Ko govorimo o dinamiki, po navadi pri Fordih gledamo proti očetom, ki so največkrat za volanom. Napaka. Aktivno, dinamično življenje si lahko s štirikolesno gnanim S-Maxom privoščijo kar vsi, tudi najmlajši člani družine.
Testni S-Max je spadal med bolje založene Forde, zato ga ni bilo težko vzljubiti. Dvolitrski motor s kar 180 'konji' sicer ni najmočnejši (nad njim je še 2.0 TDCi s kar 210 'konji', vendar vsaj glede na cenik zgolj s sprednjim pogonom), toda iz blata bi povlekel tudi sosedov traktor; dvosklopčni šeststopenjski menjalnik Powershift zagotavlja nežno vožnjo, če ne upoštevamo oklevanja pri prvem mrzlem speljevanju; in štirikolesni pogon pomeni, da lahko pripeljete kolesa do makadamske kolesarske proge v hribih oziroma da tudi svež sneg ne bo vzrok, da si ne bi privoščili smuke.
S-Max druge generacije je malce zrasel, dobil precej več napredne tehnike (predvsem tiste info-zabavne), ohranil pa je dobre lastnosti predhodnika. Med te lahko štejemo dober položaj za volanom, natančen električno krmiljeni servovolan ter predvsem prostornost in uporabnost. Pet sedežev (za dodatna dva sedeža je treba doplačati 1.300 evrov) poskrbi tudi za večje družine (hm, v slovenskem merilu, seveda), dostop do razmeroma velikega prtljažnika (Galaxy je v tem seveda boljši) pa je bil preprost, saj so prtljažna vrata električno krmiljena.
Motor je uglajen, vendar še vedno dovolj poskočen za kakšen hitreje odpeljani ovinek, pri tem pa se je poraba goriva gibala med 6,4 in 8,8 litra. Testni avtomobil je imel celo nastavljivo vzmetenje, saj je lahko voznik izbiral med programi Sport, Normal in Comfort. Merilnika sta kombinacija analogne in digitalne tehnike, vendar smo pogrešali možnost, da bi med njiju namestili večji digitalni merilnik hitrosti. Sicer pa glede opremljenosti ni bilo slabe volje, saj smo lahko uživali v deloma usnjeni notranjosti, polsamodejnem parkiranju, za dotik občutljivem zaslonu z navigacijo, aktivnem tempomatu, aktivnih žarometih, sistemu proti mrtvim kotom, opozorilu za prečni promet, medtem ko vzvratno 'lezeš' iz nepreglednega parkirnega prostora, pomoči pri vožnji po voznem pasu, pomoči pri prepoznavanju najpomembnejših prometnih znakov, kameri za vzvratno vožnjo ...
Naši južni sosedje bi dejali: ni, da ni. To je tudi 'krivo', da je cena 37.630 evrov osnovne različice narasla kar na 46.840 evrov, pri tem pa smo že upoštevali prodajno akcijo za 1.800 evrov. Veliko, čeprav za to dobite razmeroma ogromen avtomobil z izdatno mero opreme, robotiziran menjalnik in štirikolesni pogon. Še najlepše pri vsem je, da so zadnji sedeži tudi vzdolžno nastavljivi, zato lahko v prtljažnik pospravite na primer otroška kolesa, skiroje in rolke ter uživate v dinamičnem življenju. Če ste v prostem času aktivna družina, vam je S-Max torej kot pisan na kožo.
Aljoša Mrak foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 37.630 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 48.640 € |
Moč: | 132kW (180 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.984 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 132 kW (180 KM) pri 3.500/min – največji navor 400 Nm pri 2.000–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski robotizirani menjalnik – gume 245/45 R 19 W (Continental Conti Sport Contact). |
Zmogljivost: | največja hitrost 206 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,8 l/100 km, izpust CO2 149 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.809 kg – dovoljena skupna masa 2.615 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.796 mm – širina 1.953 mm – višina 1.658 mm – medosna razdalja 2.849 mm – prtljažnik 700–2.200 l – posoda za gorivo 70 l. |
Okoliščine meritev: T = 18 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 8.562 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,1s |
---|---|
402m z mesta: | 17,3s ( 132km/h) |
poraba na testu: | 8,8 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 33,7m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
-
Dinamično za volanom in aktivno v življenju – moto družine, ki ima pred blokom ali hišo parkiran Ford S-Max.