Ford Fiesta 1.3i Comfort

4. 3. 2004 | Peter Kavčič
Deli

Nekoč sem nekje prebral, da je vodnar prijazno nebesno znamenje, da prinaša dobre stvari, kot na primer blaginjo, mir in srečo. Pravzaprav ne vem natančno, tako se mi zdi, če me spomin ne vara, saj o zvezdah, predvsem pa o horoskopu nimam pojma. Ne nazadnje pri Avto magazinu ocenjujemo in testiramo avtomobile, ne pa napovedujemo njihovo prihodnost.

Zato mi ime Aquarius, s katerim so pri Fordu dopolnili paket opreme Comfort, lepo zveni, pove pa le toliko, da je Fiesta modre barve, kot morje ali ocean. Pa dosti o tem, preidimo k bistvu.

 

Športen na zunaj

Torej, če je modra barva zaradi prej omenjenega imena, lahko rečemo, da se mali Fiesti prav lepo poda. Naredi jo zelo trendovsko in všečno, tako da že na prvi pogled rečeš, opa, to je pa lep avto. Ženske bi rekle: »O, to je pa lep avto modre barve, katere znamke pa je? « Roko na srce, ženske gledajo malce drugače na avtomobile in ta ima vse adute, da jim bo všeč.

Trivratna Fiesta tudi sicer ni napačno oblikovana, sledi Fordovemu slogu oblikovanja ostrih linij in je vsekakor lepša od različica s petimi vrati. Ker so vrata nekoliko razpotegnjena nazaj (čeprav so velika, niso pretežka), je avto videti nekako športen. To je seveda dobro, če je kupec takega avtomobila še brez družine, oziroma brez otrok.

 

Le en par vrat za vstopanje resda pripomore k videzu, nikakor pa ne k uporabnosti. Dostop do zadnje klopi je tako nekoliko zahteven, sploh če morate otroka še pripeti z varnostnim pasom, preden se odpeljete. Kdor namerava zadaj redno voziti potnike, naj se raje odloči za petvratno različico.

Toda žal moramo opozoriti, da kljub temu potnikov na zadnji klopi ne boste ravno razvajali z udob- jem, saj je naslonjalo za hrbet preveč ravno, brez pravega bočnega oprijema za hrbet. Zato boste na ovinkih slišali pritožbe, da vozite prehitro (v resnici pa peljete povsem umirjeno). Pa še nekaj je: prav veliko prostora za glavo ne boste našli pod streho, ki je preblizu že povprečno raščenim moškim potnikom.

No, po drugi strani pa bodo vas in vaš avto hvalili v vročih dneh, saj klimatska naprava v Fiesti deluje zelo dobro, ob tem pa boste lahko poslušali svojo najljubšo melodijo iz kakovostnega avdiosistema.

Odlična lega na cesti

Kadar se boste v tej Fiesti vozili sami ali le s sopotnikom na prednjem desnem sedežu, vas bo mali Fordek navdušil s svojo lego na cesti. Ta je že nekoliko športna! Predvsem pa navdušujeta zanesljivost, s katero Fiesta »zareže« skozi ovinke, in njeno natančno vodenje. V takšnih lepih trenutkih je edina stvar, ki vam lahko pokvari popolno veselje, ali dolga kolona avtomobilov ali pa preslaboten motor.

Priznamo, da nam je bilo težko oceniti motor in njegove zmogljivosti. Ni slab, da ne bo pomote, zmore namreč 70 KM, kar je za večino voznikov zadovoljivo, toda ob tako uglašenem podvozju smo si preprosto želeli več. Še najboljši bi bil 2, 0-litrski motor z vsaj 170 KM. Tako pa 1, 3-litrski motor zasluži povprečno oceno. Iz sebe iztisne dovolj moči in navora, da je vožnja še vedno zabavna. Da pokaže kaj več, pa je treba močno pohoditi stopalko za plin.

To se bo na koncu poznalo tudi pri porabi goriva. Na našem testu smo mu namreč namerili povprečno porabo 7, 9 litra na 100 prevoženih kilometrov, največja poraba pa je znašala 8, 3 litra na 100 kilometrov. Glede na prostornino motorja bi bila lahko poraba tudi manjša.

Malenkostno pripombo imamo tudi nad menjalnikom, natančneje nad prestavno ročico menjalnika. Ta je ob pretikanju precej trda, tako da mora biti voznik z desnico že skoraj grob, če hoče hitro pretakniti v prestavo višje ali nižje. Poleg tega pa v mehanizmu za pretikanje tudi ni prave natančnosti, saj se prestavna ročica prepogosto zatika.

To pa je pravzaprav tudi zadnja omembe vredna zamera; na fordovsko odpiranje pokrova motorja s ključem smo se že skoraj privadili. Pa se ne bi smeli, zato bomo, kljub temu da smo to napisali že vsaj tisočkrat (po vseh teh letih imamo tak občutek), zapisali še enkrat.

Sicer pa Fiesta Comfort 1.3 s tremi vrati: videti je dobro, pelje se še boljše, no ja, motorju bi prav prišel kak dodaten konjiček; v celoti ni napačen avto, sploh ne.

Peter Kavčič

Foto Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 9.593,56 €
Cena testnega modela: 10.983,14 €
Moč: 51kW (70 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,8 s
Največja hitrost: 158 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: Tehnieni podatki 4-valjni - 4-taktni - vrstni- bencinski - gibna prostornina 1299 cm3 - največja moč 51 kW (70 KM) pri 5600/min - največji navor 106 Nm pri 2600/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 175/65 R 14 T (Uniroyal MS Plus 5).
Zmogljivost: največja hitrost 158 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,8 s - poraba goriva (ECE) 8,3/5,0/6,2 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1105 kg - dovoljena skupna masa 1510 (1530) kg.
Zunanje mere: dolžina 3917 mm - širina 1683 mm - višina 1467 mm - prtljažnik 268-945 l - posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 7 °C / p = 1000 mbar / rel. vl. = 58 % / Stanje kilometrskega števca: 703 km
Pospešek 0-100km: 16,3s
402m z mesta: 20,0s ( 109km/h)
1000m z mesta: 37,5s ( 134km/h)
Prožnost 50-90km/h: 18,0 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 32,0 (V.)s
Največja hitrost: 155km/h (IV.)
poraba na testu: 7,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 50,9m
AM meja: 43m
Hvalimo in grajamo
lega na cesti
pregledni merilniki
delovanje klimatske naprave
sedenje na zadnji klopi
povprečen motor
trda prestavna ročica menjalnika
nima zavornega sistema ABS