Ford Fiesta je globalni avtomobil, ki naj bi zaživel tudi na ameriških in nekaterih azijskih cestah. Pravzaprav so pri Fordu mislili predvsem na posameznike.
Globalno se lepo sliši, vendar malce težje izvede. Čeprav se tako evropski kot ameriški ali azijski vozniki hočejo le pripeljati od točke A do točke B, so njihova pričakovanja glede vožnje povsem različna.
Evropejci stavimo na dinamično vožnjo, Azijci gledajo bolj na udobje in prostornino prtljažnika, za Američane pa verjetno najbolje poskrbiš z dobrim samodejnim menjalnikom in s priročnim držalom za kavo.
Seveda se malce šalimo, saj svet ni tako črno-bel. Fiesta ima vse atribute, da jo bodo vzljubili na vseh kontinentih. Dinamična oblika, čeprav obložena s petimi vrati, je celo tako športna, da bo Fiesta prihodnje leto zastopala Ford na svetovnem prvenstvu v reliju.
Fiesta WRC, oborožena z novim 1, 6-litrskim prisilno polnjenim motorjem, bo torej prek globalnega športa pogosto v medijih. S tem pa bo bolj prepoznavna tudi 'navadna' Fiesta.
Testna Fiesta je imela z bodočim WRC-dirkalnikom podobno le prostornino motorja, saj je bilo treba na bencinski črpalki zapeljati pod napis plinsko olje. Motor je kljub turbodizelski robatosti, tresljajem in glasnosti (nič kritičnega, je pa opazno predvsem zunaj potniške kabine) prav prijazen do voznika.
Pri pospeševanju začne delati že pri 1.500 vrtljajih in se z veseljem zavrti, čeprav ni potrebe po vztrajanju v višjih vrtljajih. Odličen je tudi menjalnik, saj hitro in natančno objema vseh pet prestav.
Čeprav je kombinacija motorja in menjalnika dobra, da ne bo nihče razočaran, pa smo pogrešali nekaj več iskrosti predvsem pri avtocestni hitrosti, polno naloženem avtomobilu ali vožnji v klanec.
Žal je menjalnik samo petstopenjski in žal ima motor le 66 kilovatov, kar je zaradi turbodizelskega navora v mestu več kot dovolj, pri prej omenjenih razmerah pa zmanjka tistih 10 ali 20 'konjev', da bi res navdušil.
Mogoče ni kriv motor, ampak menjalnik: če bi bil šeststopenjski, bi lahko inženirji bolje izkoristili srednje območje vrtljajev, v katerih 1.6 TDCi najlažje diha. Mogoče nas čaka v bližnji prihodnosti tovarniški motorni tuning, recimo 1.6 TDCi z 80 kilovati (najmočnejši turbodizelski in dobro založeni Polo ima 77 kW, pri Cliu pa lahko obkljukate dCi 105), ali pa zgolj šesta prestava?
Oprema Titanium, oplemenitena z dodatki Individual in nekatero dodatno opremo, je pravi odgovor za zahtevnejše kupce. Medtem ko smo pri osnovni Fiesti kritizirali (varnostno) opremo, bomo pri tej bolj milostni, čeprav je stabilnostni ESP (Fordov IVD) še vedno le na seznamu dodatne opreme.
Pet varnostnih blazin (poleg čelnih in stranskih tudi kolenska! ), radio s CD-predvajalnikom in ročna klimatska naprava so serijska, parkirna tipala, športni spojler, 16-palčna platišča in Bluetooth pa dodatna oprema. Seveda je namesto ročne tudi samodejna klima.
Žal potem tudi cena avtomobila naraste do te mere, da bi lahko pri tekmecih kupili dobro založen in za številko večji avtomobil. Ali pa Focusa. Spet smo bili presenečeni nad odličnim položajem za volanom Fieste, saj je vzdolžni pomik volanskega obroča naravnost navdušujoč.
Slaba stran tega je, drage dame, da se bo tudi vaš visok fant odlično počutil za krmilom. Pozabite pa na prostor za noge na zadnji klopi, saj so ga pri Fordu očitno žrtvovali za udobje na sprednjih sedežih. Prtljažnik je z 295 litri v tem razredu povprečen.
Zdi se, kot bi pri Fordu s tem avtomobilom žrtvovali uporabnost za uživaštvo. Kaj potem, če ni prostora na zadnji klopi, če pa je spredaj lepo? Dober motor, menjalnik, odlično podvozje in komunikativen servovolan pa to teorijo še podkrepijo. In če k temu pristavimo še opremo Individual, v našem primeru so bili to usnjeni rdeče-srebni (tako vsaj pravijo pri Fordu) dodatki na sedežih in vratih, je odgovor še jasnejši.
Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Summit motors Ljubljana |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 15.360 € |
Cena testnega modela: | 19.330 € |
Moč: | 66kW (90 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,9 s |
Največja hitrost: | 175 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,2l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.596 cm? – največja moč 66 kW (90 KM) pri 4.000/min – največji navor 212 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Goodyear Ultragrip Performance M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,9 s – poraba goriva (ECE) 5,2/3,6/4,2 l/100 km, izpust CO2 110 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.100 kg – dovoljena skupna masa 1.550 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.958 mm – širina 1.709 mm – višina 1.481 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 42 l. |
Prtljažnik: | 295–979 l |
T = -8 °C / p = 899 mbar / rel. vl. = 70 % / Stanje kilometrskega števca: 14.420 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,8s |
---|---|
402m z mesta: | 18,1s ( 123km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,6s |
Prožnost 80-120km/h: | 11,2s |
Največja hitrost: | 177km/h (V.) |
poraba na testu: | 6,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 44,8m |
AM meja: | 41m |
-
Ni dvoma, tako opremljena Fiesta je dober avtomobil. Z odzivnim podvozjem in servovolanom ter hitrim in natančnim menjalnikom nagrajuje dinamične voznike, motorju manjka le nekaj več moči (za suverenost tudi pri polni obremenitvi) in (ali?) menjalniku šesta prestava. Na prostor na zadnji klopi pa raje pozabite.