Pri Avto magazinu smo že večkrat zapisali in tega se še vedno držimo: vsak avto mora imeti sistem za nadzor stabilnosti vozila ter vsaj štiri, praviloma pa šest zračnih blazin. Panda 4x4 na tem izpitu krepko pade.
V Fiatu pravijo (oziroma se hvalijo), da je Panda 4x4 najcenejši štirikolesno gnani avtomobil na trgu. Res je, z osnovno ceno enajstih tisočakov evrov je Panda 4x4 na prvi pogled odlična izbira za tiste, ki štirikolesni pogon in nekaj večjo oddaljenost trebuha avtomobila od tal nujno potrebujejo. A le na prvi pogled.
Pandina cena je namreč nizka predvsem zato, ker gre za majhen, utesnjen avtomobil z zelo revno osnovno opremo. Če želite normalno opremljen avto, bo treba poseči po različici Climbing, ki je takoj 700 evrov dražja, potem pa je treba doplačati za ESP, bočne in okenske zračne blazine, deljivost zadnje klopi, klimatsko napravo (zasoljenih 800 evrov), avtoradio.
In ko seštejete vsa doplačila, je cena precej višja kot tista, ki jo v tehničnih podatkih najdete pod oznako 'cena testnega vozila'. Nekaj manj kot 15 tisočakov bi vas stala taka Panda – in za tak denar je na trgu rabljenih avtomobilov velika izbira precej večjih, zmogljivejših, varnejših in prostornejših avtomobilov.
In to avtomobilov, ki niso tako stari in nimajo toliko prevoženih kilometrov, da bi njihov nakup odsvetovali. Poleg tega vam bodo zagotavljali tudi več voznega udobja in zmogljivosti, saj je Panda 4x4 tudi tu na spodnji meji še sprejemljivega ali celo pod njo.
Hitrostne omejitve na avtocesti boste z njo na ravnem komajda presegli (namerili smo ji 136 kilometrov na uro, kar je 9 kilometrov na uro manj od obljubljenih 145 kilometrov na uro), 'razveselila' pa nas je le pri pospeških, saj je 100 kilometrov na uro dosegla v dobrih 18 sekundah, kar je dve sekundi bolje, kot obljublja tovarna.
Štirikolesni pogon sicer ni nič posebnega, a v letošnji zasneženi zimi se je v kombinaciji z dobrimi ozkimi zimskimi gumami izkazal in skoraj ga ni bilo klanca, ki ga Panda ne bi zmogla. Edini terenski minus je slaboten motorček, ki včasih zahteva toliko plina in motornih vrtljajev, da zmore napore, da ob tem lahko trpi sklopka.
Je Panda 4x4 torej dovolj dober avto za vsakdanjo uporabo? Če se bosta v njej vozila le dva, če ne pričakujete pravih avtocestnih zmogljivosti in če ste se pripravljeni sprijazniti s ceno, ki ob normalni opremi že posega na območje avtomobilov nižjega srednjega razreda – potem da.
A če ste ob vsem naštetem pripravljeni pregledati ponudbo rabljenih avtomobilov, boste tam brez dvoma našli boljšo izbiro.
Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 11.760 € |
Cena testnega modela: | 12.960 € |
Moč: | 44kW (60 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 20,0 s |
Največja hitrost: | 145 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,6l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.242 cm? – največja moč 44 kW (60 KM) pri 5.000/min – največji navor 102 Nm pri 2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/65 R 14 H (Good Year Ultragrip Performance M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 145 km/h – pospešek 0–100 km/h 20,0 s – poraba goriva (ECE) 7,9/5,8/6,6 l/100 km, izpust CO2 156 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.055 kg – dovoljena skupna masa 1.425 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.574 mm – širina 1.605 mm – višina 1.632 mm – posoda za gorivo 30 l. |
Prtljažnik: | 200–855 l |
T = -3 °C / p = 980 mbar / rel. vl. = 66 % / Stanje kilometrskega števca: 7.543 km | |
Pospešek 0-100km: | 18,3s |
---|---|
402m z mesta: | 20,4s ( 104km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 13,3 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 28,3 (V.)s |
Največja hitrost: | 147km/h (V.) |
poraba na testu: | 8,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 45,3m |
AM meja: | 42m |
-
Na prvi pogled Pando 4x4 odlikujeta nizka cena in štirikolesni pogon. Medtem ko drugemu ni kaj očitati, se pri ceni, ko v avto zložite vso potrebno doplačilno opremo, pravljica hitro konča.