Ford Ranger 2.5 TD

20. 10. 2000 | Peter Kavčič
Deli

Janez je pravi kavboj, ves dan preživi na farmi skupaj s konji in drugo živino in ima vedno polne roke dela. Na deželi je pač tako! Zgodaj zjutraj vstane in v poznem večeru zaspi. To, da je tale Fordov Ranger namenjen ljudem, ki ves dan delajo na kmetiji in si z njim precej lajšajo vsakdanja opravila, je povsem na mestu. Vas zanima, kaj je naš »kavboj« Janez povedal, potem ko je tudi sam malce bolje spoznal Fordov poltovornjak?

»Ooo, saj s temle bi bilo pa kar zabavno, v keson bi naložil krmo in jo odpeljal konjem na pašo in tudi mleko bi lahko razvažal. Ta stvar je pa kar uporabna, « je še dodal ob sukanju volana po razritem kolovozu.

In še zelo prav ima! Ford Ranger z 2, 5-litrskim turbodizelskim motorjem in velikim tovornim prostorom zadaj za potniško kabino je sila uporabna kombinacija terenskega vozila in poltovornjaka.

V tem trenutku je morda pomembno poudariti, da so terenski poltovornjaki najbolj udomačeni predvsem v ZDA, saj so farmerji na oni strani velike luže že zelo zgodaj odkrili vse prednosti tovrstnih vozil. Malo za njimi tudi obrtniki, lovci in vsi drugi, ki se zaradi kakršnihkoli razlogov vozijo zunaj asfaltiranih cestišč. Ne na zadnje pa so svojo zabavo našli tudi vsi mladi in tisti, ki so mladi po srcu.

»Pick-up truck« ali poltovornjak po naše je tam postal pravi statusni simbol. Ločijo tiste delovne in tiste za zabavo. Čez teden jih uporabljajo za opravljanje posla ali vožnjo na delo, za konec tedna pa nanje naložijo ribiško ali lovsko opremo in naravnost v hosto. Tisti bolj športni pa v velik tovorni prostor naložijo motocikel za motokros ali štirikolesni ATV in se zabavajo z vožnjo čez drn in strm. Tako je v domovini poltovornjakov.

Pri nas pa je za zdaj še malce drugače. Pred leti so mnogi še čudno gledali, če si se vozil z vozilom, ki ni ne avto ne tovornjak, danes pa je že malce drugače. Vedno več je namreč takšnih, ki so odkrili bistvo terenskega poltovornjaka. Ljudje se novotarijam počasi privajajo! Z njim lahko počneš vse tisto, kar sicer velja za osebni avtomobil, terenca in lahka tovorna vozila. Ford Ranger tu ni izjema.

Z njim smo se vozili po povsem vsakodnevnih opravkih, ki so običajni za osebni avtomobil (vozili smo se v službo, do prijateljev, parkirali smo v mestu - sicer težko, tovorili smo sode grozdja in še bi lahko naštevali). Na avtocesti sicer nismo bili najhitrejši, a povsem dovolj hitri tudi za daljšo pot.

Ko smo ravno pri vožnji v prometu, naj povemo, da se Ranger pelje povsem solidno, brez čudnih znakov negotovosti. Zaviranje, lega v ovinkih, pospeševanje, potovalna hitrost in poraba goriva so povsem v mejah sprejemljivega. Zaradi poskočnega motorja (ima ogromno navora) je morda celo za stopničko više od povprečja. Udobja je dovolj tako za volanom kot na drugih sedežih, pri tem pa je treba poudariti, da je tudi na zadnji klopi dovolj prostora tudi za višje potnike.

Preglednost iz avtomobila je tipično terenska - daleč naprej odlična, nazaj malce slabša. Edina slabost, ki za nekatere to sploh ni, je »hitri« zadek. Ob vklopljenem zadnjem pogonu in praznem tovornem prostoru med pospeševanju zadek rado odnaša. Na suhem asfaltu povsem obvladljivo, na mokrem pa je zgodba malce drugačna. Takrat dodatna pazljivost in mehkejše speljevanje (kakor tudi zaviranje z motorjem) nista odveč. Za tiste, ki tega ne marajo, je seveda najboljša rešitev vklop štirikolesnega pogona.

Prav tako dobro kot na asfaltu se Ford Ranger znajde tudi na makadamu ali terenu. Avto ne zmore ekstremnih dejanj kot recimo strogo terenska vozila, a za povprečnega uporabnika je terenskih zmogljivosti za poln »keson«. To lahko predvidite že ob pogledu na sredinsko konzolo v avtomobilu, kjer sta le prestavna ročica in ročica za preklop pogona koles, s katero se vklopi tudi reduktor.

Ko se stvari zapletejo, se avtomobil z njegovo pomočjo počasi, a vztrajno izvleče iz težav. S serijskimi gumami v suhem pripleza presenetljivo visoko, malce teže v blatu, kar pa je ob veliki uporabnosti pnevmatik povsem solidno. Kar se tiče uporabe zunaj urejenih cestišč, je Ranger namenjen predvsem maka-damskim cestam in kolovozom. Tu pride poleg uporabnosti do izraza njegova športna ali zabavna plat.

Z največjim veseljem priznamo, da Ranger ponuja največ užitkov ob vklopljenem zadnjem pogonu, ko povsem nadzorovano odnaša zadek skozi ovinke. Avtomobil ne pozna nemirnosti niti na nizu grbin, ki krajšim terencem običajno povzročajo veliko preglavic. Tako ga je ves čas mogoče nadzirati in popravljati smer z zelo majhnim dodajanjem ali odvzemanjem volana. Odvisno pač od tega, kako »zares« oponašate rally voznike. Skratka, obilo zabave!

Uporabnost tega avtomobila je, kot ste morda že sami ugotovili, njegova največja prednost. Seveda to prinaša tudi pomanjkljivosti, ki jih pri osebnih avtomobilih ne boste našli, toda ko na tehtnico položimo vsa dejstva, se jeziček nagiba v prid Rangerju. Če človek na začetku ne ve, kaj bi z njim, mu kaj kmalu postane jasno, da je še največja ovira prav on sam. Avtomobil je namreč »ubil tri muhe na en mah«. Je lahko osebni avtomobil, terenec, lahkoten tovornjak ali pa kar vse skupaj. Američani že vedo, zakaj mu pravijo »pick-up«.

Peter Kavčič

FOTO: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: vozilo ni naprodaj €
Moč: 80kW (109 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 25,6 s
Največja hitrost: 145 km/h
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z vrtinčno komoro, nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 93,0 × 92,0 mm - gibna prostornina 2499 cm3 - kompresija 20,1 : 1 - največja moč 80 kW (109 KM) pri 3500/min - največji navor 266 Nm pri 2000/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 3 ventili na valj - visokotlačna črpalka, turbinski polnilnik na izpušne pline, hladilnik polnilnega zraka (intercooler) - tekočinsko hlajenje 9,4 l - motorno olje 6,7 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: priklopljivi štirikolesni pogon - enokolutna suha sklopka - 5 - stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 4,250; II. 2,356; III. 1,428; IV. 1,000; V. 0,827; vzvratna 3,656 - reduktor, prestavi 1,000 in 2,210 - prestava v diferencialu 4,444 - gume 225/75 R15 T (Bridgestone Dueler H/T 689 T)
Zmogljivost: največja hitrost 145 km/h - pospešek 0 - 100 km/h 25,6 s - poraba goriva (ECE) ni podatka (plinsko olje )
Voz in obese: terenski pickup - 4 vrata, 5 sedežev - karoserija na šasiji - spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator - zadaj toga prema, listnate vzmeti, vzdolžna vodila, teleskopski blažilniki - 2-krožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1755 kg - dovoljena skupna masa 2825 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2000 kg , brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg
Zunanje mere: dolžina 4998 mm - širina 1750 mm - višina 1740 mm - medosna razdalja 3000 mm - kolotek spredaj 1450 mm - zadaj 1440 mm - rajdni krog 13,5 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1530 mm - širina (komolci) spredaj 1420 mm, zadaj 1420 mm - višina nad sedežem spredaj 970 mm, zadaj 930 mm - vzdolžnica prednji sedež 870-1060 mm , zadnja klop 840-620 - posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: površina 2,35 m2
Naše meritve
T = 12 °C - p = 1004 mbar - rel. vl. = 64 %
Pospešek 0-100km: 18,4s
1000m z mesta: 39,1s ( 131km/h)
Največja hitrost: 142km/h (V.)
Najmanjša poraba: 11,9l/100km
poraba na testu: 12,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 56,5m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Ranger je troje v enem: osebni avtomobil, terenec in poltovornjak, z eno besedo pa mu v ZDA rečejo kar »pick-up«. 2,5-litrski turbodizel s hladilnikom polnilnega zraka je povsem kos nalogi. Prazen je zelo poskočen, naložen pa ne opeša pod težo bremena. To mu štejemo v velik plus, saj se s tem ne izneveri svojemu namenu. Poleg vsega pa je še pravi stroj za zabavo. Nekdo je celo rekel, da je vožnja z njim enako zabavna (če ne še bolj) kot tista z »vlakom smrti« v zabaviščnih parkih.

Hvalimo in grajamo
motor
udobje glede na terensko zasnovo
široka uporabnost
zabavnost
poraba
zmogljivosti
nestabilen zadek na mokrem cestišču
preglednost nazaj
v avtopralnici ga nočejo prati