Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost (132 kW) Titanium (7 sedežev)

18. 1. 2012
Deli

Družinski enoprostorec pri Fordu? Lahko vzamete C-Maxa. Pet sedežev, kar dovolj prostora v prtljažniku. Želite večjega? Izvolite S-Maxa. Prevelik? Za izbirčne in natančne je na voljo še srednja pot: Grand C-Max.

Da ne bo pomote: daleč od tega, da bi se C-Max in Grand C-Max razlikovala le po velikosti. Na pogled sta si podobna, po prostornosti v prvih dveh sedežnih vrstah tudi in tudi voznik izza volana ne bo prav zlahka opazil razlike. Ta je najbolj opazna, ko si zaželite dostopa do druge (in tretje, a o tem kasneje) sedežne vrste. Za to namreč ne boste odpirali klasičnih, temveč drsna vrata.

To je lahko, predvsem na ozkih parkiriščih, zelo dobrodošlo, saj so vrata lahko dolga (in zato vstopanje v zadnjo sedežno vrsto lažje), pa za njihovo odpiranje vseeno ne boste potrebovali veliko prostora. Pohvalno je tudi dejstvo, da za odpiranje in zapiranje vrat niso potrebne močne roke, po drugi strani pa se v zadnjem položaju vrata hitro in varno zaskočijo tudi, ko avto stoji z nosom navzdol na bolj strmem klancu.

Ostanimo zadaj: v dnu prtljažnika (ta je zato plitvejši kot pri petsedežni različici) se skrivata dva bolj kot ne zasilna sedeža, ki ju je mogoče izvleči ali zložiti z le enim gibom. Fordovci so se potrudili in poskrbeli, da njun hrbet ne le tvori povsem ravno dno prtljažnika, temveč tudi zapre vse špranje, v katerih bi lahko izginila kakšna malenkost. Da bi bila uporabna, bo treba sedeža (oziroma sedeže) v drugi sedežni vrsti zapeljati naprej, saj takrat, ko so potisnjeni v povsem zadnji položaj, zmanjka prostora za kolena, stopala in ostanek nog v tretji vrsti sedečih. Pri medosni razdalji, značilni za ta razred enoprostorcev, čudežev pač ni.

V drugi sedežni vrsti se sedi dobro, tudi če ste dolgin – a le, dokler so sedeži potisnjeni popolnoma nazaj. V sedemsedežni razmestitvi bo v drugi vrsti sicer dovolj prostora za otroke in manjše odrasle, udobja za višje pa pač ne bo. Torej: dva odrasla in štiri ali pet otrok? Da. Šest odraslih? Raje ne.

Na fotografijah boste opazili, da ima testni Grand C-Max v drugi sedežni vrsti le dva sedeža. Tam bi lahko bil tudi tretji, zasilni, ki se namesti med oba zunanja sedeža, a roko na srce: je toliko zasilen, da nima smisla. Sedenje na obeh zunanjih je tako bolj udobno in takšna razmestitev sedežev je, realno gledano, tudi edina logična. Tlačiti tri odrasle na zadnjo klop enoprostorca tega razreda ni prav prijazno. Gneča je pri komolcih, bokih ... Tako se morate pri Grand C-Maxu pravzaprav odločiti le, ali boste potrebovali tretjo sedežno vrsto – omisliti si ga je mogoče tudi brez nje. In občutek pravi, da je prav Grand C-Max v petsedežni (no, ja, štirisedežni) različici najboljša izbira pri C-Maxih.

Najboljša izbira pa je tudi motor, kakršen se je skrival pod motornim pokrovom. Oznaka EcoBoost pomeni bencinski motor, podprt s turbopuhalom, le 1,6 litra prostornine pa v tem primeru seveda ne pomeni minusa. Motor se pohvali ne le z bogato odmerjenimi zmogljivostmi (180 ’konjev’ pomeni izjemno lagodno vožnjo tudi na avtocestah, kjer ni hitrostne omejitve), ampak je tudi zelo tih, zelo uglajen in prožen že od skoraj tisoč vrtljajev. Pri speljevanju na klancu bi lahko prisegli, da je pod motornim pokrovom dizel – če ne bi bilo v notranjosti tako tiho.

Po nekaj dneh smo tako opazili, da motorja pri mestni vožnji, recimo, skoraj nikoli nismo zavrteli čez 2.500 ali 3.000 vrtljajev, pa smo bili vseeno vedno med najhitrejšimi. Poraba? Lahko je dovolj majhna, nekaj nad osmimi litri, lahko pa spleza proti 11 in več litrom. Na testu je (ob nadpovprečnem številu hitrih avtocestnih kilometrov) številka obstala na 9,1.

Ročni šeststopenjski menjalnik je hiter in lepo tekoč, tako da voznik z veseljem uporabi prestavno ročico. K živahni vožnji kliče tudi podvozje, ki je, čeprav se med ovinki znajde odlično (za ta razred), še vedno dovolj udobno nastavljeno. Dober elektromehanski servo pa le še dopolni občutek vožnje z najbolj športnim med enoprostorci ...

Srednja varianta (velikostno) Fordovih enoprostorcev se tako izkaže za odlično izbiro, motor iz vrha ponudbe pa tudi. Ja, lahko bi posegli po dizlu, če morate varčevati pri porabi, S-Max ima več prostora znotraj, navadni C-Max pa zavzame malo manj prostora. A ko je treba najti kompromis med vsem tem, puščica hitro pokaže proti natanko takemu C-Maxu. Tudi zaradi cene.

bese­di­lo: Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

 

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 24445 €
Cena testnega modela: 28490 €
Moč: 132kW (180 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,4 s
Največja hitrost: 215 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.596 cm³ – največja moč 132 kW (180 KM) pri 5.700/min – največji navor 240 Nm pri 1.600–5.000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/50/R17 V (Michelin Pilot Alpin M+S)
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,9 – poraba goriva (ECE) 9,2/5,5/6,8 l/100 km, izpust CO2 159 g/km
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 7 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni prečni vodili, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 11,4 m – posoda za gorivo 60 l
Mase: prazno vozilo 1.496 kg – dovoljena skupna masa 2.200 kg
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l) 7 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l)
Naše meritve
T = 13 °C / p = 1.030 mbar /rel. vl. = 41 % / Stanje kilometrskega števca: 4.641 km
Pospešek 0-100km: 9,4s
402m z mesta: 16,9s ( 139km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,5/10,1s (4/5)
Prožnost 80-120km/h: 10,1/13,4s (5/6)
Največja hitrost: 215km/h (6)
Najmanjša poraba: 7,8l/100km
Najvišja poraba: 11,6l/100km
poraba na testu: 9,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 50dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 50dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč v prostem teku: 36dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (364/420)
  • Ravno prav velik za družino – in če ne potrebujete zadnje vrste sedežev, se jim na račun večjega prtljažnika mirnega srca odpovejte.

  • Zunanjost (11/15)

    Zadaj je malo manj privlačen kot klasični C-Max.

  • Notranjost (111/140)

    Drsna vrata so velik plus, prtljažnik pa je zaradi zadnje vrste sedežev manj uporaben.

  • Motor, menjalnik (60 /40)

    Kombinacija udobnosti in športnosti podvozja navduši, volan je natančen.

  • Vozne lastnosti (64 /95)

    Drugega tako dinamičnega enoprostorca, kot je C-Max, ne poznamo!

  • Zmogljivost (33/35)

    Zmogljiv, tih, uglajen motor, ki ne razočara niti pri porabi.

  • Varnost (43/45)

    Varnost je na zelo visoki ravni, vključno s petimi zvezdicami NCAP.

  • Gospodarnost (42/50)

    Poraba je zmerna, cena tudi, le pri garanciji Grand C-Max izgublja točke v primerjavi s konkurenti.

AM ocena: 5/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
lega na cesti
oprema
drsna vrata
prepočasno električno odpiranje prtljažnih vrat
res zasilen srednji sedež v drugi vrsti