Ford Mondeo ST200

Nisem povsem prepričan, kaj naj si zdaj mislim o Mondeu. Čeprav je že nekoliko star model, ga v taki obliki, kot je ST200, ni mogoče prezreti. Že sam videz obeta nekaj več. Potem še Recarovi sedeži, trdo podvozje, pravi glas šestvaljnika, več kot 200 konj. Ne, to je treba poskusiti! Pa čeprav le za nekaj kilometrov …

Prenesi PDF testa
21. 4. 2000

Sam sebi ne morem verjeti, de je bilo tisto popoldne treba znova napolniti posodo za gorivo. Na števcu se je zapisalo le »slabih« 300 kilometrov, zato sem začel verjeti trditvi, da je posoda za gorivo premajhna. No, ni bila še čisto prazna, pa vendarle.

Je pa tudi res, da je treba tistih 200 in nekaj žejnih konj napojiti, če želimo, da vlečejo. Vlečejo pa, vlečejo! Sprva bolj sramežljivo, nad 5000 vrtljaji pa jim ni več do šale in dajo vse od sebe. Tako so določili Fordovi inženirji.

V spodnjem območju vrtljajev deluje kot originalna verzija s 170 konji, v višjih vrtljajih pa je nastavljena na precej večje zmogljivosti. Zato so bate zamenjali z lažjimi, odmične gredi zamenjali s takimi z daljšimi časi odpiranja in do potankosti izpopolnili sesalno vejo. Dodali so še zračni filter z manjšim uporom in dvojna izpušna filtra. Hrup motorja ni pretiran, prej bi rekel, da je prijetno grgrajoč. Značilen šestvaljnik! Moči tokrat v Mondeu ne primanjkuje (v nasprotju s preostalimi motorji).

»Traction control« je seveda pri takem avtomobilu treba takoj izključiti. Moč je treba občutiti na stopalki za plin. Seveda vrti v prazno, če pretiravate. Ampak tudi lepo »leži« v ovinku. Če pretiravate s plinom, začne najprej nos rahlo siliti iz ovinka, če zavirate, postane nemiren zadek, vendar je kar nekaj časa še vse lepo pod nadzorom.

Avtomobil je lepo obvladljiv in uravnotežen kljub svoji velikosti. K temu malo prispevajo primerne gume, malo pa učvrščeno in trše vpeto podvozje, k igrivosti pa zmogljiv motor. Boljši del avtomobila so zanesljivo tudi zmogljive in prepričljive zavore. Saj bi bili malo nori, če ne bi bilo tako. Ampak zavore so res pohvale vredne!

Videz super Mondea je tudi nekaj posebnega. Ni da »padeš dol«, videli smo že kak hujši tuning, vendar je narejen z dobro mero okusa. Prednji in zadnji odbijač sta agresivnejša, spuščena nižje in okrašena s pokromanimi mrežicami.

Prednjega dopolnjujeta poleg konkretnih rež še meglenki, iz zadnjega pa štrlita dve izpušni cevi. Pragovi in velika alu platišča z nizkopresečnimi »radirkami« naredijo svoje s strani. Mondeo ni več podoben samemu sebi, ampak veliko bolj svojim dirkalnim sorodnikom z britanskih tekmovanj turnih avtomobilov (BTCC). K popolnosti oblike je kot pika na i še spojler na pokrovu prtljažnika.

Notranjost - in sicer armaturka, vrata in prestavna ročica - je diskretno okrašena z dobro imitacijo karbona. Na sedežih je usnje. Oprema je bogata: štiri varnostne blazine, klimatska naprava, dober radio s CD-izmenjevalnikom, električno pomične so vse šipe, potovalni računalnik, centralno daljinsko zaklepanje - skratka, obilo luksuza, ki ga v dirkalnikih ponavadi nismo vajeni.

Pa ne mislite, da je Mondeo ST200 prvi tak iz Fordove dirkaške družine. Spomnite se samo Escorta in Caprija RS iz sedemdesetih let. Fieste, Escorta in Sierre XR v osemdesetih letih. Ne pozabimo štirikolesnikov Sierre Cosworth in Escorta Cosworth. Mondeo samo nadaljuje to tradicijo in to ne slabo. Brez slabe vesti mu lahko rečem kar »super« Mondeo.

Igor Pucihar

FOTO: Uroš Potočnik

Ford Mondeo ST200

Osnovni podatki

Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 30.172,93 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 151kW (205 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,7 s
Največja hitrost: 231 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,8l/100km

Tehnični podatki

Motor: 6 -valjni - 4-taktni - V-60°, bencinski, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 81,6 × 79,5 mm - gibna prostornina 2495 cm3 - kompresija 10,3 : 1 - največja moč 151 kW (205 KM) pri 6500/min - največji navor 235 Nm pri 5500/min - ročična gred v 4 ležajih - 2x2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Ford EEC-V) - tekočinsko hlajenje 7,5 l - motorno olje 5,5 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,417; II. 2,136; III. 1,448; IV. 1,028; V. 0,767; vzvratna 3,460 - diferencial 3,840 - gume 215/45 R 17 87 W (Continental ContiSportContact)
Zmogljivost: največja hitrost 231 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,7 s - poraba goriva (ECE) 14,4/7,1/9,8 l/100 km (neosvinčeni bencin OŠ 95)
Voz in obese: 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj vzmetne noge, dvojna prečna vodila, vzdolžna vodila, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBFD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: 345 kg - dovoljena skupna masa 1870 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 650 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4556 mm - širina 1745 mm - višina 1372 mm - medosna razdalja 2705 mm - kolotek spredaj 1503 mm - zadaj 1487 mm - rajdni krog 10,9 m
Notranje mere: dolžina 1590 mm - širina 1380/1370 mm - višina 960-910/880 mm - vzdolžnica 900-1010/820-610 mm - posoda za gorivo 61,5 l
Prtljažnik: normno 470 l

Naše meritve

T = 14 °C - p = 1018 mbar - rel. vl. = 57 %
Pospešek 0-100km: 8,2s
1000m z mesta: 29,3s ( 181km/h)
Največja hitrost: 227km/h (V.)
Najmanjša poraba: 13,8l/100km
poraba na testu: 14,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,7m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Ocena
  • Definitivno najboljši Mondeo, kar sem jih vozil do zdaj! Počutje je limuzinsko in športno hkrati. Glas šestvaljnika je pravi, trdota podvozja dirkaška in trdi sedeži dobro oprimejo. Z opremo niso skoparili. Limuzina je za dirkanje sicer malo velika (dolga!), a z malo vaje tudi to hitro obvladamo. Vas dirke DTM ali BTCC navdušujejo? Tukaj imate »civilno« kopijo!

Hvalimo in grajamo
motor, menjalnik
trdo podvozje
zavore
bogata oprema
dober oprijem sedežev
videz
nastavljivost volanskega obroča
velik obračalni krog
namestitev stikala varnostnih utripalk
(pre)majhen rezervoar goriva
poraba goriva
cena
premalo odlagalnih predalčkov