Test: Ford Ka+ 1.2 TI-VCT Trend

30. 4. 2018 | Matija Janežič
Deli

Kot smo jeseni ugotavljali na primerjalnem testu, so majhni mestni avtomobili z zadnjo generacijo postali precej večji in že v osnovi zelo imenitno opremljeni, tako da je v razredni ponudbi zazijala določena vrzel, ki jo lahko zapolnijo predvsem nizkocenovni, bolj skromno opremljeni avtomobili. Takšen je tudi Ford Ka+.

Ford Ka je v ponudbi znamke sicer že zelo dolgo, saj je na ceste prvič zapeljal leta 1996, v drugi, leta 2009 predstavljeni generaciji pa si je do lani tehniko delil s Fiatom 500. Tako je bilo v Evropi, saj so mu v Braziliji že leta 2014 razvili naslednika, ki si je kot Ford Figo leto pozneje utrl tudi pot v Mehiko in Indijo. Od tam – oziroma iz tovarne v indijski zvezni državi Gudžarat – od lanske jeseni kot Ka+ prihaja tudi v Evropo, kjer mu je Ford seveda namenil precej drugačno vlogo kot njegovima dvema predhodnikoma.

Ford Ka brez plusa v imenu je bil predvsem simpatičen malček za kratka dirjanja po tesnih mestnih ulicah, njegov naslednik pa je postal veliko bolj resen avtomobil, ki so mu v razmerju do Fieste namenili vlogo, kakršno imajo pri drugih znamkah avtomobili, kot so Dacia Sandero, Škoda Rapid, Peugeot 301 oziroma Citroën C-Elysee.

S tem so bolj ali manj opredeljene tudi njegove osnovne lastnosti. Izstopa precej poenostavljena oprema, s katero Ka+ ne skriva dejstva, da bi rad ugajal predvsem tistim, ki si želijo spodoben avtomobil za razmeroma malo denarja. Varnostna oprema je omejena predvsem na zakonsko nujno, a kljub temu ne ostaja le pri tem, saj potnike ščiti šest zračnih vreč, za doplačilo sta na voljo še tempomat in pomoč pri speljevanju v klanec, pri vzvratni vožnji pa lahko pomaga tudi vzvratna kamera.

Vozniki, ki so kdaj sedeli v Fordih prejšnjih generacij, se bodo v svojem delovnem prostoru v Fordu Ka+ takoj znašli, saj je ureditev armaturne plošče precej podobna tisti iz prejšnje Fieste ali katerega drugega modela. Merilniki so povsem klasični in osvetljeni z diskretno zeleno barvo. Čeprav so razmeroma majhni, so dovolj pregledni, enako velja za majhen osrednji zaslon na armaturni plošči, ki poleg avtomobilskih prikazuje funkcije Fordovega razvedrilno-informativnega vmesnika Sync prejšnje generacije. Ta poleg priključkov USB in AUX omogoča prostoročno uporabo mobilnega telefona s pomočjo modrozobega vmesnika in glasovnim upravljanjem osnovnih funkcij telefoniranja in radia. Zadnji je v testnem avtomobilu omogočal tudi predvajanje digitalnega signala. Upravljanje (doplačilne) samodejne klimatske naprave je prav tako precej preprosto in povsem klasično, deluje pa povsem učinkovito.

Kar zadeva vožnjo, je voznikovo delovno okolje dovolj ergonomično, da ni težav. Volanski obroč z doplačilnimi stikali je sicer nastavljiv le višinsko, a je poleg drugih mogoča nastavitev višine sedeža, zato z iskanjem ustreznega položaja sedenja načelno ne bo težav, sploh ker je ročica menjalnika lahko dosegljiva na precej dvignjeni konzoli.

Na razmeroma udobnih – a ne preudobnih – sprednjih sedežih in zadnji klopi se štirje odrasli počutijo dovolj dobro in jim ne manjka prostora, seveda v skladu z razrednimi pričakovanji, petemu odraslemu potniku pa bo prostora in udobja že primanjkovalo. Vsekakor nihče od potnikov ne bo ostal žejen. Ford je notranjosti Ka+ namreč namenil kar osem vdolbin za pločevinke in plastenke. Po dve sta na notranjih oblogah sprednjih vrat, štiri pa na sredinski konzoli delata družbo preostalim odlagališčem, ki jih prav tako ni malo. Kaj pa prtljažnik? Z osnovnimi 270 litri se ne uvršča v trenutni vrh svojega razreda niti v povprečje, a kljub temu zadovolji vsakdanje potrebe mestnih prevoznikov. Poveča se ga s povsem klasičnim zlaganjem zadnje klopi, prav tako je klasično fordovsko in zato nerodno odpiranje prtljažnih vrat – s stikalom na ključu ali armaturni plošči. Tam je poleg stikala za prižiganje luči, zato se vam lahko zgodi, da prtljažnik odprete pomotoma. Nekoliko nerodno je tudi odpiranje odprtine za natakanje goriva z majhno ročico ob voznikovem sedežu.

V Ka+ lahko v vsakem primeru natočite le bencin, ki napaja edino motorno izbiro, klasični atmosferski 1,2-litrski bencinski štirivaljnik, z vbrizgavanjem goriva v sesalni vod, ki je sicer že stari znanec. Z atmosferskimi 85 'konji' na papirju mu ne bi pripisali prehude iskrosti, vendar se v precej lahkem avtomobilu in v kombinaciji s solidno uglašenim in natančnim petstopenjskim menjalnikom povsem živahno spopada z zahtevami vsakdanjih voženj po mestu in okolici. Med vmesnimi pospeševanji na avtocestah in na dolgih klancih pa se pokažejo slabosti razmeroma nizkega navora in v želji po boljših pospeških je treba pač prestaviti prestavo ali dve navzdol. Temu primerno žal postane tudi precej bolj hrupen. Poraba goriva je kljub temu zmerna, saj se je na testu gibala pri 6,9 litrih na 100 kilometrov, na bolj prizanesljivem normnem krogu pa je Ford Ka+ porabil 5,3 litra bencina na 100 kilometrov.

Podvozje je povsem kos motorju in karoseriji, nagibanja je malo, natančen je tudi volan. Ob tem lahko le ugotovimo, da tudi nizkocenovni izdelek, kakršen je Ka+, ne more skriti Fordovega porekla, kar se odraža še v dinamičnem občutku in veselju do vožnje.

Kaj pa oblika? Ta je vsekakor podrejena utilitarni usmeritvi Forda Ka+. Če ga pogledamo spredaj, bi Ka+ z lahkoto zamenjali za katerikoli drugi Ford, od stebrička A naprej pa se vendarle vidi, da je oblika podrejena predvsem temu, da na čim manjši površini zagotovi čim več prostora. Mogoče bi Fordu Ka+ zato lahko očitali nekaj oblikovne neskladnosti, vendar – predvsem v živahni rumeno-črni barvni kombinaciji testnega avtomobila – deluje tudi dovolj privlačno in simpatično, da pritegne marsikateri pogled mimoidočih.

Bi Forda Ka+ torej lahko priporočili? Vsekakor, če iščete simpatičen, uporaben in cenovno razmeroma ugoden majhen mestni avtomobil, motorne zmogljivosti in najsodobnejša razvedrilno-informativna elektronika pa niso na vrhu seznama vaših želja. V tem primeru bi bil Ford Ka+ lahko pravi avtomobil za vas.

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 12.510 €
Cena osnovnega modela s popusti: 10.750 €
Cena testnega modela s popusti: 12.510 €
Moč: 63kW (85 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,5 s
Največja hitrost: 169 km/h
Garancija: Podaljšano jamstvo 5 let brez omejitve kilometrov
Servisni pregled na 20.000 km / 12
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.246 €
Gorivo: 6.832 €
Gume (1) 859 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 4.353 €
Obvezno zavarovanje: 2.105 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3.560 €
Skupaj 18.955 € (strošek na km: 0,19 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni –bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 70,6 × 76,5 mm – gibna prostornina 1.196 cm3 – kompresija 11,0 : 1 – največja moč 63 kW (85 KM) pri 6.300/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,1 m/s – specifična moč 52,7 kW/l (71,6 KM/l) – največji navor 112 Nm pri 4.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj –vbrizg goriva v sesalni vod
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,58; II. 1,93; III. 1,28; IV. 0,95; V. 0,76 – diferencial 4,25 – platišča 6,0 J × 17 – gume 195/55 R 17 V, kotalni obseg 1,95 m
Zmogljivost: največja hitrost 169 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,3 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO2 114 g/km
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 980 kg – dovoljena skupna masa 1.510 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 500 kg, brez zavore: 500 – dovoljena obremenitev strehe: n.p
Zunanje mere: dolžina 3.929 mm – širina 1.695 mm, z ogledali 1900 mm – višina 1.524 mm – medosna razdalja 2.489 mm – kolotek spredaj 1.480 mm – zadaj 1.460 mm – rajdni krog 10,7 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 850–1.100 mm, zadaj 610–860 mm – širina spredaj 1.440 mm, zadaj 1.400 mm – višina nad glavo spredaj 940–1.020 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 450 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 42 l
Prtljažnik: 270-849 l
Naše meritve
T = 10°C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Continental Conti Eco Contact 195/55 R 15 V / stanje kilometrskega števca: 4.382 km
Pospešek 0-100km: 13,5s
402m z mesta: 19,3s ( 117km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,6s
Prožnost 80-120km/h: 36,1s
poraba na testu: 6,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 63dB
Napake med testom: Brez napak.
Ocena skupaj (351/600)
  • Pri Fordu Ka+ izstopa predvsem precej poenostavljena oprema, s katero Ka+ ne skriva dejstva, da bi rad ugajal predvsem tistim, ki si želijo spodoben avtomobil za razmeroma malo denarja. Z dobrimi voznimi lastnostmi, prostornostjo, solidnim udobjem in simpatično obliko vsekakor ponuja precej več od zgolj osnovnega prevoznega sredstva

  • Kabina in prtljažnik (68/110)

    Notranjost Forda Ka+ ni ravno usklajena z najsodobnejšimi smernicami, a povsem zadovolji tiste z nekoliko bolj skromnimi željami

  • Udobje (61 /115)

    Ford Ka+ povsem zadovolji med krajšimi vožnjami, daljšim potem pa z udobjem ne bo najbolj kos

  • Pogonski sklop (50 /80)

    Pod karoserijsko pločevino se skriva preskušena tehnika, ki je povsem kos avtomobilu in njegovi uvrstitvi v ponudbo na trgu

  • Vozne lastnosti (63 /100)

    Ka+ ne more skriti dejstva, da je Ford, pa čeprav s spodnjega konca družinske lestvice

  • Varnost (56/115)

    Varnostna oprema je bolj ali manj omejena na najnujnejše, kar so pokazale tudi tri zvezdice na testnih trčenjih agencije Euroncap

  • Ekonomičnost in okolje (53 /80)

    Če imate nežno nogo, boste lahko shajali z razmeroma majhnimi stroški za gorivo, Ford Ka+ pa vas tudi sicer ne bo premočno udaril po žepu

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 4/5

  • Čeprav se na prvi pogled ne zdi tako, kombinacija motorja, menjalnika, volana in podvozja omogoča veliko užitka v vožnji, s katerim Ford Ka+ vsekakor seže močno nad ne prav visoka pričakovanja

Hvalimo in grajamo
vožnja in upravljanje
motor in menjalnik
prostornost in praktičnost
simpatična oblika
nerodno odpiranje prtljažnika
pomanjkljivost varnostne opreme