Je že tako - ne samo na cesti, tudi na vodi velja enako: večja je barka, bolj spoštljivo si jo ogledujemo. Ampak ob tem mnogokrat pozabljamo, da je lahko majhno včasih prav zabavno. Vprašajte samo zagrizenega jadralca, kaj si misli o razredu Optimist.
In kot da se tega pri Fordu še kako dobro zavedajo. Mali Ka bo še letos na ceste zapeljal tudi kot Streetka in Sportka. Petvratna Fiesta se na nekaterih trgih že baha s svojo trivratno različico, pozabiti pa ne smemo tudi na Fusiona, ki je pravkar zapeljal v slovenske prodajne salone.
Pa se lotimo najprej njegovega imena. Primernejšega si skorajda ne bi mogli izmisliti. V angleškem jeziku ima namreč ta beseda več pomenov. Pomeni lahko zlitje, s čimer se bodo najverjetneje strinjali vsi tisti, ki jim ta avto ni všeč, pa tudi združitev. No, to pa je že mnogo bližje mislim, ki so jih imeli Fordovci v glavah.
Fusion naj bi namreč združeval mestno okretnost in prostorno notranjost. Tudi zato je v primerjavi s Fiesto, čeprav je narejen na isti osnovi, nekoliko daljši, širši in višji, pa tudi dražji - približno 200.000 tolarjev. Zaradi novih zunanjih mer je rahlo trpela zunanjost, ki je na pogled manj skladna, vendar prav to prinaša nekatere prednosti. Prostora v notranjosti je več, nekoliko povzdignjena karoserija od tal pa dopušča, da se Fusion dovolj udobno počuti tudi tam, kjer ceste niso več zgledno urejene.
Pravzaprav prične voznika in potnike o tem kaj hitro prepričevati tudi notranjost. Ta je sicer precej podobna Fiestini, toda (vsaj) na pogled mnogo manj žlahtna. Robovi na armaturni plošči se na primer zdijo ostrejši, spoji širši, plastika trša, notranjost pa v celem predvsem trpežnejša. Škoda, saj so oblikovalci svoje delo opravili dovolj dobro. Predvsem živahni zračniki, modularni avdio sistem in prostor okoli prestavne ročice to zagotovo dokazujejo. Nikakor pa tega ne moremo trditi za merilnike. Ti so brez dvoma največje razočaranje. Prav težko si je razložiti, zakaj so se oblikovalci odločili spremeniti Fiestino obliko zaobljenega nadstreška in namesto tega, za volanski obroč, v armaturno ploščo vrinili ovalu podoben okvir ter merilnika vrtljajev in hitrosti, ki sta sicer dobro berljiva, toda oblikovno prav nič izvirna.
No, še večjo grajo si zaslužita digitalna merilnika količine goriva v posodi in temperature hladilne tekočine, stisnjena v majhnem zaslonu iz tekočih kristalov na dnu merilnika vrtljajev, ki sta za marsikaterega voznika s slabšim vidom prav težko berljiva. Je pa zato armaturna plošča v Fusionu bogatejša za en predal na vrhu sredinske konzole, ki ni le skrit pod pokrovom, ampak tudi izredno pripraven, saj ima edini gumijasto podlogo in tako drobnarijam v svoji notranjosti preprečuje kotaljenje.
Če se še nekoliko posvetite Fusionovi notranjosti, najdete predal tudi pod sedalnim delom sovoznikovega sedeža. Pa ne takšnega, ki ga izvlečete, ampak morate za to dvigniti sedalni del. Domiselno!
Žal podobnih rešitev zadaj ni. Vendar je treba priznati, da imajo potniki tam svojo stropno lučko za osvetlitev notranjosti, žepa na hrbtih prednjih dveh sedežev, da ni po tretjini deljiv le naslonski del klopi, ampak tudi sedalni, in da je, glede na velikost avtomobila, sedenje zadovoljivo udobno. Tudi na račun širine avtomobila.
Podobno velja za prtljažnik. Predalčkov ob strani resda ni, prav tako ni odprtine v naslonjalu zadnje klopi, skozi katero bi lahko porinili ožji in daljši predmet. Je pa zato pripravna mreža, v katero je mogoče pospraviti marsikaj. Tudi vrečke z nakupa, na primer. Žal pa Fusion, tako kot večina njegovih bratov, za odpiranje prtljažnih vrat ne ponuja nič bolj preprostega načina. Pa čeprav si izmed vseh morda še najbolj želi kupcev s potrebami po prilagodljivem in uporabnem prtljažnem prostoru! Vrata se sicer odpirajo od odbijača navzgor, zato roba, čez katerega bi bilo treba dvigovati tovor, ni. Toda to lahko storimo le s pomočjo stikala na armaturni plošči ali ključa. Slednjega seveda, ko imamo polne roke vrečk, nikoli ni pri roki, če pa je že, »projekt« odpiranja vrat zahteva kar nekaj psiho-fizičnih spretnosti.
Še dobro, da je Fusion Ford in lahko zato navduši z drugimi stvarmi. Na primer z mehaniko. Menjalnik je odličen - tekoč in natančen. Volanski mehanizem komunikativen. Prav tako podvozje, čeprav so prečna in vzdolžna nihanja karoserije včasih rahlo moteča. Toda vzrok za to je najverjetneje treba iskati v nekoliko povišani karoseriji od tal. Za povsem soliden izdelek pa se izkaže tudi agregat. Še posebej če pomislimo, da se z njim motorna paleta šele prične.
Spodobno prične »vleči« že od 2500 vrtljajev dalje, svoje delo v celotnem območju opravlja zelo zvezno, toda priganjanj ne mara. Nanje se odzove s povečanim truščem v notranjosti in predvsem z večjo porabo goriva. Torej lahko nekaj težav vozniku povzroči le še delovni prostor - opore za levo nogo ni, desno vzvratno ogledalo ima omejen pomik, kar bodo ugotovili predvsem manjši vozniki in voznice, boljši bočni oprijem pa bi si želeli tudi od prednjih dveh sedežev.
Ampak ko se sprijaznite s tem, ugotovite, da je vožnja s Fusionom vseeno lahko prav prijetna, da predalčkov za drobnarije nikakor ni malo in da je prostor zadaj za ta avtomobilski razred presenetljivo velik. Pa tudi prilagodljiv! Zbegata vas tako lahko le še cena in oprema, ki je vključena v osnovni paket - Ambiente. Za 2.600.128 tolarjev sicer v Fusionu dobite centralno ključavnico, dve varnostni blazini, volanski servomehanizem ter po višini nastavljiv voznikov sedež in volanski obroč, ne pa tudi električno pomičnih stekel v prednjih vratih, radijskega sprejemnika ali pa vsaj merilnika zunanje temperature, kot bi morda pričakovali.
Toda kot smo že v uvodu ugotovili: ljudje navadno občudujemo predvsem velike barke - seveda zaradi udobja, ki ga ponujajo, ob tem pa na manjše povsem pozabljamo. Ampak toliko zabave, kot jo lahko doživite na malem Optimistu, na velikih barkah zagotovo je ne boste.
Matevž Korošec
Prodaja: | Summit motors Ljubljana |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 10.850,14 € |
Cena testnega modela: | 12.605,57 € |
Moč: | 58 kW (79 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,7 s |
Največja hitrost: | 163 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,5l/100km |
Garancija: | 1 leto brez omejitve kilometrov splošne garancije, 12 let garancije za prerjavenje, 1 leto mobilne garancije EvroServis |
Obvezno zavarovanje: | 286,26 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 91.500 € |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 76,0 × 76,5 mm - gibna prostornina 1388 cm3 - kompresija 11,0 : 1 - največja moč 58 kW (79 KM) pri 5700/min - srednja hitrost bata pri največji moči 14,5 m/s - specifična moč 41,8 kW/l (56,8 KM/l) - največji navor 124 Nm pri 3500/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 5,0 l - motorno olje 3,75 l - akumulator 12V, 55 Ah - alternator 100 A - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,580; II. 1,930; III. 1,280; IV. 0,950; V. 0,760; vzvratna 3,620 - prestava v diferencialu 4,250 - platišča 6J × 15 - gume 195/60 R 15 H, kotalni obseg 1,85 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 34,5 km/h |
Zmogljivost: | največja hitrost 163 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,7 s - poraba goriva (ECE) 8,5/5,3/6,5 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1070 kg - dovoljena skupna masa 1605 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 900 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4020 mm - širina 1721 mm - višina 1528 mm - medosna razdalja 2485 mm - kolotek spredaj 1474 mm - zadaj 1435 mm - najmanjša razdalja od tal 160 mm - rajdni krog 9,9 m |
Notranje mere: | dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1560 mm - širina (komolci) spredaj 1420 mm, zadaj 1430 mm - višina nad sedežem spredaj 960-1020 mm, zadaj 940 mm - vzdolžnica prednji sedež 900-1100 mm, zadnja klop 860-660 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 500 mm - premer volanskega obroča 375 mm - posoda za gorivo 45 l |
Prtljažnik: | (normno) 337-1175 l ; Prostornina prtljažnika izmerjena s standardnimi Samsonite kovčki: 1 × nahrbtnik (20 l), 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček 68,5 l, 1 × kovček 85,5 l |
T = 0 °C, p = 1012 mbar, rel. vl. = 64 %, Stanje kilometrskega števca: 520 km, Gume: Uniroyal MS Plus 55 | |
Pospešek 0-100km: | 14,5s |
---|---|
1000m z mesta: | 36,4s ( 138km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 14,7 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 26,5 (V.)s |
Največja hitrost: | 169km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 9,1l/100km |
Najvišja poraba: | 11,2l/100km |
poraba na testu: | 10,1 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 81,2m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 48,1m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 58dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 66dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 64dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 72dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 70dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 69dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Fusion odpira novo nišo v svetu avtomobilizma, namenjeno ljudem, ki iščejo okreten, dovolj udoben ter hkrati prostoren avto. Ne verjamete? Že kaj kmalu bosta v Slovenijo prišla vsaj še dva podobna avtomobila: Mazda2 in Opel Meriva.
-
Zunanjost (12/15)
Prostornost v notranjosti je tokrat dobila prednost, zato je Fusion v primerjavi s Fiesto manj skladen.
-
Notranjost (119/140)
Armaturna plošča je manj žlahtna kot v Fiesti, toda potniška kabina skupaj s prtljažnikom je uporabnejša.
-
Motor, menjalnik (25 /40)
Motor sicer ni tehnološki posebnež, vendar ni podhranjen. Manjka mu le živahnosti.
-
Vozne lastnosti (69 /95)
Menjalnik in volan sta dobra, podvozje solidno (nagibanje karoserije), ni pa opore za levo nogo.
-
Zmogljivost (17/35)
Od motorja ne smemo veliko pričakovati, saj je na dnu palete, zato so tudi zmogljivosti zgolj povprečne.
-
Varnost (25/45)
V osnovi sta le dve varnostni blazini, zavorna pot z ABS-om je povprečna, je pa vidljivost iz vozila pohvalna.
-
Gospodarnost
Cena glede na opremo ni nizka, toda vključuje tudi solidni paket garancij. Poraba goriva bi lahko bila manjša.