Ford Transit 125 T300 2.0 TDCI

Bolj ko sem med vožnjo premišljeval, bolj sem bil prepričan. Transit bi bil moj idealen avto za prosti čas, ali povedano z drugimi besedami, moj SUV (Sport Utility Vehicle).

Prenesi PDF testa
Ford Transit 125 T300 2.0 TDCI (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
7. 8. 2003

Če me boste sedaj napadli, ali se mi je čisto zmešalo, da ožigosam novega Fordovega Transita za avtomobil za prosti čas, bi vam povedal zgodbico. V (pre)kratkih uricah, ki jih ne zabijem v službi, se namreč povsem ljubiteljsko ukvarjam z dirkanjem. In ker dirkanje zahteva precej spremljevalnih »vozil« (prikolico za prevoz dirkalnika, če se na dirkah podite z avtomobilom, sicer pa večji kombi, da lahko vanj namestite tudi kart), bi si prav lahkega srca pomagal s Transitom.

Nanj bi namestil še vlečno kljuko, njegovo drobovje pa bi zlahka zapolnil z orodjem, gumami, s platišči pa še za kakšno prikupno hosteso v oprijetih oblačilih bi se našel prostor. Ob vozniku, seveda, kljub dejstvu, da lahko - če je prtljage le za vzorec - s Transitom peljete kar 8 oseb.

Zadnji dve vrsti sedežev lahko odstranite in s tem pridobite prostor za prtljago. Vendar pozor: ena klop tehta kar 89 kilogramov, kar pomeni, da je treba poklicati prijatelja, ker bi se sami kar precej namučiti. Pri tem opravilu vam bodo v pomoč koleščka, ki prenos v recimo garažo zelo olajšajo.

Zanimivo je, da se Transit v osnovi vozi kot osebni avtomobil (verjemite, tudi nežnejše polovice ne bi imele težav), le širina 1984 mm in dolžina 4834 mm zahtevata malce privajanja. Paziti morate recimo v križiščih, ko je treba zaviti malce naokrog, da z zadnjim notranjim kolesom ne zadenete robnika. Zelo vam bosta v pomoč dvodelni in primerno veliki vzvratni ogledali, pri vzvratni vožnji pa boste še hvaležni, da je Transit ostekljen tudi zadaj.

Pravzaprav je za zadnje potnike razmeroma lepo poskrbljeno, saj imajo svoj prezračevalni sistem (nad drugo vrsto sedežev je na strehi stikalo, ki uravnava temperaturo klimatske naprave in hitrost pretoka zraka za zadnji del ter šobe nad vsakim sedežem), zatemnjena stekla in (desna) drsna vrata.

Odličen in kot ulit je dvolitrski motor TDCi, ki s tehnologijo skupnega voda zagotavlja 92 kW, kar je za maso praznega vozila 1, 8 tone več kot dovolj. Pa tudi ko ga polno naložite (do dovoljenih 2.880 kilogramov), bo največji navor 285 Nm poskrbel za to, da ne boste prvi v koloni.

Pri testnem Transitu je motor poganjal prednji kolesi (ki na spolzkem tudi radi »zakopljeta«), lahko pa naročite tudi različico z zadnjim pogonom. Poraba? Dvanajst litrov z nežno desno nogo, kljub temu da obljubljajo največjo porabo dobrih devet.

Vam je sedaj jasno, zakaj bi bil Trasit moj SUV? In če smo čisto odkriti, ali imate vi doma toliko različnih avtomobilov, da se z enim vozite v službo, drugega uporabljate v prostem času, tretji je za obisk opere …? ! ? Ne? Se mi je zdelo! Zato Transita ne bi uporabljal samo v prostem času, ampak tudi za v službo, za potovanje na morje, za obisk k prijateljem … In pri tem ne bi prav nič trpel!

Aljoša Mrak

Foto: Saša Kapetanovič

Ford Transit 125 T300 2.0 TDCI

Osnovni podatki

Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 21.322,99 €
Cena testnega modela: 27.379,29 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 92kW (125 KM)
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,6l/100km
Hvalimo in grajamo
poskočnost motorja
pokončen položaj za volanom
uporabnost
teža zadnjih klopi
obsežna širina in dolžina
prednji pogon na spolzki podlagi
poraba goriva