Z zadovoljstvom velikega prtljažnika je podobno kot z močnim motorjem. Redko ga izrabiš, vendar pa vedno godi, če ga imaš na razpolago. A vsaka pozitivna stvar ima tudi negativne posledice, saj recimo v mestnem središču ali na bencinski črpalki kdaj pa kdaj tudi obžaluješ svojo odločitev.
Vedno znova se namreč sprašujem, koliko dejansko uporabljamo prtljažnik. Tistih nekaj kubičnih decimetrov prostora je nedvomno uporabnih, toda če smo čisto odkriti: kolikokrat na leto pa sploh izrabite prostor, ki ga vsak dan vlačite za seboj? Je torej vredno plačati nekaj več denarja za kombijevsko različico?
Rešitelj
Aha, razumem, vsekakor se strinjam, da je s kombijevsko različico lažje načrtovati počitnice, prosti čas in selitve. Takrat ob težavi s prtljago z lahkoto porečeš: »Ni problema, imam karavana, bom jaz peljal vse stvari! « In deluješ - skoraj rešitelj. Fiat Stilo Multi Wagon je avtomobil takšne vrste. Ogromen prtljažnik, ki v osnovni konfiguraciji ponuja 510 litrov, lahko po potrebi povečamo na kar 1480-litrski prostor! Vendar to še ni vse.
Načrtovalci tega avtomobila so mislili tudi na takšne zelo uporabne malenkosti, kot so pomična zadnja klop, spremenljiv naklon naslona zadnje klopi, obešalnika v prtljažnem prostoru za nakupovalne vrečke itd. Pa vendar so pri prtljažniku spregledali, da pri povsem podrtih zadnjih sedežih dno avtomobila ni ravno, kar ga uvršča med redke »vrste v izumiranju«, ki tega še ne ponujajo!
Dostop do prtljažnika je preprost, saj lahko posebej odprete samo zadnjo šipo, lahko pa s pomočjo ogromnega (priznam, nič kaj lepega, a precej uporabnega) ročaja zlahka dvignete prtljažna vrata. Ročaj - glede na to, da je videti ogromen in neroden - omogoča nežno odpiranje: treba ga je le nežno zagrabiti in peta vrata bodo počasi prilezla daleč nad vašo glavo, četudi sodite med višje predstavnike naše vrste. Skratka: po mnenju večine v uredništvu zadek ponuja več uporabnosti kot estetskega zadovoljstva. Ali je vam všeč?
Med vožnjo sem zadovoljen opazil, da je bil Stilo Multi Wagon dobro založen z opremo. Štiri varnostne blazine, polsamodejna klimatska naprava, radio z možnostjo poslušanja CD-ja, električni dvostopenjski servo volan (s tipko City na sredinskem grebenu okrepite servo, da je vrtenje volanskega obroča otročje lahko opravilo), osrednja ključavnica in nekaj električnih pomagal zagotavljajo veliko udobja, na splošno pa dobite za nekaj več kot tri milijone tolarjev veliko avtomobila.
Prostora je v izobilju, predalčkov za drobnarije je toliko, da sem jih komaj preštel (rad bi omenil le tistega nad voznikovo in sovoznikovo glavo, ki je eden uporabnejših), za popolno razvajanje pa poskrbi preklopljen sovoznikov sedež, ki postane priročna mizica. Seveda smo v uredništvu kmalu pobalinsko pogruntali, da je zasilna mizica zelo uporabna tudi takrat, ko si utrujen od trdega dela. Takrat preklopiš sedež v mizico, si pomakneš zadnji sedež bolj proti prednjemu (največ kar osem centimetrov! ) in zvrneš naslon. Ahhh, to pa je prijalo, kot bi bili doma v svojem fotelju!
Zato verjamem, da Stilo Multi Wagon prav gotovo ne bo sodil med favorite za službene avtomobile, saj smo morali tudi mi to »testiranje« opraviti bolj inkognito, skrivoma … A kot pravijo pametni ljudje, če je treba, je pač treba! Za službo vse …
Hočemo JTD!
Daleč največje zamere na seznamu »minusov« pa je bil deležen 1, 6-litrski motor s 103 konjskimi močmi. Štirivaljnik, oborožen s šestnajstimi ventili, bi moral biti ne samo dovolj za ta avtomobil, ampak še malce razvajati s poskočnostjo.
Vendar se je izkazalo, da mu kronično primanjkuje navora, saj se motor zbudi šele pri številki 4.000 na merilniku motornih vrtljajev. Takrat pa … kako bi vam to razložil … ni glasen, je pa neprijeten za ušesa in prav nič razvajajoč. Če sedi v Multi Wagnu le ena oseba, motor še nekako zmore zadovoljiti vse voznikove zahteve, če pa bi bil avtomobil povsem poln ljudi in prtljage, bi mu začela sapa že pošteno pešati. Zato tisti, ki nameravate kupiti kombijevsko različico Stiloja, prisluhnite enostavni rešitvi: kupite si različico s turbodizelskim motorjem.
JTD je kot naročen za ta avtomobil, saj ima navora toliko, da zlahka pripnete še polno naloženo prikolico. Pa še manj bo porabil, četudi je testni avtomobil popil malce čez devet litrov neosvinčenega bencina na sto prevoženih kilometrov, kar za skoraj 1, 3 tone težek avtomobil in težko desno nogo niti ni tako ogromno.
Krepite prijateljstva
Seveda, kadar sem se vozil naokrog s Stilojem Multi Wagon, sem večkrat poklical dobre prijatelje in jih povabil na krajše izlete. Ponavadi v hribe. Povabil sem tudi tiste prijateljice, ki se za en popoldan ne morejo odpovedati trem torbam (zakaj še vedno ne razumem, da torbica za popravljanje make-upa sodi med obvezno in neobhodno potrebno prtljago - tudi na krajšem pohodu po gorah! ! ).
Na vprašanje, kakšen avtomobil imam, sem jim odgovoril: »Ne boj se, s prostorom ni težav, le pridi v prijetno družbo! « To pa vsi radi slišimo, ne glede na to, ali smo fantje ali punce, kajne?
Aljoša Mrak
Foto: Saša Kapetanovič in Aleš Pavletič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 12.958,17 € |
Cena testnega modela: | 15.050,97 € |
Moč: | 76kW (103 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,4 s |
Največja hitrost: | 183 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,6l/100km |
Garancija: | 2 leti brez omejitve kilometrov splošne garancije, 3 leta garancije za lak, 8 let garancije proti prerjavenju, 1 leto mobilne garancije FLAR SOS |
Menjava olja vsakih | 20.000 km |
Servisni pregled na | 20.000 km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 80,5 × 78,4 mm - gibna prostornina 1596 cm3 - kompresija 10,5 : 1 - največja moč 76 kW (103 KM) pri 5750/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,0 m/s - specifična moč 47,6 kW/l (64,8 KM/l) - največji navor 145 Nm pri 4000/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,909; II. 2,158; III. 1,480; IV. 1,121; V. 0,897; vzvratna 3,818 - diferencial 3,733 - platišča 6J × 16 - gume 205/55 R 16 V, kotalni obseg 1,91 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 34,1 km/h. |
Zmogljivost: | največja hitrost 183 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,4 s - poraba goriva (ECE) 10,5/5,9/7,6 l/100 km |
Voz in obese: | kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama. |
Mase: | razno vozilo 1298 kg - dovoljena skupna masa 1808 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1100 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 80 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1756 mm - kolotek spredaj 1514 mm - zadaj 1508 mm - rajdni krog 10,5 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1440 mm, zadaj 1470 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnja klop 520 mm - premer volanskega obroča 375 mm - posoda za gorivo 58 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 L): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l) |
T = 15 °C / p = 1018 mbar / rel. vl. = 62 % / Gume: Dunlop SP Sport 2000 E | |
Pospešek 0-100km: | 12,8s |
---|---|
1000m z mesta: | 34,4s ( 194km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 15,0s |
Prožnost 80-120km/h: | 24,7s |
Največja hitrost: | 182km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 8,5l/100km |
Najvišja poraba: | 10,8l/100km |
poraba na testu: | 9,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,8m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 57dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 66dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 63dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 71dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 70dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 68dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Fiat Stilo Multi Wagon preseneča z ogromno notranjostjo, ki je tudi izdatno prilagodljiva. Moti le 1,6-litrski motor, ki le stežka zadovoljuje z navorom in s (slišnim) udobjem med vožnjo. Zato priporočamo izbiro turbodizelske različice z oznako JTD!
-
Zunanjost (10/15)
Malce smo vihali nos nad oglato obliko pa tudi velik ročaj na prtljažnih vratih ni dobil nagrade za oblikovanje!
-
Notranjost (113/140)
Zadnji sedeži se ne podrejo povsem, hvalimo pa veliko predalčkov.
-
Motor, menjalnik (22 /40)
Premalo navora v nižjih vrtljajih.
-
Vozne lastnosti (66 /95)
Povsem soliden avtomobil za vsakdanjo uporabo.
-
Zmogljivost (16/35)
Hočemo turbodizelskega JTD!
-
Varnost (36/45)
Povprečna zavorna pot, nima varnostnih zaves.
-
Gospodarnost
Ugodna cena, dobra garancija, le rabljen avtomobil izgubi nekaj vrednosti.