Kratki test: Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi 110 kW karavan Powershift

Po vzoru nekaterih avtomobilskih znamk so se tudi pri Fordu kupcem odločili ponuditi nekaj več.

Pri tem so nekateri pripravljeni ponuditi več, drugi manj. Ford se je znašel nekje v sredini, saj strankam ne ponuja posebnih modelov, temveč le izbrane modele z najboljšo mogočo opremo. V povprečju je za opremo Vignala treba doplačati približno pet tisoč evrov. Seveda pa je mogoče tako kot pri običajnih različicah doplačati za dodatno opremo, ki avto precej podraži. Ne glede na dodatno opremo pa Vignale vseeno prinaša neko ekskluzivnost.

In zakaj sploh Vignale? Odgovor tiči v letu 1948, ko je želel Alfredo Vignale voznikom ponuditi nekaj več. Takrat je namreč, star 35 let, ustanovil podjetje Carrozzeria Alfredo Vignale, v katerem so na začetku nadgrajevali Fiate, nato pa tudi Alfe Romeo, Lancie, Ferrarije in Maseratije. Leta 1969 je Alfredo podjetje prodal italijanskemu izdelovalcu avtomobilov De Tomasu. Slednji se je ukvarjal predvsem z izdelavo prototipov in dirkalnih avtomobilov pa tudi dirkalnikov formule 1. De Tomaso je imel pod okriljem tudi podjetje Carrozzeria Ghia, ki ga je s Carrozzerio Alfredo Vignale leta 1973 kupil Ford. Slednji je nato dolga leta močnejše različice označeval z imenom Ghia, Vignale pa je odšel v pozabo. Na kratko so ime obudili leta 1993, ko je na ženevskem salonu Aston Martin (katerega tedanji lastnik je bil Ford) pokazal študijo Lagonda Vignale, septembra 2013 pa so se pri Fordu znova odločili obuditi ime Vignale in z njim ponuditi nekaj več.

Kot prvi se je z značko Vignale ponašal Mondeo, v Sloveniji pa si kupci v luksuzni različici omislijo tudi S-Maxa in Edgea.

Udobje postavljeno stopničko višje

Testni Mondeo je ponudil bistvo nadgradnje Vignale. Posebno barvo, prestižno notranjost, samodejni menjalnik in zmogljiv motor. Jasno, že razlika v ceni med osnovno in testno pove, da je bilo v testnem avtomobilu tudi precej dodatne opreme, a takšen avto si jo navsezadnje tudi zasluži. Hkrati je Mondeo Vignale prvi Fordov avto s serijskim sistemom Ford Active Noise Cancellation, ki s posebnimi stekli in izdatno zvočno izolacijo poskrbi, da je v avtomobilu čim manj motečih zvokov in trušča. To sicer ne pomeni, da se motor v notranjost ne sliši več, se pa manj kot pri običajnih Mondeih.

Ford Mondeo Vignale

Kot že omenjeno, je bil testni avto opremljen s samodejnim menjalnikom Powershift, ki prinaša svežino med samodejne menjalnike. V povezavi z zmogljivim dvolitrskim turbodizelskim motorjem deluje zmerno in umirjeno, brez odvečnega cukanja (sploh pri speljevanju), hkrati je mogoče prek prestavnih obvolanskih ročic tudi sekvenčno prestavljati. Tudi sicer je motor dovolj zmogljiv, da je lahko vožnja, na željo voznika, športno dinamična. Seveda bo marsikomu pomembna poraba goriva. V povprečju je bilo na testu potrebnih 7 litrov na 100 kilometrov, pri umirjeni vožnji pa je normna poraba znašala 5,3 litra na 100 kilometrov. Zadnja ravno ni najnižja, prva pa ne najvišja, tako da lahko uvrstimo Fordov pogonski sklop v zlato sredino.

Posebna skrb za voznika in avto - a za doplačilo

Drugače je z notranjostjo. Čeprav Vignale razvaja z opremo, pa bi v notranjosti vseeno pričakovali več, saj drugačno oblazinjenje res ne prinaša tako velike razlike. Zmotijo tudi sedeži, predvsem višina sedalnega dela, saj je zaradi vgrajenih sistemov ogrevanja in hlajenja položaj sedeža (pre)visok, posledično bi lahko imeli težave višjerasli vozniki.

Ford Mondeo Vignale

Je pa res, da poslanstvo opreme Vignale ni le v opremi, temveč tudi v storitvah. V prvih petih letih lastništva je kupec letno upravičen do treh brezplačnih zunanjih in notranjih čiščenj v Fordovih prodajno-servisnih centrih ter treh brezplačnih rednih servisov. Kupec se lahko ob nakupu odloči tudi za Premium prevzem na servis (doplačilo 370 evrov), v sklopu katerega mu je na voljo prevoz vozila na servis in nazaj.

A če pogledamo cenik, hitro ugotovimo, da je razlika v ceni (približno 5.000 evrov) med različicama Titanium in Vignale večja, kot kupec dobi z omenjenimi storitvami. Kar seveda pomeni, da mora imeti kupec znamko in določen model res rad. Po drugi strani pa vseeno dobi ekskluziven model, ki ni samo drugačen, ampak je tudi prestižen. Občutek v takšnem avtomobilu pa je za marsikoga precej bolj dragocen kot nekaj evrskih tisočakov doplačila.

besedilo: Sebastjan Plevnjak
foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 40.670 €
Cena testnega modela: 48.610 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.898 €
Tehnični podatki
Motor: : 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 132 kW (180 KM) pri 3.500/min – največji navor 400 Nm pri 2.000–2.500/ min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/40 R 19 W (Michelin Pilot Alpin).
Zmogljivost: največja hitrost 218 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 123 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.609 kg – dovoljena skupna masa 2.330 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.867 mm – širina 1.852 mm – višina 1.501 mm – medosna razdalja 2.850 mm – prtljažnik 488–1.585 l – posoda za gorivo 62,5 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = -9 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 9.326 km
Pospešek 0-100km: 8,9s
402m z mesta: 16,6s ( 138km/h)
poraba na testu: 7,0 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,5m
AM meja: 40m
Ocena
  • Vignale je namenjen kupcem, ki so jim všeč Fordovi modeli, a si želijo nekaj več. Pri tem morajo upoštevati tudi to, da so modeli precej dražji, a vendar dobijo neko ekskluzivnost in določen servis, ki ga z običajnimi modeli ne

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
urejena notranjost
visoko sedenje
v kabino slišno prelivanje goriva v posodi za gorivo
premalo prestiža za višjo ceno