Ford

Zgodovina Forda se je začela junija 1903, njegov prvi model pa je bil ford A, ki so ga že leta 1904 ponujali tudi v Evropi. Pravi prodor je ustanovitelju tovarne Henryju Fordu uspel z oktobra 1908 predstavljenim Fordom T, ki je bil zaradi uvedbe tekočega traku razmeroma poceni. Po okrog 15 milijonih izdelanih primerkov ga je šele leta 1927 nasledil Ford A. Ford je potem precej ločil ameriški in evropski …

Zgodovina Forda se je začela junija 1903, njegov prvi model pa je bil ford A, ki so ga že leta 1904 ponujali tudi v Evropi. Pravi prodor je ustanovitelju tovarne Henryju Fordu uspel z oktobra 1908 predstavljenim Fordom T, ki je bil zaradi uvedbe tekočega traku razmeroma poceni. Po okrog 15 milijonih izdelanih primerkov ga je šele leta 1927 nasledil Ford A. Ford je potem precej ločil ameriški in evropski modelni liniji, saj je v ZDA leta 1932 predstavil zmogljivi model Ford V8, v Evropi pa Ford Eight/6CV/Köln z 933-kubičnim štirivaljnikom. Po drugi svetovni vojni so Fordovo ameriško dejavnost najbolj zaznamovali predvsem Mustang, Thunderbird in poltovornjak Ford F, v osemdesetih letih Taurus in Sable, v devetdesetih letih pa Contour kot ameriški Modeo. Evropski Ford je iz druge svetovne vojne sicer popeljal v bistvu predvojni V8 Pilot, sodobne čase pa sta v Veliki Britaniji leta 1950 napovedala Consul in Zephyr, v Nemčiji pa leta 1955 Taunus. Leta 1959 je iz angleške tovarne prišel model 105E Anglia. Leta 1962 je nemški Ford s Taunusom 12M uvedel sprednji pogon, britanski odgovor nanj pa je bila Cortina, ki je leta 1963 dobila tudi zmogljivo različico Lotus Cortina. Tedaj je uspehe na dirkališčih dosegal Ford GT40. Leta 1967 je evropski Ford končno združil moči in leta 1968 kot prvega vseevropskega Forda predstavil Escorta, ki mu je čez dobro leto sledil športni kupe Capri. Kot otrok naftne krize je leta 1976 nastala majhna Fiesta s prednjim pogonom, ki ga je imel tudi leta 1980 predstavljeni Escort, leta 1982 pa je Cortino in Taunusa nasledila Sierra. Leta 1993 je sprednji pogon tudi v Fordov srednji razred pripeljal Mondeo. Leta 1998 je Focus napovedal »new edge design« in leta 2003 dobil tudi enoprostorsko različico C-Max. Novemu Galaxyju se je leta 2006 pridružil športni S-Max, enoprostrce pa je navzdol zaokrožil še B-max. Leta 2008 je Ford v razred športnih terencev vstopil s Kugo.

Testi

Kratki test: Ford Transit Custom Trail 2.0 TDCi 136 kW (185 KM), M6, L2H1 PP340 (2022)

Zapeljali smo potomca Ford Transita in Raptorja – le čigavi geni prevladujejo?

Podaljšani test: Ford Kuga ST-Line X 2.0 EcoBlue Hybrid – mHEV 110 kW (150 KM) (2021)

Sodobna tehnologija, ki pa je skoraj zagotovo ne boste opazili - a vam bo pomagala!

Kratki test: Ford Tourneo Custom Active 2.0 TDCi 136 kW (185 KM) mHEV (2021)

Takšen Ford pa utegne zadovoljiti potrebam večine družin. Tudi vaše?

Podaljšani test: Ford Kuga 2.0 TDCI ST-Line (2021)

...In zato podaljšano-testni Ford šele z drugim pogledom razkrije več

Kratki test: Ford Puma 1.0 ST-Line X Vignale Aut (2021)

Samo še ta izvedba je manjkala

Kratki test: Ford Kuga ST-Line X 2.5 Duratec (2021)

PHEV ali FHEV, to je zdaj …

Kratki test: Ford Ecosport Active 1.0 EcoBoost 92 kW (125 KM) (2021)

Videz vara

Kratki test: Ford Grand Tourneo Connect 1.5 Connect 1.5 (2021)

Mojster številnih talentov

Kratki test: Ford Puma 1.0 Titanium X mHEV (2021)

Še najmanj križanca

Kratki test: Ford Focus Active Karavan 1.0 (2021)

Vsaj do vikenda vas bo zagotovo pripeljal

Ostali članki

Premiera: Novi Ford Mustang bo navdušil bencinske navdušence, šokiral pa vas bo s povsem drugačnim "obrazom" avtomobila

Američani potrdili prihod še ene avtomobilske legende v Evropo

Najnovejši Fordov 'Superdostavnik' predhodnike pustil daleč za seboj, njegovi moči bodo kos le redki

Za vse te kategorije ima izpit legendarni Andrej Stare

Legendarni Tone Vogrinec o tem, zakaj je le en dan vozil Mercedesa in za kaj ga je hitro zamenjal

Uspeva združevati več karakterjev, za vsakogar nekaj

Njihov nov tempomat je tako napreden, da bi lahko ukinili potrebo po klasičnih prometnih znakih za omejitev hitrosti

Sodišče nenadoma prepovedalo proizvodnjo in prodajo vozil priljubljene znamke! To je razlog

Volkswagen Amarok: še vedno zakrit, a vam večino že lahko razkrijemo - tudi prve fotografije!