Ford Transit 2.0 16V TD Duratorq

29. 11. 2001
Deli
Ford Transit 2.0 16V TD Duratorq

Na cestninski postaji delavcem z listki ni bilo najbolj jasno, s kakšnim vozilom smo se pripeljali. »Je prvi razred ali že spada v drugega? « so spraševali. Mi smo seveda vztrajno trdili, da je Fordov Transit zagotovo v prvem razredu. Tako kot Mercedes-Benz Vito. Temu je vsaj od spredaj na prvi pogled zelo podoben. Ostre poteze, proti tlom razpotegnjen sprednji odbijač in nizka streha dajejo kar malce agresiven videz. Zato povsem razumemo zmedo, ki je nastala. Vprašanje pa je ostalo nerešeno: ali spada med avtomobile ali kombije? Zakon pravi med kombije, mi pa pravimo, da med vsakega malo.

To trdimo zato, ker je počutje za volanom zelo podobno tistemu v Fordovih avtomobilih. Armaturna plošča z merilniki je ergonomsko dobro zasnovana in ima vsa potrebna stikala za udobje. Predalčkov za odlaganje drobnarij je v izobilju, zato shranjevanje raznih zemljevidov, telefonov in ključev ni težavno. Tudi pri malce hitrejši vožnji ostane vse na svojem mestu. Toliko o avtomobilskem značaju v Transitu. Drugo pripada kombiju.

Zadaj sta dve klopi, kjer bo udobno sedelo šest potnikov. Udobja bi bilo še več, če bi lahko spustili hrbtna naslonjala, ki so sicer povsem fiksna in utrujenim potnikom ne omogočajo sladkega dremeža med vožnjo. Verjamemo, da je v kombijih to težko izvedljivo, če le pomislimo, da je potrebno tritočkovne varnostne pasove tudi nekam pripeti. No, v tem primeru bi bil Transit še korak bližje avtomobilu.

V vožnji ostaja tipično kombijevski, s tem da kar nekajkrat prijetno preseneti. Lega na cesti je dobra in dolgo nevtralna, ob upoštevanju, da ima Transit sprednji pogon, smo sicer pričakovali pretirano siljenje nosu iz ovinka, kar pa se tudi ob živahnem vijuganju ni prav pogostokrat zgodilo.

Malce so se pritoževali le potniki na zadnji klopi, ki jih je med vožnjo prek grbin neprijetno pretreslo. Podobno, kot se dogaja pri terenskih avtomobilih. Zmogljivosti kombija so zadovoljive, na avtocesti boste z napol praznim kombijem hitro potovali, drugačna zgodba pa je, ko vanj naložite nekaj več prtljage in potnikov.

Za take podvige je 2, 0-litrski dizel malce prešibak, rešuje ga le kratek menjalnik, s katerim pa boste imeli v tem primeru kar precej dela. Odlikuje ga še velik navor, zamerili pa smo mu veliko požrešnost. Porabo boste težko spravili pod devet litrov dizelskega goriva na sto prevoženih kilometrov. Ob tekoči in ne prehitri ter ne prepočasni vožnji pa ta naraste na enajst litrov.

Prijetno presenečenje na meritvah so nam pripravile zmogljive zavore. Čeprav se ABS vklopi relativno hitro, je zaviranje učinkovito. Ob zelo dobri preglednosti naprej (na račun visokega sedenja in velikega vetrobranskega stekla) lahko pohvalimo tudi velika vzvratna ogledala, ki še dodatno pripomorejo k aktivni varnosti. Za to zasluži Fordov Transit pohvalo.

Tako se je izkazal za zelo uporabno prevozno sredstvo, ki vključuje veliko dobrih lastnosti iz dveh različnih (avtomobilističnih in kombijevskih) svetov. Čeprav ni pretirano velik, boste v njem našli dovolj prostora za potnike in prtljago, hkrati pa tudi mestna gneča in parkiranje nista več (tako) veliki težavi. Seznam uporabnosti je presenetljivo dolg.

Besedilo in foto: Peter Kavčič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 17.620,51 €
Cena testnega modela: 23.322,80 €
Moč: 63kW (85 KM)
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 86,0 × 86,0 mm - gibna prostornina 1998 cm3 - kompresija 19,6 : 1 - največja moč 63 kW (85 KM) pri 3800/min - največji navor 190 Nm pri 2300/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - elektronsko vodena razdelilna črpalka za vbrizg - turbinski polnilnik na izpušne pline - tekočinsko hlajenje 12,8 l - motorno olje 6,5 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,670; II. 2,048; III. 1,345; IV. 0,921; V. 0,674; vzvratna 3,727 - diferencial 4,230 - gume 195/70 R 15 C (Firestone CV 3000)
Zmogljivost: največja hitrost ni podatka - pospešek 0-100 km/h ni podatka - poraba goriva (ECE) 8,6/5,9/6,9 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 4 vrata, 9 sedežev - karoserija na šasiji - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila - zadaj toga prema, listnate vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1835 kg - dovoljena skupna masa 2510 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1900 kg
Zunanje mere: dolžina 4834 mm - širina 1974 mm - višina 2041 mm - medosna razdalja 2933 mm - rajdni krog 11,4 m
Notranje mere: dolžina 2400 mm - širina 1700/1765/1750 mm - višina 970/1040/990 mm - vzdolžnica 860-1060/1070-840/810 mm - posoda za gorivo 80 l
Prtljažnik: (normno) do 5620 l
Naše meritve
T = 32 °C, p = 1017 mbar, rel. vl. = 37 %
Pospešek 0-100km: 22,3s
1000m z mesta: 40,9s ( 124km/h)
Največja hitrost: 132km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,7l/100km
poraba na testu: 11,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,2m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 59dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Dobra lega, odlične zavore, prostornost in avtomobilistično počutje za volanom navdušijo. Malce manj navdušenja pa je požel prešibak motor (85 KM). Tako vam ostane le dvoje: ali spremenite način razmišljanja in vožnje ali pa se sprijaznite s porabo goriva nad 11 litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Hvalimo in grajamo
oprema
navor
menjalnik
preglednost
aktivna varnost
predalčki za drobnarije
ergonomija
lega na cesti
vsestranskost
zavore
oblika
sistem odpenjanja klopi
ogledala se nastavljajo od zunaj
prešibak motor
poraba
poskakovanje potnikov na zadnji klopi pri vožnji prek