Tisti občutek na volanu, ko se guma "zlepi" z asfaltom

Hitri krogi na vročem asfaltu na testni stezi v Mirevalu: Goodyear je pri novi pnevmatiki F1 Eagle Asymetric 6 uravnotežil lastnosti oprijema in jih prilagodil tudi električnim avtomobilom

Gumarski koncern Goodyear svoje nove pnevmatike preizkuša na različnih lokacijah, zelo pogosto pa na preizkusni stezi v Mirevalu v južni Franciji. Tam so pripravili tudi testiranje  nove pnevmatike za zmogljive in športne avtomobile F1 Eagle Asymetric 6, ki ima v primerjavi s predhodnim modelom izboljšane lastnosti oprijema na suhi in mokri podlagi ter pri zaviranju.

Izjemno zmogljiva pnevmatika je bila razvita za celo vrsto avtomobilov – od kompaktnih kombilimuzin do športnih limuzin in kupejev ter električnih vozil. Tako se Goodyear prilagaja motorjem z večjo močjo in navorom ter večji masi avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem in z električnimi pogonskimi sklopi. Razvijalci pnevmatik se soočajo z novimi nalogami, predvsem pri električnih vozilih, saj so pnevmatike podvržene večjim obremenitvam zaradi visokega navora, ki je prisoten takoj po speljevanju. Poleg tega imajo električni avtomobili zaradi baterij ima tudi dodatne kilograme.

Novo razvita gumijasta zmes zmanjšuje kotalni upor, kar pomeni daljši električni doseg. Manjše razdalje med bloki tekalne plasti v primerjavi z Asymmetric 5 in radialno poševni utori dušijo frekvence hrupa. Poleg tega je pnevmatika lažja in ima aerodinamično obliko bočnice za usmerjanje turbulence in zračnega toka okoli pnevmatike in vozila.

Za preizkus lastnosti na suhi podlagi je bil na voljo 3,4 kilometra dolg zunanji krog steze v Mirevalu. S tehnologijo imenovano Dry Stability Plus, ima Asymmetric 6 prilagodljivo stično površino in lahko "spremeni" svoje lastnosti med vožnjo ter zagotovi  boljši oprijem in ostrejše upravljanje.  Oprijema je precej več  kot ga je potrebnega za običajno vožnjo po mestu ali na avtocesti. zdrs koles je povsem nezaznaven  ali pa je ob pretirani agresivnosti minimalen, ravnotežje v ovinkih pa odlično.

Za vožnjo na mokri podlagi ima Asymmetric 6 tehnologijo imenovano Wet Braking Pro, gre za posebno zmes s sistemom smol, ki izboljša kontaktno mesto na mikroskopski ravni. Rezultat tega naj bi bil izboljšan oprijem in krajša zavorna pot v ovinkih, kjer je dovolj oprijema, da avtomobil ostane pod nadzorom brez nenehne borbe z volanom. Asymmetric 6 je bolj športna pnevmatika, tako da te razlike na cesti ne bodo tako opazne, na stezi pa skoraj zagotovo. To je potrdil tudi preizkus v Mirevalu, kjer na mokri stezi lahko konstantno zagotavljajo 8 milimetrov vode na vozni površini.  Asymmetric 6 ima kratke zavorne poti v primerjavi s pnevmatikami drugih kategorij, vendar so v tem primeru nekoliko nadpovprečne. Kar zadeva odpornost proti akvaplaningu, je ta povprečna, če ne podpovprečna, pri višjih hitrostih pa pnevmatika začne trzati, kar je lahko moteče.

Asymmetric 6 ima torej odlične zmogljivosti – oprijem in odzivnost omogočata zelo natančno usmeritev avtomobila v ovinek. V običajnih voznih razmerah to ni nekaj, kar bi bilo ključnega pomena, a na dinamični ovinkasti cesti ali stezi voznik dobi veliko povratnih informacij prek volana, tako da ga v hitrih zavojih ne čaka kakšno  presenečenje.