriva tudi prestavna razmerja menjalnika, ki ima dokaj dolgi 4. in 5. prestavo, namenjeni predvsem varčni vožnji.
Če bi zapisali preprosto: v prvih treh prestavah daje motor veliko, v zadnjih dveh manj, to pa jasno popisuje namembnost takšne Pande - uporabnost v mestu in pri hitrostih do 100 kilometrov na uro. Zraven doda svoje še menjalnik oziroma njegova visoko, sredi armaturne plošče nameščena ročica brez zračnosti, z natančnimi, kratkimi in po potrebi tudi hitrimi gibi.
Pri tem se bo malokdo spraševal tudi o legi na cesti na skrajnih fizikalnih mejah, ki jih bo »doživela« le redkokatera Panda, a vseeno: mej ne kaže preskušati, saj visoka karoserija pomeni tudi visoko težišče, to pa zibanje vozila naprej. Kljub temu pa je lega na cesti skoraj do skrajnosti varna in lahko nadzirljiva in čeprav (takšna) Panda nima zavornega ABS, dovoljuje zelo natančno doziranje zavorne sile - če bi šlo pri iskanju zmogljivosti podvozja kaj narobe.
Če ste dobro prebrali, upam, da dvoma ni več; za dirkanje ali za dolge poti si takšne Pande verjetno ne boste kupili, bo pa vsakokrat v mestu in na krajših poteh olajšala življenje. Zelo dober avtomobilček.
Vinko Kernc
Foto: Vinko Kernc, Aleš Pavletič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 7.386,08 € |
Cena testnega modela: | 8.128,86 € |
Moč: | 40kW (55 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 15,0 s |
Največja hitrost: | 150 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,7l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1108 cm3 - največja moč 40 kW (55 KM) pri 5000/min - največji navor 88 Nm pri 2750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 155/80 R 13 Q (Continental ContiWinterContact M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 150 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,0 s - poraba goriva (ECE) 7,2/4,8/5,7 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 965 kg - dovoljena skupna masa 1305 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3538 mm - širina 1589 mm - višina 1540 mm - prtljažnik 206 l - posoda za gorivo 35 l. |
T = 17 °C / p = 1010 mbar / rel. vl. = 67 % / Stanje kilometrskega števca: 2925 km | |
Pospešek 0-100km: | 17,0s |
---|---|
402m z mesta: | 20,3s ( 108km/h) |
1000m z mesta: | 37,9s ( 133km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 18,5 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 33,5 (V.)s |
Največja hitrost: | 150km/h (IV.) |
poraba na testu: | 6,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 50,8m |
AM meja: | 45m |