Honda Accord 1.8i LS (5 vrat)

6. 10. 2000
Deli

Priznati moram, da ju je na prvi pogled težko ločiti. Hondo Accord limuzino od njene petvratne različice namreč. Razlike so zelo majhne. Le z boka je namreč mogoče opaziti, da se zadek končuje nekoliko drugače.

Seveda ob tem vprašanje, zakaj so karoserijske razlike tako majhne, nikakor ni odveč. Odgovor je morda jasen. Pri Hondi osnovne različice Accorda niso želeli pretirano spreminjati. Limuzina, ki je prva zagledala luč sveta, je natančno takšna, kot so si jo zamislili oblikovalci. Elegantna, kot se za takšen avto spodobi, in hkrati dovolj športna, da lahko s ponosom nosi Hondino ime.

Seveda pa slabost limuzinskih prtljažnikov že dolgo ni več skrivnost. Tudi če je dovolj velik, ne omogoča posebno udobnega nakladanja in razkladanja. Odprtina, ki jo ponuja, ko odpremo pokrov prtljažnika, je skoraj vedno premajhna, ko pa želimo prepeljati nekoliko večji tovor in moramo zato podreti tudi zadnjo klop, pa navadno postane še manjša.

Ta problem je mogoče hitro rešiti tako, da v tovarni pokrov nadomestijo z vrati. Ta so seveda daljša in se odpirajo od strehe navzgor, tako da petvratna oziroma različica hatchback, kot jo tudi imenujemo, ponuja precej bolj uporaben prtljažni prostor. No, prav to so pri Hondi želeli doseči in seveda jim je tudi uspelo.

Petvratna različica ima v primerjavi z limuzinskim bratom v osnovi sicer le za tri litre večji prtljažnik, toda že če snamete zad-njo polico, jih pridobi dodatnih dvajset. Teh dodatnih dvajset pa se seveda prišteje tudi k prostor-nini, ki jo je mogoče pridobivati s podiranjem in zlaganjem zadnje klopi. In če k temu prištejemo še olajšano nalaganje večjih predmetov v prtljažnik in razkladanje iz njega, kar seveda omogočajo vrata, ki so zamenjala pokrov, potem o smiselnosti petvratne različice najbrž ni več treba razmišljati.

Vendar pa ne moremo spregledati, da se pri Hondi limuzina oblikovno ne razlikuje veliko od hatchbacka. Tega bodo zagotovo veseli predvsem tisti, ki prisegajo na limuzine, hkrati pa priznavajo prednosti kombilimuzin. In če sta jim ob tem všeč še Hondin slog oblikovanja in športen temperament, potem zagotovo ne bodo razočarani.

Takoj ko sedete v voznikov sedež, namreč ugotovite, da bo tudi med vožnjo zelo dobro služil namenu. Številne nastavitve omogočajo zelo dober položaj sedenja, k temu pa veliko pripomore tudi volanski obroč, ki ga je mogoče tako kot sedež nastaviti v skladu z željami in potrebami. Pogled na armaturno ploščo razkriva tipičen Hondin oblikovalski slog, ki ga je mogoče zaslediti tudi v večjem Legendu.

Okrogli merilniki, vdrti v armaturno ploščo pred voznikom, so dobro pregledni in tudi v sončnih dneh odlično zasenčeni. Na sredinski konzoli, ki se spušča proti sredinskemu grebenu, je poleg uporabnega predala in radiokasetofona, ki tokrat ni bil tovarniški, tudi samodejna klimatska naprava. Prav to je zagotovo dovolj zgovoren dokaz o bogati opremi Accorda.

Oznaka LS na testni Hondi je namreč pomenila osnovni in ne najbogatejši paket opreme, zanj pa še zdaleč ne morem zapisati, da je skromen. Poleg dodatkov ABS in EBD namreč ponuja tudi štiri varnostne blazine, daljinsko centralno zaklepanje, že omenjeno samodejno klimatsko napravo, električno pomično anteno, električni pomik vseh štirih stekel v vratih in zunanjih ogledal, opozorilni signal za prižgane luči, zanke za pritrditev prtljage v prtljažniku, odbijače v barvi karoserije, zatemnjena stekla, okrasne dodatke iz posnetka lesa na armaturni plošči in vratih ter številne malenkosti, ki naredijo vožnjo prijetnejšo in udobnejšo.

To pa seveda še ni zadosten razlog, da avtomobil postane Honda. Avtomobili te znamke namreč razveseljujejo tudi z mehaniko, predvsem pa z motorji. Testna Honda je bila tokrat opremljena s sicer najosnovnejšim, 1, 8-litrskim motorjem, za katerega pa nikakor ne morem zapisati, da je podhranjen.

Prav letos je ta motor dobil nagrado za najboljši motor leta (International Engine of the Year). Torej lastnikov zagotovo skoraj zagotovo ne more razočarati. Štirivaljnik, ki zmore 100 kW/136 KM, se namreč zelo rad vrti in to oznanja tudi z zvokom.

Resda ne takšnim, kot smo ga vajeni pri motorjih z oznako VTi, kljub temu pa ne skriva Hondinega porekla. Če sem povsem odkrit, moram tudi priznati, da vsi tisti, ki pričakujejo od Hondinih avtomobilov dirkalnike, z njim morda ne bodo povsem zadovoljni, zato pa bo zagotovo navdušil družinske očete, ki prisegajo na udobno in hitro vožnjo.

Položaj za volanskim obročem je namreč, kot sem že zapisal, lahko zelo dober, če si znate namestiti sedež in volanski obroč. Prestavna ročica skupaj z menjalnikom ponuja natančno in po potrebi tudi dovolj hitro pretikanje, dober volanski servomehanizem zanesljivo vodljivost, lega petvratnega Accorda pa je seveda natančno takšna, kot jo od Honde pričakujemo. Skoraj športno nevtralna.

Skratka, petvratni Accord ponuja vse tisto, kar dobite v njegovi limuzinski različici, le da zadaj namesto pokrova odprete peta vrata. In kdor potrebuje uporaben prtljažnik, jih zna še kako ceniti.

Matevž Korošec

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 18.078,91 €
Moč: 100kW (136 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,4 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 85,0 × 81,5 mm - gibna prostornina 1850 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 100 kW (136 KM) pri 6000/min - največji navor 175 Nm pri 4800/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (MPI PGM IG FI) - tekočinsko hlajenje 6,0 l - motorno olje 4,9 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,260; II. 1,810; III. 1,270; IV. 0,970; V. 0,790; vzvratna 3,000 - diferencial 4,270 - gume 195/60 R 15 (Dunlop SP Sport 300i )
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,4 s - poraba goriva (ECE) 11,2/6,9/8,4 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzdolžna in prečna vodila, zgoraj trikotna prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - zadaj zgoraj in spodaj prečna vodila, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1385 kg - dovoljena skupna masa 1930 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1300 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4595 mm - širina 1750 mm - višina 1430 mm - medosna razdalja 2668 mm - kolotek spredaj 1495 mm - zadaj 1504 mm - rajdni krog 11,5 m
Notranje mere: dolžina 1640 mm - širina 1420/1400 mm - višina 910-980/880 mm - vzdolžnica 850-1060/870-670 mm - posoda za gorivo 65 l
Prtljažnik: normno 430 l
Naše meritve
T = 24 °C - p = 1020 mbar - rel. vl. = 59 %
Pospešek 0-100km: 11,5s
1000m z mesta: 33,0s ( 162km/h)
Največja hitrost: 200km/h (V.)
Najmanjša poraba: 10,2l/100km
poraba na testu: 11,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,9m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Ocena
  • Petvratna Honda Accord bo navdušila predvsem tiste, ki so jim všeč limuzinske linije in hkrati uporaben prtljažnik. Peta vrata namreč osnovnih linij, ki jih poznamo že iz limuzine, ne kvarijo, zato pa ponujajo mnogo bolj udobno natovarjanje in raztovarjanje prtljage. To pa je pravzaprav tudi edina razlika, ki jo ponuja petvratna Honda Accord v primerjavi z limuzinsko različico.

Hvalimo in grajamo
velik in uporaben dostop v prtljažni prostor
motor in menjalnik
lega in vodljivost
bogata oprema že v osnovnem paketu (LS)
ob priganjanju poraba goriva občutno naraste
glasen dvig in spust antene
v sicer bogati osnovni opremi ni tovarniško vgrajenega radiokasetofona