O Fordovem Mondeu z dizlom s 130 konjskimi močmi smo v Avto magazinu že pisali. In zapisali, da je lahko prav brutalen. Turbina plus dizel, pač.
Kako ga umiriti (če ga je že treba miriti)? Preprosto, s samodejnim menjalnikom. Ta je motorju kot pisan na kožo, s svojimi petimi prestavami je dobro usklajen z navorom, ki ga omogoča turbodizel, tisti, ki še vedno ne zaupajo elektronski pameti, pa imajo tudi možnost ročnega »sekvenčnega« pretikanja.
Je pa seveda po drugi strani res, da samodejni menjalniki dostikrat požrejo precej motornih zmogljivosti. Enako motorizirani Mondeo z ročnim (šeststopenjskim) menjalnikom tako na primer do 100 kilometrov na uro pospeši v dobrih desetih sekundah, avtomatik jih potrebuje dobrih trinajst. Po kilometru pospeševanja je skoraj 20 kilometrov na uro počasnejši pa tudi končna hitrost je precej manjša.
Toda po drugi strani vse te številke ne zaležejo veliko, ko se dan za dnem v mestni gneči pomikate s povprečno hitrostjo dobrih 5 kilometrov na uro proti službi ali, kar je precej bolje, iz nje.
Ostanek Mondea je pač tak, kot smo pri Mondeu vajeni: dovolj kakovosten, tako po materialih kot pri izdelavi, udoben, z malenkost prekratkim pomikom vozniškega sedeža (za dolgine) in dobro ergonomijo.
Kombijevski zadek seveda pomeni veliko prostora za prtljago in prilagodljivost, oznaka Trend pa dovolj bogato opremo, vključno z odlično samodejno klimatsko napravo. In ker je Mondeo še vedno Mondeo, je podvozje dovolj udobno, da neravnine pod kolesi med vsakdanjo vožnjo ne motijo, a obenem dovolj čvrsto, da je vožnja skozi ovinke v užitek. Še posebej ker je volanski mehanizem še vedno natančen in daje dovolj povratnih informacij.
Se splača ali ne? Res je, Mondeo s samodejnim menjalnikom je precej počasnejši in precej dražji. Ampak če ste ljubitelj udobja, potem veste, da so včasih pač potrebni kompromisi.
Prodaja: | Summit motors Ljubljana |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 25.997,33 € |
Cena testnega modela: | 27.662,33 € |
Moč: | 96kW (130 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,6 s |
Največja hitrost: | 197 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,5l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1998 cm3 - največja moč 96 kW (130 KM) pri 3800/min - največji navor 330 Nm pri 1800/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski samodejni menjalnik - gume 205/55 R 16 H (Goodyear Eagle Ultra Grip M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 197 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,6 s - poraba goriva (ECE) 10,2/5,9/7,5 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1560 kg - dovoljena skupna masa 2235 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4804 mm - širina 1812 mm - višina 1441 mm - prtljažnik 540-1700 l - posoda za gorivo 58,5 l. |
T = -4 °C / p = 1007 mbar / rel. vl. = 67 % / Stanje kilometrskega števca: 11248 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,7s |
---|---|
402m z mesta: | 18,7s ( 120km/h) |
1000m z mesta: | 34,2s ( 153km/h) |
Največja hitrost: | 196km/h (D) |
poraba na testu: | 10,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 45,9m |
AM meja: | 40m |