Podaljšani test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 74 kW (100 KM) 5v Titanium - Kakšne barve je?

27. 7. 2018 | Matija Janežič
Deli

Se vam je kdaj zgodilo, da so bile stvari drugačne, kot se vam je zdelo na prvi pogled? To se je članom uredništva in vsem, ki so prišli v stik z njo, dogajalo s Fordovo Fiesto, ki smo jo vozili na podaljšanem testu. V mislih imam barvo njene karoserije.

Ko smo Fiesto videli prvič, nas je namreč veliko menilo, da gre za odtenek zelene barve, kar nekaj pa jih je zatrjevalo, da gre za modro. In, kot se je izkazalo po pregledu podatkov o avtomobilu, imeli so prav, saj so pri Fordu barvni odtenek testne Fieste res označili za modrega. Imenujejo ga 'blue wave', torej modri val, in res se, tako kot morski valovi, odvisno od svetlobe, kameleonsko spreminja od odtenkov modre do zelene. Občutek, za katero barvo gre, je torej v očeh opazovalca.

Ta barva pa se vsekakor imenitno sklada z značajem testne fieste, ki je nekako zadržano športen. Tak zelo dobro pristaja avtomobilu, ki se mora vsak dan soočati z vožnjami med opravki v mestnem okolju, ob tem pa vozniku ali voznici privošči tudi kak zabaven izlet, saj mu veselja do vožnje ne zmanjka niti na najbolj ovinkastih cestah. Po tem so Fordovi avtomobili vedno sloveli in Fiesta ni nikakršna izjema. Za to je po eni strani zaslužno podvozje, ki se kljub začetnemu občutku mehkobe, v korist predvsem udobju na slabših podlagah, dinamično odziva na voznikove ukaze, po drugi strani pa tudi motor, litrski turbobencinski trivaljnik, ki mu kljub razmeroma skromni imenski moči 100 'konjev' le redko zmanjka volje do vrtenja. In dobra novica za kupce Fieste je, da je testno poganjal najšibkejši med enakimi, saj je na voljo še z močema 125 in 140 'konjev'. Seveda bo tistim z veliko avtomobilsko športnega značaja všeč tudi Fiesta ST z 200-'konjskim' trivaljnikom, a to je povsem druga zgodba.

Nam je bila Fiesta všeč tudi takšna, kot je prišla na test, in smo se z njo veliko vozili tako po Ljubljani in njeni okolici kot tudi na dolgih poteh po Evropi. In vedno je, tudi po zaslugi izčrpne opreme, dobro opravila svoje delo. To ne nazadnje dokazuje tudi dejstvo, da se je bilo zelo težko uvrstiti med njene voznike, saj je bila ves čas testa polno zasedena.

Preberite še:

Podaljšani test: Ford Fiesta 1,0 EcoBoost 74 kW (100 KM) 5v Titanium - Mladostna štiridesetletnica

Test: Ford Fiesta 1.0i EcoBoost 74 kW (100 KM) 5V Titanium

Podaljšani test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 74 kW (100 KM) 5V Titanium

Primerjalni test manjših družinskih avtomobilov: Citroën C3, Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra, Renault Clio, Seat Ibiza, Suzuki Swift

Primerjalni test: Volkswagen Polo, Seat Ibiza in Ford Fiesta

Kratki test: Ford Fiesta Vignale

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 22.990 €
Cena osnovnega modela s popusti: 17.520 €
Cena testnega modela s popusti: 21.190 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 422 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 841 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 73,5 kW (100 KM) pri 4.500–6.500/min – največji navor 170 Nm pri 1.500–4.000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 16 V (Michelin Primacy 3)
Zmogljivost: največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 97 g/km
Mase: prazno vozilo 1.069 kg – dovoljena skupna masa 1.645 kg
Zunanje mere: dolžina 4.040 mm – širina 1.735 mm – višina 1.476 mm – medosna razdalja 2.493 mm – posoda za gorivo 42
Notranje mere: 292–1.093 l
Naše meritve
T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.701 km
Pospešek 0-100km: 11,2s
402m z mesta: 17,7s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,9/13,8s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 15,1/16,3s (V./VI.)
poraba na testu: 7,5 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 34,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB