Ford

Zgodovina Forda se je začela junija 1903, njegov prvi model pa je bil ford A, ki so ga že leta 1904 ponujali tudi v Evropi. Pravi prodor je ustanovitelju tovarne Henryju Fordu uspel z oktobra 1908 predstavljenim Fordom T, ki je bil zaradi uvedbe tekočega traku razmeroma poceni. Po okrog 15 milijonih izdelanih primerkov ga je šele leta 1927 nasledil Ford A. Ford je potem precej ločil ameriški in evropski …

Zgodovina Forda se je začela junija 1903, njegov prvi model pa je bil ford A, ki so ga že leta 1904 ponujali tudi v Evropi. Pravi prodor je ustanovitelju tovarne Henryju Fordu uspel z oktobra 1908 predstavljenim Fordom T, ki je bil zaradi uvedbe tekočega traku razmeroma poceni. Po okrog 15 milijonih izdelanih primerkov ga je šele leta 1927 nasledil Ford A. Ford je potem precej ločil ameriški in evropski modelni liniji, saj je v ZDA leta 1932 predstavil zmogljivi model Ford V8, v Evropi pa Ford Eight/6CV/Köln z 933-kubičnim štirivaljnikom. Po drugi svetovni vojni so Fordovo ameriško dejavnost najbolj zaznamovali predvsem Mustang, Thunderbird in poltovornjak Ford F, v osemdesetih letih Taurus in Sable, v devetdesetih letih pa Contour kot ameriški Modeo. Evropski Ford je iz druge svetovne vojne sicer popeljal v bistvu predvojni V8 Pilot, sodobne čase pa sta v Veliki Britaniji leta 1950 napovedala Consul in Zephyr, v Nemčiji pa leta 1955 Taunus. Leta 1959 je iz angleške tovarne prišel model 105E Anglia. Leta 1962 je nemški Ford s Taunusom 12M uvedel sprednji pogon, britanski odgovor nanj pa je bila Cortina, ki je leta 1963 dobila tudi zmogljivo različico Lotus Cortina. Tedaj je uspehe na dirkališčih dosegal Ford GT40. Leta 1967 je evropski Ford končno združil moči in leta 1968 kot prvega vseevropskega Forda predstavil Escorta, ki mu je čez dobro leto sledil športni kupe Capri. Kot otrok naftne krize je leta 1976 nastala majhna Fiesta s prednjim pogonom, ki ga je imel tudi leta 1980 predstavljeni Escort, leta 1982 pa je Cortino in Taunusa nasledila Sierra. Leta 1993 je sprednji pogon tudi v Fordov srednji razred pripeljal Mondeo. Leta 1998 je Focus napovedal »new edge design« in leta 2003 dobil tudi enoprostorsko različico C-Max. Novemu Galaxyju se je leta 2006 pridružil športni S-Max, enoprostrce pa je navzdol zaokrožil še B-max. Leta 2008 je Ford v razred športnih terencev vstopil s Kugo.

Testi

Kratki test: Ford Ecosport Active 1.0 EcoBoost 92 kW (125 KM) (2021)

Videz vara

Kratki test: Ford Grand Tourneo Connect 1.5 Connect 1.5 (2021)

Mojster številnih talentov

Kratki test: Ford Puma 1.0 Titanium X mHEV (2021)

Še najmanj križanca

Kratki test: Ford Focus Active Karavan 1.0 (2021)

Vsaj do vikenda vas bo zagotovo pripeljal

Kratki test: Ford Fiesta Titanium 1.0 EcoBoost mHEV (2020)

Blagi hibrid, ki ga občutiš?

Test: Ford Focus ST 2,3 EcoBoost (2020)

Motorni 'downsizing' mu niti pod razno ne diši

Test: Ford Kuga 2.5 ST PHEV (2020)

Takšnega Forda pa še ni bilo

Kratki test: Ford Tourneo Custom Titanium X 2.0 Mhev (2020)

Kralj dolgih poti, ki ga vse prevečkrat spregledamo

Test: Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (114 kW) ST-Line X (2020)

Puma dlako menja, a narave nikoli

Kratki test Ford Ranger Raptor

AVZ

Ostali članki

Končno! Prvi WRC nove dobe je ...

V skrbi za življenja otrok Ford predstavil rešitev, ki bo do izraza prišla v vročih poletnih dneh

Ford personalizacijo svojih vozil dvignil na novo raven: spodbuja tudi domače predelave

Premiera: Ford F-150 Lightning - ime mu bo poslej pristajalo še bolj

Pri Fordu vztrajajo - Mondea ne bo ...

Premiera: Mondeov naslednik najprej na voljo Kitajcem?

Konec skrbi za VW in Ford, a - kdo bo plačal milijardno odškodnino?

Uganite, kdo bo daroval 'organe' novemu električnemu Fordu?

Samosvoj ali podoben Fordovemu originalu?